Witam,
Po latach jeżdżenia MK2 i Polo MK4, znów jeżdżę Golfem, tym razem Plusem 6. Cieszy mnie to ogromnie, jednak kolejny sezon mam problem z klimatyzacją, a konkretnie z jej czystością.
Wielokrotne czyszczenie u różnych magików nie dawało efektów, lub efekty były słabe. Pryskałem już płynem Wurth'a przez króciec spustowy do kondensatu, ale też tylko doraźnie dawało radę.
Kupiłem kamerkę endoskopową i zamierzam dziś po południu przejrzeć stan nagrzewnicy po wyjeciu filtra p-pyłkowego. Zastanawia mnie jednak konstrukcja samego układu.
Przyjmując, że schemat z MK5 nie różni się wiele od MK6:
Gdzie jest radiator od klimatyzatora? Od nagrzewnicy, to widzę. Za nim jest (opcjonalnie) nagrzewnica elektryczna. Chcę wiedzieć, zanim zacznę pryskać po nagrzewnicy, z której strony najłatwiej dostać się do radiatora klimy? Bo na rysunku go nie widzę...
Objawy są takie, że przy chłodzeniu klimą to nieco śmierdzi, ale jeszcze znośnie i szybko przestaje, natomiast włączenie choćby nawiewu po wyłączeniu klimy, nie mówiąc już o ogrzewaniu, to istny koszmar....
Radiator klimatyzatora
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Radiator klimatyzatora
pomiędzy nr 14 a 36.
Uzywajac pianki zrób to tak: Włączasz stacyjkę, nastawiasz regulatory na max chłodzenie (klapki wtedy przestawią się żeby nadmuch szedł przez chłodniczkę klimy a ani eprzez nagrzewniczki. Następnie wyłączasz stacyjkę. Wymontuj filtr ppyłkowy. Piankę wtedy walisz na max w kierunku chłodniczki klimy tak żeby ją całą pokryć. Zakładasz samą zapinkę od filtra ppyłkowego (możesz pod nią dać urwany spód od filtra ppyłkowego co by uszczelnił otwór. Odczekasz ok 5 minut, włączasz stacyjkę i zdejmujesz obroty wentylatora na minimum a co minutę podnosisz obroty o 1 stopień. Wg mnie powinno pomóc.
Najwazniejsze tym to ustawić klapki na max chodzenie
Uzywajac pianki zrób to tak: Włączasz stacyjkę, nastawiasz regulatory na max chłodzenie (klapki wtedy przestawią się żeby nadmuch szedł przez chłodniczkę klimy a ani eprzez nagrzewniczki. Następnie wyłączasz stacyjkę. Wymontuj filtr ppyłkowy. Piankę wtedy walisz na max w kierunku chłodniczki klimy tak żeby ją całą pokryć. Zakładasz samą zapinkę od filtra ppyłkowego (możesz pod nią dać urwany spód od filtra ppyłkowego co by uszczelnił otwór. Odczekasz ok 5 minut, włączasz stacyjkę i zdejmujesz obroty wentylatora na minimum a co minutę podnosisz obroty o 1 stopień. Wg mnie powinno pomóc.
Najwazniejsze tym to ustawić klapki na max chodzenie
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Radiator klimatyzatora
Kupiłem dziś Liqui moly do czyszczenia klimatyzacji.
Instrukcja jednak mówi coś przeciwnego - używać na nagrzanym.
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/medi ... 20plus.pdf
W jakimś sensie musi to być zasadne, skoro najwięcej smrodu odczuwam wtedy, gdy włączam nawiew/ogrzewanie po użyciu klimy - tak, jakby to na nagrzewnicy coś się osadzało.
Jeżeli radiator klimatyzacji jest tam gdzie wskazujesz, to gdzie jest nagrzewnica, względem kolejności przepływu powietrza od wentylatora? Wentylator-nagrzewnica-klima, czy wentylator-klima-nagrzewnica? Mam wrażenie, że co najmniej w jednej konfiguracji - grzanie lub chłodzenie powietrze musi przechodzić przez oba elementy?
Instrukcja jednak mówi coś przeciwnego - używać na nagrzanym.
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/medi ... 20plus.pdf
W jakimś sensie musi to być zasadne, skoro najwięcej smrodu odczuwam wtedy, gdy włączam nawiew/ogrzewanie po użyciu klimy - tak, jakby to na nagrzewnicy coś się osadzało.
Jeżeli radiator klimatyzacji jest tam gdzie wskazujesz, to gdzie jest nagrzewnica, względem kolejności przepływu powietrza od wentylatora? Wentylator-nagrzewnica-klima, czy wentylator-klima-nagrzewnica? Mam wrażenie, że co najmniej w jednej konfiguracji - grzanie lub chłodzenie powietrze musi przechodzić przez oba elementy?
Radiator klimatyzatora
nie musiqrcok pisze:Mam wrażenie, że co najmniej w jednej konfiguracji - grzanie lub chłodzenie powietrze musi przechodzić przez oba elementy?
nagrzewnica to nr 16
grzałka z35 to nr 17 (elektryczna grzałka)
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości