Strona 3 z 6

[mk4] Re: Brak ogrzewania na luzie

: wt gru 04, 2018 16:46
autor: Maciek2561
Nie wiem jak w benzynie ale w TDI układ się sam odpowietrza a po za tym zapowietrzenie jest oznaką przegrzewania się silnika

[mk4] Re: Brak ogrzewania na luzie

: wt gru 04, 2018 17:43
autor: waski1
Miałem ten sam problem z MK IV silnik 1.9 TDI /asv/ i rozwiązałem go w następujący sposób.
Zamontowałem elektryczną pompę wody na przewód powrotny z nagrzewnicy.
Uruchomienie jej następowało po włączeniu świateł pozycyjnych.

[mk4] Re: Brak ogrzewania na luzie

: wt gru 04, 2018 17:51
autor: Maciek2561
@waski1
ale przyczyną była nagrzewnica czy pompa wody w rozrządzie u ciebie ?
(powrotny to jest dolny od nagrzewnicy do silnika ?)

[mk4] Re: Brak ogrzewania na luzie

: wt gru 04, 2018 22:15
autor: waski1
Żadnej przyczyny nie było.Pompa wody była sprawna termostat też plus nowa nagrzewnica. Trzymał temp. silnik a w korku lub na postoju potrafił schłodzić nagrzewnicę i leciało chłodne powietrze. Podczas jazdy lub po zwiększeniu obrotów silnika ogrzewanie wracało do normy.

[mk4] Re: Brak ogrzewania na luzie

: wt gru 04, 2018 22:48
autor: grg474
tydzień czasu kombinujecie coś co można w miarę szybko sprawdzić. Rozwiązanie co pisze waski1 jest półśrodkiem bo jeśli wirnik oberwał się z ośki to po pewnym czasie zrobi się na tyle duży luz że będziesz miał w jednym miejscu przegrzanie a w drugim niedogrzanie. Elektryczna pompka wody wymusi obieg i ok. Ale jeśli padnie pompka a śmigiełko stanie to w najmniej odpowiednim momencie przegrzejesz silnik. Zrzucić rozrząd, wyjąć pompę i wsadzić nową. Nie kosztuje aż tak dużo żeby nie można jej było wymienić

[mk4] Re: Brak ogrzewania na luzie

: wt gru 04, 2018 23:01
autor: Hubi14
"ale jak by miał pompe uszkodzoną to by się auto przegrzewało" autor sam tak wcześniej pisał :P drugi to już dawno by ją wymienił a nie szukał dziury w całym...

[mk4] Re: Brak ogrzewania na luzie

: śr gru 05, 2018 00:25
autor: waski1
Gdyby była to pompa (urwany wirnik ) to ogrzewania nie było by wcale. Skoro po podniesieniu obrotów silnika ogrzewanie wraca to pompa działa.

[mk4] Re: Brak ogrzewania na luzie

: śr gru 05, 2018 00:29
autor: luckyboy
Pompy mają też połamane żebra przez co wydajność może być mniejsza.

[mk4] Re: Brak ogrzewania na luzie

: śr gru 05, 2018 00:31
autor: waski1
Może też i tak być.

[mk4] Re: [mk4] Re: Brak ogrzewania na luzie

: śr gru 05, 2018 00:58
autor: luckyboy
waski1 pisze:Może też i tak być.
Plastik po latach kruszeje i łamią się. Logicznie podchodząc do tematu obstawialbym tą wersję.

[mk4] Re: Brak ogrzewania na luzie

: śr gru 05, 2018 10:07
autor: Maciek2561
U mnie z temperaturą silnika jest wszystko Ok więc pompa odpada na 99,9%

Zastanawiam się tylko w jaki sposób może być zakamieniona nagrzewnica skoro odłączyłem węże od niej i czysty płyn z niej wyleciał a później dmuchałem i powietrze szło tylko nie wiem czy na pełnym przepływie

[mk4] Re: Brak ogrzewania na luzie

: śr gru 05, 2018 10:21
autor: waski1
Na której prędkości wentylatora tak się dzieje ?

[mk4] Re: Brak ogrzewania na luzie

: śr gru 05, 2018 11:53
autor: Maciek2561
na każdej zresztą bez znaczenia na każdym biegu wentylatora na gorącym silniku powinno lecieć gorące powietrze, jak go chwilę na postoju przegazuje to leci gorące z nawiewu nawet przez dłuszą chwilę po spadnięciu obrotów do jałowych ale później pojade znów się zatrzymam i dalej zimne aż go nie przegazuje na postoju


Pompa wody ma budowę prostą jak budowa cepa więc jeśli by się wirnik obrobił albo ukręcił to nie ma możliwości aby silnik trzymał prawidłową temperaturę silnika po nagrzaniu 90* tylko by się przegrzewał chyba ?? (nawet przy dzisiejszych 0* na zewnątrz)
Ale nie wiem może ja źle rozumuje

Obrazek

[mk4] Re: Brak ogrzewania na luzie

: śr gru 05, 2018 23:02
autor: slawko333
Tez tak uwazam, wiec uwazam ze wina moze lezec w uszczelce pod glowica lub przytkaniem nagrzewnicy badz gdzies w ukladzie