Climatronic - cały czas włączone wentylatory gdy AUTO
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Climatronic - cały czas włączone wentylatory gdy AUTO
Pierwszym objawem problemu było to, że wentylatory cały czas obracały się na drugim biegu. Wystarczyło włączyć zapłon. Drażnił mnie strasznie szum więc, ponieważ jest zimno na dworze do czasu postawienia diagnozy, rozłączyłem złącze od silnika wentylatora. Dzisiaj zacząłem szukać przyczyny usterki. Podłączyłem złącze. Wentylator zaczął kręcić się na drugim biegu. Odłączyłem to mniejsze złącze od sterownika wentylatora. Wiatraki stanęły. Następnie po podłączeniu złącza z powrotem włączył się kompresor od klimatyzacji i wiatraki zaczęły obracać się na pierwszym biegu.
Na chwilę obecną sprawa wygląda tak: Temperatura na zewnątrz 5°C. Na panelu sterującym klimatyzacją jest również 5°C. Gdy jest włączony tryb AUTO cały czas jest załączony kompresor i kręcą się wentylatory na pierwszym biegu. Dzieje się tak już po włączeniu zapłonu, bez uruchomionego silnika. Gdy przełączę na tryb ECON wiatraki i kompresor klimatyzacji się wyłączają. Czy tak powinno być? Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa. Na panelu sterującym wyświetlana jest temperatura 5°C, a VCDS w "Ambient temperature G17" pokazuje 10°C. Domyślam się (poprawcie mnie jak się mylę), że są dwa czujniki temperatury zewnętrznej. Wartość tej wyświetlanej w kabinie obliczana jest z czujnika temperatury, który wykorzystywany jest w MFA. Natomiast sterownik klimatyzacji pobiera wskazania z drugiego czujnika. Pytanie skąd taka rozbieżność.
Parametry klimatyzacji w VCDS:
ECON:
AUTO:
Na chwilę obecną sprawa wygląda tak: Temperatura na zewnątrz 5°C. Na panelu sterującym klimatyzacją jest również 5°C. Gdy jest włączony tryb AUTO cały czas jest załączony kompresor i kręcą się wentylatory na pierwszym biegu. Dzieje się tak już po włączeniu zapłonu, bez uruchomionego silnika. Gdy przełączę na tryb ECON wiatraki i kompresor klimatyzacji się wyłączają. Czy tak powinno być? Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa. Na panelu sterującym wyświetlana jest temperatura 5°C, a VCDS w "Ambient temperature G17" pokazuje 10°C. Domyślam się (poprawcie mnie jak się mylę), że są dwa czujniki temperatury zewnętrznej. Wartość tej wyświetlanej w kabinie obliczana jest z czujnika temperatury, który wykorzystywany jest w MFA. Natomiast sterownik klimatyzacji pobiera wskazania z drugiego czujnika. Pytanie skąd taka rozbieżność.
Parametry klimatyzacji w VCDS:
ECON:
AUTO:
Re: Climatronic - cały czas włączone wentylatory gdy AUTO
są dwa czujniki temperatury
jeden do climatronica
drugi wyświetla się na liczniku -MFA jeśli na liczniku nie pokazuje się to masz tylko jeden podłączony do climatronica
g17
zobacz w kostce od klimy kolo bezpieczników T12A( to ta cześć która idzie do komory silnika)
pin 11 masa obu czujników
pin 9 plus do czujnika klimy
w skrzynce bezpieczników plus G2/2 do czujnika znajdującego się w liczniku czyli mfa
co do ich położenia - g17 to tradycyjnie pod lampa prawa, a dokładniej w kratce
co do wariującego wiatraka sprawdź wszystkie masy
mi kiedys tez wariował i okazało się ze jak grzebałem w skrzynce z bezpiecznikami wypiełem masę ze słupka lewego
jeden do climatronica
drugi wyświetla się na liczniku -MFA jeśli na liczniku nie pokazuje się to masz tylko jeden podłączony do climatronica
g17
zobacz w kostce od klimy kolo bezpieczników T12A( to ta cześć która idzie do komory silnika)
pin 11 masa obu czujników
pin 9 plus do czujnika klimy
w skrzynce bezpieczników plus G2/2 do czujnika znajdującego się w liczniku czyli mfa
co do ich położenia - g17 to tradycyjnie pod lampa prawa, a dokładniej w kratce
co do wariującego wiatraka sprawdź wszystkie masy
mi kiedys tez wariował i okazało się ze jak grzebałem w skrzynce z bezpiecznikami wypiełem masę ze słupka lewego
Climatronic - cały czas włączone wentylatory gdy AUTO
ja mam Climatronic i MFA, tak złożone Mk3 wyjechało z fabryki, temp zew pokazuje mi się tylko na wyświetlaczu Climatronica, na wyświetlaczu MFA pozycja jest automatycznie 'przeskakiwana'maqs57 pisze:są dwa czujniki temperatury
jeden do climatronica
drugi wyświetla się na liczniku -MFA jeśli na liczniku nie pokazuje się to masz tylko jeden podłączony do climatronica
Climatronic - cały czas włączone wentylatory gdy AUTO
Mam tak samo jak kolega mówi mfa nie ma temp a na panelu pokazuje normalnie. Sam ogólnie zauważyłem że jak jest econ i np LO to wiatraki i wszystko inne jest off, jeśli włączę Auto lub nic to wiatraki chodzą czyli klima się załącza ale wiatraki chodzą tylko wtedy kiedy na panelu klimy jest 5 stopni na plusie, poniżej wiatraki stoją ponieważ teoretycznie mają odpowiednie chłodzenie według czujnika pod prawą lampą.
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Climatronic - cały czas włączone wentylatory gdy AUTO
No to jak będzie poniżej 5 stopni włącz klimę i zobacz czy sprzęgło kompresora jest załączone.mati1342 pisze: poniżej wiatraki stoją ponieważ teoretycznie mają odpowiednie chłodzenie według czujnika pod prawą lampą.
Climatronic - cały czas włączone wentylatory gdy AUTO
Wentylatory teraz obracają się cały czas na drugim biegu. Niezależnie od klimatyzacji. Podmieniłem sterownik wentylatorów i to nic nie zmieniło. Gdzie tkwi problem? Gdzie znajdę schemat z TDi, bo na tej ruskiej stronie nie ma z climatrinic.
Edit:
Znalazłem gdzieś w sieci na forum passata, że jak jest powyżej 4 stopni na zewnątrz to wentylator chłodnicy i kompresor klimatyzacji włączą się, gdy jest włączony tryb AUTO, nawet przy ustawionej temperaturze na 28°C. Czy tak to w rzeczywistości działa?
Edit:
Znalazłem gdzieś w sieci na forum passata, że jak jest powyżej 4 stopni na zewnątrz to wentylator chłodnicy i kompresor klimatyzacji włączą się, gdy jest włączony tryb AUTO, nawet przy ustawionej temperaturze na 28°C. Czy tak to w rzeczywistości działa?
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Climatronic - cały czas włączone wentylatory gdy AUTO
Wypnij włącznik wentylatorów F18 znajdujący się w chłodnicy.Bednarus pisze: Gdzie tkwi problem
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: pt kwie 03, 2015 20:28
Climatronic - cały czas włączone wentylatory gdy AUTO
witam moze ktos wie jak odpowietrzyc nagrzewnice w golfie V GTI silnik 2.0 FSI...a dokładniej chodzi o to ze auto strasznie długo sie nagrzewa,a gdy osiagnie 90stopni to przy włączeniu nawiewu na ciepłe to gwałtownie spada do 60 stopni o co kaman? ..Wymieniłem termostat i nadal ten sam problem,nic nie pomogło. Dodam ze problem sie zacza od czasu gdy zapomniałem dokrecic korek od zbiorniczka wyrównawczego.
Climatronic - cały czas włączone wentylatory gdy AUTO
no to podmień na innyicelandtrip pisze:Dodam ze problem sie zacza od czasu gdy zapomniałem dokrecic korek od zbiorniczka wyrównawczego.
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Climatronic - cały czas włączone wentylatory gdy AUTO
Złącze od czujnika z chłodnicy odpinałem i nic się nie zmieniło. Problemu jeszcze nie rozwiązałem. Zaleczyłem ranę wykręcając bezpiecznik 30A przy sterowniku wentylatorów. Może ktoś udostępnić schemat do klimatyzacji automatycznej Climatronic w Golfie MK3 z silnikiem AFN? Ja znalazłem tylko schemat z Passata, na którym występuje termo włącznik do włączania trzeciego biegu wentylatorów. Natomiast w rozpisce z tematu: viewtopic.php?f=14&t=371569" onclick="window.open(this.href);return false; czegoś takiego nie ma. Pytanie skąd sterownik klimatyzacji bierze informację o potrzebie włączenie kolejnej prędkości wentylatora ze względu na wyższą temperaturę?
Proszę o schemat.
Edit:
Po odpięciu presostatu wentylatory się. Czyli ewidentnie problem leży po stronie układu klimatyzacji. Nie wiem tylko czy w samym presostacie czy może gdzieś indziej. Na razie kupię jakiś presostat i zobaczę co się stanie. Możecie polecić jakiś zamiennik.
Proszę o schemat.
Edit:
Po odpięciu presostatu wentylatory się. Czyli ewidentnie problem leży po stronie układu klimatyzacji. Nie wiem tylko czy w samym presostacie czy może gdzieś indziej. Na razie kupię jakiś presostat i zobaczę co się stanie. Możecie polecić jakiś zamiennik.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości