Kompresor - Poprawne ciśnienie Golf IV 1.9 TDI

Wszystko na temat chłodzenia i grzania w naszych autach

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

urbas91
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pn paź 05, 2015 19:17

Kompresor - Poprawne ciśnienie Golf IV 1.9 TDI

Post autor: urbas91 » sob maja 14, 2016 18:54

Witam
Chciałbym zapytać może Ktoś z Was Będzie wiedział :)
Jakie jest prawidłowe ciśnienie Sprężarki od klimatyzacji w Golfie IV 1.9 TDI 110KM ?

Kompresor załącza się od razu, wentylatory od chłodnicy również, a z kratek leci normalne powietrze wytwarzane przez wentylator.
Brak zimnego.
Byłem u mechanika czynnik uzupełniony, układ szczelny.
Ciśnienie:
Wysokie: w granicach 10 barów.
Niskie: w granicach 5-6 barów.

Orientuje się może ktoś czy to wina sprężarki ?



kedpol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw sty 21, 2016 21:53

Kompresor - Poprawne ciśnienie Golf IV 1.9 TDI

Post autor: kedpol » sob maja 14, 2016 19:12

problemem może być zawór rozprężny
niskie ciśnienie powinno wynosić 2 bary przy włączonym układzie



urbas91
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pn paź 05, 2015 19:17

Kompresor - Poprawne ciśnienie Golf IV 1.9 TDI

Post autor: urbas91 » sob maja 14, 2016 19:28

no to u mnie przy włączonej klimatyzacji niskie ciśnienie wynosi 5,6 barów więc jak by trochę za dużo.

A mógłbyś mi powiedzieć gdzie znajduje się ten zawór rozprężny i czy można go wymienić ?


A i dodam że po jakiś 5-10min od włączenia klimatyzacji (nawiew na max) temperatura LO przewody pod maską od klimatyzacji są ciepłe (obydwa).


Dzisiaj po popranej jeździe zaobserwowałem iż klima działała nawet dobrze :), Nawiew ustawiony na max i tak przez 15 min było wszystko oki :)
Już myślałem ze się naprawiło ale niestety po 15min z karatek znowu zaczęło lecieć normalne powietrze nawet z lekka ciepłe :(
Przewody pod maską zaczęły robić się już letnie.
Efekt działania klimatyzacji był chyba spowodowany tym że na dworze było 9 stopni.



mariuszu1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw gru 03, 2015 19:30
Lokalizacja: Tarnów

Kompresor - Poprawne ciśnienie Golf IV 1.9 TDI

Post autor: mariuszu1 » ndz maja 15, 2016 11:43

Nie wiem jak jest w Golfie ale mam doświadczenie z poprzedniego auta ( Forda Escorta). Wszystko było ok. a zimne powietrze nie leciało. Problemem jak się okazało był czujnik , który był umiejscowiony przy wylocie powietrza zapobiegający zamarzaniu parownika. Pozdrawiam :cool:



urbas91
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pn paź 05, 2015 19:17

Kompresor - Poprawne ciśnienie Golf IV 1.9 TDI

Post autor: urbas91 » ndz maja 15, 2016 12:10

Oki :) Dzięki za odpowiedz :)
Zaraz po czytam czy w Golfie jest taki czujnik :)

A zapomniałem powiedzieć wam jeszcze że ostatnio po zdjęciu schowka słyszę tam jakieś syczenie, nawet po wyłączeniu klimatyzacji z jakieś 5-10min po zgaszeniu auta. Czy to może byc coś od parownika ?



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Kompresor - Poprawne ciśnienie Golf IV 1.9 TDI

Post autor: waski1 » ndz maja 15, 2016 12:16

Słychać gaz który rozpręża zawór rozprężny.A znajdziesz go od strony silnika przy samej ścianie grodziowej w plastikowej osłonie.



urbas91
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pn paź 05, 2015 19:17

Kompresor - Poprawne ciśnienie Golf IV 1.9 TDI

Post autor: urbas91 » ndz maja 15, 2016 12:30

Czy to normalny objaw ? Czy coś jest z nim nie tak ?



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Kompresor - Poprawne ciśnienie Golf IV 1.9 TDI

Post autor: waski1 » ndz maja 15, 2016 12:51

Normalny objaw.



urbas91
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pn paź 05, 2015 19:17

Kompresor - Poprawne ciśnienie Golf IV 1.9 TDI

Post autor: urbas91 » ndz maja 15, 2016 13:11

Czyli zawór rozpręż jest dobry ? I można go wykluczyć ?



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Kompresor - Poprawne ciśnienie Golf IV 1.9 TDI

Post autor: waski1 » ndz maja 15, 2016 13:27

Teoretycznie tak.Jest to element bardzo rzadko psujący się.



urbas91
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pn paź 05, 2015 19:17

Kompresor - Poprawne ciśnienie Golf IV 1.9 TDI

Post autor: urbas91 » ndz maja 15, 2016 13:44

Czyli jednak kompresor ?
Chyba że to wina skraplacza gdyż już z jakieś 6 lat nie był zmieniany. Czy to raczej nie ma związku ?



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Kompresor - Poprawne ciśnienie Golf IV 1.9 TDI

Post autor: waski1 » ndz maja 15, 2016 13:58

Bardziej bym się skłaniał ku kompresorowi.



urbas91
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pn paź 05, 2015 19:17

Kompresor - Poprawne ciśnienie Golf IV 1.9 TDI

Post autor: urbas91 » ndz maja 15, 2016 14:30

Nom nic to szukam jakiegoś używanego kompresora.



mariuszu1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw gru 03, 2015 19:30
Lokalizacja: Tarnów

Kompresor - Poprawne ciśnienie Golf IV 1.9 TDI

Post autor: mariuszu1 » ndz maja 15, 2016 20:56

Zanim zakupisz używkę to popytaj ile może kosztować regeneracja bo jak niewiele więcej to może warto zainwestować niż póżniej :banghead: jak używka padnie..



ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości