Strona 18 z 29

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

: ndz sty 04, 2015 20:01
autor: goguss89
Mój jest inny plastikowyObrazek

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

: pn sty 05, 2015 08:51
autor: Michał_1977
goguss89 pisze:Mój jest inny plastikowy
O mamo...
Przecież pisałem wcześniej,że chodzi mi o producenta,a te co jak wrzuciłem,to przykładowe zdjęcia z neta,nawet nie wiem czy którykolwiek do jakiegoś Golfa pasuje.... :panna:

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

: śr sty 07, 2015 23:02
autor: goguss89
Witam Michał 1977
wymienilem termostat i dalej jest tak samo tylko tyle ze jest ogrzewanie rury od chlodnicy oby dwie sa cieple i wczoraj po 25km pokazal 90 stopni a za chwile zaczelo opadac dzisiaj doszlo do drugiej kreski i znowu zaczelo opadac pomoz prosze nie mam pojecia o co chodzi!!

Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

: czw sty 08, 2015 00:35
autor: waski1
goguss89 pisze:Witam Michał 1977
wymienilem termostat i dalej jest tak samo tylko tyle ze jest ogrzewanie rury od chlodnicy oby dwie sa cieple i wczoraj po 25km pokazal 90 stopni a za chwile zaczelo opadac dzisiaj doszlo do drugiej kreski i znowu zaczelo opadac pomoz prosze nie mam pojecia o co chodzi!!
Bez urazy ale może być opcja że termostat został źle zamontowany lub pokrywa zamykająca termostat jest uszkodzona.Tu masz link do tematu.

viewtopic.php?f=2&t=300291" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

: pn sty 19, 2015 11:52
autor: krzysiek19tdi
Witam, piszę bo mam problem z moim MK4 1.9 tdi Chodzi o to ze jakiś czas temu zauważyłem że temp. płynu na zegarach nie osiąga 90 stopni, a więc spróbowałem sam zdiagnozować problem. Podłączyłem pod kompa i na rozgrzanym silniku pokazywało mi max 80 stopni nawet po dłuższej trasie czy grzaniu auta na postoju, dolny wąż idący do chłodnicy letni/zimny powiedziałbym że nagrzany od silnika.. Pomyślałem że to termostat a więc szybka wymiana a problem pozostał z tą różnicą ze zamiast 80 stopni dogrzewa się do 82 stopni. Przed założeniem termostatu sprawdziłem czy się otwiera w domu w gorącej wodzie i było ok.

Ktoś może coś poradzić?
Z góry dzięki.

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

: pn sty 19, 2015 18:17
autor: muszkatobiasz
może czujnik wymień

Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

: pn sty 19, 2015 18:20
autor: krzysiek19tdi
muszkatobiasz pisze:może czujnik wymień
Czujnik ma wpływ na otwarcie termostatu ? Wydaje mi się że nawet jeśli jest uszkodzony to termostat powinien się otworzyć (dolny wąż powinien być ciepły/gorący), mam rację ?

Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

: pn sty 19, 2015 20:00
autor: Xandar
krzysiek19tdi pisze:
muszkatobiasz pisze:może czujnik wymień
Czujnik ma wpływ na otwarcie termostatu ? Wydaje mi się że nawet jeśli jest uszkodzony to termostat powinien się otworzyć (dolny wąż powinien być ciepły/gorący), mam rację ?
Masz racje np. jeżeli włożył byś termostat do gorącej wody to tak samo zobaczysz jego otwarcie.

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

: pn sty 19, 2015 21:10
autor: muszkatobiasz
krzysiek19tdi pisze: Czujnik ma wpływ na otwarcie termostatu ? Wydaje mi się że nawet jeśli jest uszkodzony to termostat powinien się otworzyć (dolny wąż powinien być ciepły/gorący), mam rację ?
do termostatu niema wpływu ale jak nie dochodzi do 90stopni a przedtem było ok to może czujnik zaniża
a jeśli chodzi o dolny wąż to zagrzej auto porządnie a nie patrzysz na temperaturę na vagu że już nie rośnie to czyli już jest max zagrzej tak że i dolny wąż będzie gorący wtedy masz pewność że termostat otwarty i wtedy sprawdź ile ma stopni i może sprawdź czy w ogóle załącza wentylator chłodnic i jeśli masz vag to sprawdź ile pokazuje na licznik a ile do komputera stopni czujnik ma 4piny dwa na licznik i dwa na komputer i jak tu będzie duża różnica to na pewno czujnik ale może być tak samo a i czujnik może być walnięty do obu wskazań

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

: wt sty 20, 2015 02:29
autor: KOoCurR
Pamiętajcie zawsze jedną rzecz. Dziś właśnie wywaliło mi cały płyn. Zamroził sie reduktor LPG i klucha pasztet kuniec. Mamy zime. Lecz jestem uparty. Najpierw awaryjna jazda pod warsztat a raczej pod plac warsztatu do znajomych starych mechaniorów juz za PRLu. Mowie Panie Jurek wawaliło mi płyn co jest przeciez termostat robilismy pol roku temu a czujnik wentylatora ja wymienilem. No ale brak czasu bo wjechalo inne auto na kanał wiec ide do sklepu obok i mowie Panie weże jakby sflaczałe nie ma cisnienia ubyło i wywalilo plyn. A on mowi huuu to moze byc uszczelka pod glowicą . Ja sobie mysle niemozliwe z dnia nadzien nie moze byc takiej nagłej awarii. I kręce sie w kółko autem tu i tam co robić! To kupiłem czujnik od wentylatora , mechanior pozwolil mi juz wjechac na kanal i samemu se podłubać. Wymienilem zalałem nowy płyn no i spoko went sie załączył wkoncu termostat też puscił. Tylko cos mi nie pasiło .Przegazowałem przegazowalem odpowietrzalem. Takie wachania temperatury na dolnym wężu raz ciepły a potem troche mniej ciepły. Dolałem pojechalem w trase niby ok sprawdzilem patrze dalej sflaczałe weze i znow gdzies ten płyn na wężach nierównomiernie sie rozprowadza. Jade do domu wkurzony biore sprawe poważnie. Pozaciskalem srubki i ewentualne wycieki. Myśle korek.

Odkręcam ja patrze a tu poprostu uszczelka w korku zbiorniczka sie odkształciła i powykręcała . Widocznie jak ktoregos dnia korek wkręcałem to zle sie ułożyła i poskręcała w różne strony ! I wyciek gotowy+brak ciśnienia. No tak no i sprawa załatwiona dlaczego straciłem tyle czasu i pare dyszek w plecy.
Zawsze dokrecać uważnie korek zbiornika płynu i zawsze do końca bez luzów ! !

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

: ndz lut 08, 2015 19:46
autor: firstborne
Może jestem przewrażliwiony (ale tak to już ze mną jest).Cczy to normalne, że moja Bora AKL potrzebuje ok 10 km przy temperaturze -3 by osiągnąć temperaturę 90 stopni? Nie pałuję auta na zimnym (do 2500 maks 100km/h) może to dlatego tyle czasu to zajmuje - ale jak dla mnie to ciut za długo. Co najważniejsze po osiągnięciu temperatury 90 stopni trzyma ją twardo, czy to nawiew na full czy nie. Profilaktycznie kupiłem już Wahlera i oryginalny czujnik temperatury cieczy (na kiedyś xD).

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

: wt lut 10, 2015 11:38
autor: KamilP
firstborne, w benzynce to raczej nei jest normalnie, diesel się szybciej grzeje..

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

: wt lut 10, 2015 12:23
autor: waski1
KamilP pisze:diesel się szybciej grzeje..
Fakt 1.9 D bardzo szybko łapie temp. ale TDI , TDI PD już potrzebuje znacznie więcej czasu na osiągnięcie temp. silnika.

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

: wt lut 10, 2015 13:07
autor: KamilP
waski1, No u mnie te 6 km też trzeba przejechać żeby temp roboczą złapał, ale to może wina nieco opóźnionego kąta wtrysku :)