Radiator klimatyzatora

Wszystko na temat chłodzenia i grzania w naszych autach

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

qrcok
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw mar 19, 2015 10:06

Radiator klimatyzatora

Post autor: qrcok » czw mar 19, 2015 10:15

Witam,

Po latach jeżdżenia MK2 i Polo MK4, znów jeżdżę Golfem, tym razem Plusem 6. Cieszy mnie to ogromnie, jednak kolejny sezon mam problem z klimatyzacją, a konkretnie z jej czystością.
Wielokrotne czyszczenie u różnych magików nie dawało efektów, lub efekty były słabe. Pryskałem już płynem Wurth'a przez króciec spustowy do kondensatu, ale też tylko doraźnie dawało radę.
Kupiłem kamerkę endoskopową i zamierzam dziś po południu przejrzeć stan nagrzewnicy po wyjeciu filtra p-pyłkowego. Zastanawia mnie jednak konstrukcja samego układu.
Przyjmując, że schemat z MK5 nie różni się wiele od MK6:
Obrazek
Gdzie jest radiator od klimatyzatora? Od nagrzewnicy, to widzę. Za nim jest (opcjonalnie) nagrzewnica elektryczna. Chcę wiedzieć, zanim zacznę pryskać po nagrzewnicy, z której strony najłatwiej dostać się do radiatora klimy? Bo na rysunku go nie widzę...

Objawy są takie, że przy chłodzeniu klimą to nieco śmierdzi, ale jeszcze znośnie i szybko przestaje, natomiast włączenie choćby nawiewu po wyłączeniu klimy, nie mówiąc już o ogrzewaniu, to istny koszmar....



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Radiator klimatyzatora

Post autor: grg474 » czw mar 19, 2015 19:38

pomiędzy nr 14 a 36.
Uzywajac pianki zrób to tak: Włączasz stacyjkę, nastawiasz regulatory na max chłodzenie (klapki wtedy przestawią się żeby nadmuch szedł przez chłodniczkę klimy a ani eprzez nagrzewniczki. Następnie wyłączasz stacyjkę. Wymontuj filtr ppyłkowy. Piankę wtedy walisz na max w kierunku chłodniczki klimy tak żeby ją całą pokryć. Zakładasz samą zapinkę od filtra ppyłkowego (możesz pod nią dać urwany spód od filtra ppyłkowego co by uszczelnił otwór. Odczekasz ok 5 minut, włączasz stacyjkę i zdejmujesz obroty wentylatora na minimum a co minutę podnosisz obroty o 1 stopień. Wg mnie powinno pomóc.
Najwazniejsze tym to ustawić klapki na max chodzenie


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

qrcok
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw mar 19, 2015 10:06

Radiator klimatyzatora

Post autor: qrcok » czw mar 19, 2015 21:13

Kupiłem dziś Liqui moly do czyszczenia klimatyzacji.
Instrukcja jednak mówi coś przeciwnego - używać na nagrzanym.
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/medi ... 20plus.pdf
W jakimś sensie musi to być zasadne, skoro najwięcej smrodu odczuwam wtedy, gdy włączam nawiew/ogrzewanie po użyciu klimy - tak, jakby to na nagrzewnicy coś się osadzało.
Jeżeli radiator klimatyzacji jest tam gdzie wskazujesz, to gdzie jest nagrzewnica, względem kolejności przepływu powietrza od wentylatora? Wentylator-nagrzewnica-klima, czy wentylator-klima-nagrzewnica? Mam wrażenie, że co najmniej w jednej konfiguracji - grzanie lub chłodzenie powietrze musi przechodzić przez oba elementy?



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Radiator klimatyzatora

Post autor: grg474 » sob mar 21, 2015 19:05

qrcok pisze:Mam wrażenie, że co najmniej w jednej konfiguracji - grzanie lub chłodzenie powietrze musi przechodzić przez oba elementy?
nie musi
nagrzewnica to nr 16
grzałka z35 to nr 17 (elektryczna grzałka)


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości