Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
Z tym problemem zmagam sie od 10 lat czyli tak długo jak mam auto a egr i chłodniczke spalin wywaliłem i wyprogramowałem rok temu ale nie widze zbytniej różnicy,gdybym nie wiedząc miał zgadywać czy jest pod maską czy nie to nie zorientował bym sie nawet.
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
Ja akurat zauważyłem różnicę. Z tym że zimą to nie odpalam ogrzewania w kabinie, do póki wskazówka nie pokazuje minimum 70 stopni. Jeżdżąc cały czas tą samą trasą i w podobny sposób (do póki się nie nagrzeje to "emerytstajl"), różnicę zauważyłem. Swoją drogą, sterownik (przynajmniej w PD) jest przygotowany na podpięcie świec żarowych do podrzewania płynu chłodzącego. Zamiast nich, można sobie podpiąć elektryczną nagrzewnicę i problem się rozwiązuje (słabego ogrzewania zimą w mieście)
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
Ja z tym walczę w ALH 8 lat, przerzuciłem parę termostatów.
Założyłem Webasto a i tak szału nie ma, daleko je mam w nadkolu, przez co doszło sporo wody no i pełna moc pieca bodajże do 70 stopni, więc od tych 70 do 90 nagrzać na mrozach to i Webasto nie pomaga aż tak.
Zastanawiałem się czy nie dołożyć chłodniczki spalin oraz uruchomić z powrotem EGR i te świeczki grzejące płyn.
Ale w sumie to już mi się nie chce, mam drugie auto i to benzynę.
A golfa z jednej strony odpalę w każdy mróz, z drugiej jest po prostu dramat z tym grzaniem. Mało pali, chyba po prostu ma taką zarąbistą sprawność i nie generuje ciepła jak się nie dokłada do pieca - czytaj tylko w trasę i obroty (wiadomo, bez piłowania, ale jechać, a nie stać).
Założyłem Webasto a i tak szału nie ma, daleko je mam w nadkolu, przez co doszło sporo wody no i pełna moc pieca bodajże do 70 stopni, więc od tych 70 do 90 nagrzać na mrozach to i Webasto nie pomaga aż tak.
Zastanawiałem się czy nie dołożyć chłodniczki spalin oraz uruchomić z powrotem EGR i te świeczki grzejące płyn.
Ale w sumie to już mi się nie chce, mam drugie auto i to benzynę.
A golfa z jednej strony odpalę w każdy mróz, z drugiej jest po prostu dramat z tym grzaniem. Mało pali, chyba po prostu ma taką zarąbistą sprawność i nie generuje ciepła jak się nie dokłada do pieca - czytaj tylko w trasę i obroty (wiadomo, bez piłowania, ale jechać, a nie stać).
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
Przypałuj pod górę na zimnym, zobaczysz jak szybko temperatura potrafi rosnąćlwlw pisze: ↑ndz mar 21, 2021 23:24Ja z tym walczę w ALH 8 lat, przerzuciłem parę termostatów.
Założyłem Webasto a i tak szału nie ma, daleko je mam w nadkolu, przez co doszło sporo wody no i pełna moc pieca bodajże do 70 stopni, więc od tych 70 do 90 nagrzać na mrozach to i Webasto nie pomaga aż tak.
Zastanawiałem się czy nie dołożyć chłodniczki spalin oraz uruchomić z powrotem EGR i te świeczki grzejące płyn.
Ale w sumie to już mi się nie chce, mam drugie auto i to benzynę.
A golfa z jednej strony odpalę w każdy mróz, z drugiej jest po prostu dramat z tym grzaniem. Mało pali, chyba po prostu ma taką zarąbistą sprawność i nie generuje ciepła jak się nie dokłada do pieca - czytaj tylko w trasę i obroty (wiadomo, bez piłowania, ale jechać, a nie stać).
A tak na serio, to problemu do końca nie rozwiążesz w tak prosty sposób. Ogólnie webasto powinno rozwiązać problem ale.... pewnie wpiąłeś je w obieg całości więc grzejesz też nim silnik. Musiałbyś wsadzić zawory trójdrożne i odcinać nagrzewnicę od reszty obiegu jak lecisz webastem i grzejesz kabinę. Wtedy szybko nagrzejesz w środku a silnik po tych 8-10km sam sobie swoją temperaturę złapie.
Moim zdaniem najlepsze rozwiązanie, to wpakowanie dodatkowej nagrzewnicy elektrycznej. Kupisz taką ze starszych Audi za 40zł i do tego te starsze modele nagrzewnic, da się sterować zwykłymi przekaźnikami (późniejsze lecą po CAN i lubią w nich siadać tranzystory). Wpakujesz sobie taką nagrzewnicę, dorobisz sterowanie, dołożysz czujnik temperatury płynu chłodzącego i np. jak płyn chłodzący będzie miał te np. 80 stopni, to ci się ta dodatkowa nagrzewnica wyłączy. Trzeba tylko pamiętać o wymianie alternatora na mocniejszy, ale to nie problem, bo taki 180A z Audi da się kupić za 100zł jak dobrze poszukasz i nic przerabiać nie trzeba.
Sama nagrzewnica elektryczna ma 2 a w niektórych przypadkach 3 obwody, więc możesz sobie 3 przekaźnikami posterować każdą sekcję i regulować moc grzania nagrzewnicy (np. w funkcji temperatury płynu chłodzącego). Jeśli masz jakieś pojęcie o elektronice to można na prawdę robić cuda niskim kosztem.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
Doskonale wiem jak grzeje się TDI pod górę i jak z góry
Byłem kiedyś np. w Radkowie u stóp Gór Stołowych. Rano na drogę 100 zakrętów w stronę Kudowy, pod górę. I grzał się raz dwa. Połaziliśmy po górach, po południu zjazd w dół do Radkowa - ledwo wskazówka się uniosła. I to przy temperaturze zewnętrznej kilka stopni na plusie.
Tak - webasto grzeje całość, bo ma grzać. Po odpaleniu pracuje jako dogrzewacz silnika i taki był zamysł.
Z nagrzewnicą elektryczną za dużo zabawy, tym bardziej,że jak pisałem golf jest drugim autem, niejako rezerwowym. Teraz to już naprawdę mi się nie chce, bardziej jako ciekawostkę to piszę.
A i nie chodzi mi o ciepełko w kabinie. Ja nie jestem bardzo ciepłolubny. Znaczy to też, ale po prostu patrzeć nie mogę jak długo silnik pracuje w temperaturach dalekich od optymalnych.
Byłem kiedyś np. w Radkowie u stóp Gór Stołowych. Rano na drogę 100 zakrętów w stronę Kudowy, pod górę. I grzał się raz dwa. Połaziliśmy po górach, po południu zjazd w dół do Radkowa - ledwo wskazówka się uniosła. I to przy temperaturze zewnętrznej kilka stopni na plusie.
Tak - webasto grzeje całość, bo ma grzać. Po odpaleniu pracuje jako dogrzewacz silnika i taki był zamysł.
Z nagrzewnicą elektryczną za dużo zabawy, tym bardziej,że jak pisałem golf jest drugim autem, niejako rezerwowym. Teraz to już naprawdę mi się nie chce, bardziej jako ciekawostkę to piszę.
A i nie chodzi mi o ciepełko w kabinie. Ja nie jestem bardzo ciepłolubny. Znaczy to też, ale po prostu patrzeć nie mogę jak długo silnik pracuje w temperaturach dalekich od optymalnych.
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
No to jak zależy Ci na dogrzewaniu samego silnika, to można pokombinować z dodatkowym zewnętrznym termostatem sterowanym elektrycznie, który będzie w pierwszej fazie całkiem zamknięty. Wtedy bardzo szybko nagrzewa się silnik. Jak już będzie miał temperaturę np. 50 stopni to zaczynasz delikatnie uchylać termostat. Rozwiązane znane z nowszych gnojopijców. Chyba w Phaetonie takie coś nawet było.
Jak nie chcesz się bawić aż tak, to możesz więcej grzałek na świecach wsadzić. Któreś Renault miało takie samo dogrzewanie jak MK4, z tym, że był to zewnętrzny moduł i chyba na 4 świeczkach. Można go tak po prostu wsadzić w szereg obwodu chłodzenia. Tylko dodatkowe przekaźniki będziesz potrzebował bo to prądu trochę ciągnie. No i alternator mocniejszy. Ja planuję dołożyć elektryczną nagrzewnicę u siebie (dużą jak w Audi a nie taką jak były do dogrzewania w MK4 czy Passacie B5), tyle że przed właściwą nagrzewnicą. Wtedy będzie efekt dodatkowego dogrzewania płynu chłodzącego przez nagrzewnicę (działanie odwrotne-płyn chłodzący będzie zabierał ciepło nim się nagrzeje do odpowiedniej temperatury). Powinno to być wydajniejsze niż te świece żarowe a i dodatkowo w kabinie prędzej da się nagrzać.
Jak nie chcesz się bawić aż tak, to możesz więcej grzałek na świecach wsadzić. Któreś Renault miało takie samo dogrzewanie jak MK4, z tym, że był to zewnętrzny moduł i chyba na 4 świeczkach. Można go tak po prostu wsadzić w szereg obwodu chłodzenia. Tylko dodatkowe przekaźniki będziesz potrzebował bo to prądu trochę ciągnie. No i alternator mocniejszy. Ja planuję dołożyć elektryczną nagrzewnicę u siebie (dużą jak w Audi a nie taką jak były do dogrzewania w MK4 czy Passacie B5), tyle że przed właściwą nagrzewnicą. Wtedy będzie efekt dodatkowego dogrzewania płynu chłodzącego przez nagrzewnicę (działanie odwrotne-płyn chłodzący będzie zabierał ciepło nim się nagrzeje do odpowiedniej temperatury). Powinno to być wydajniejsze niż te świece żarowe a i dodatkowo w kabinie prędzej da się nagrzać.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
1. webasto grzeje do 86 stopni a nie do 70 - problem macie z termostatem, że za wcześnie się otwiera lub nie jest domknięty
2. grzałka elektryczna w nagrzewnicy - troszkę daje (1200Watt) ale szału nie ma
3. jeśli chcecie mieć szybko grzane auto a nie silnik - webasto z zaworem tródrożnym sterowanym przez piec (taki mam w A3 i różnica kolosalna do wersji bez zaworu w EOS) - oba piece mam w nadkolu
2. grzałka elektryczna w nagrzewnicy - troszkę daje (1200Watt) ale szału nie ma
3. jeśli chcecie mieć szybko grzane auto a nie silnik - webasto z zaworem tródrożnym sterowanym przez piec (taki mam w A3 i różnica kolosalna do wersji bez zaworu w EOS) - oba piece mam w nadkolu
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
Ty mówisz o tej grzałeczce co do MK4 fabrycznie montowali. Ja mówię o normalnej elektrycznej nagrzewnicy jak ta którą do późniejszego Audi montowano. Ona ma 3 sekcje grzejące. Jest trochę rzeźby żeby to upchać, ale da się.grg474 pisze: ↑ndz mar 28, 2021 22:121. webasto grzeje do 86 stopni a nie do 70 - problem macie z termostatem, że za wcześnie się otwiera lub nie jest domknięty
2. grzałka elektryczna w nagrzewnicy - troszkę daje (1200Watt) ale szału nie ma
3. jeśli chcecie mieć szybko grzane auto a nie silnik - webasto z zaworem tródrożnym sterowanym przez piec (taki mam w A3 i różnica kolosalna do wersji bez zaworu w EOS) - oba piece mam w nadkolu
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
nie - mówię o grzace montowanej w A3 8P, Touran, Golf V, EOS, CADDY. Montowane tam były 2 typy grzałek - jedna mechaniczna a druga sterowana CANem - 3 obwody z bezpieczników max 40A (tak naprawdę obciążenie jest niższe) ale załżómy że 3 x40A = 120A x 12V = 1440 W, a tak naprawdę ok 3x30A=90A x 12,6V czyli poniżej 1200Watt.
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
Jak podłączałem taką na sztywno (po za autem) na 3 sekcje jednocześnie, to nawet to grzało
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
Ciągną trzy sekcje po 30 amper. Nie liczymy 12,6 volta bo są spadki napięć. Tak jak świece żarowe na 11 volt. Mniej więcej 1000 Wat ma ta nagrzewnica. Po mojemu dać mocniejszy altek i jeśli ta nowsza dać bez can to spiąć trzy sekcje razem by mocy nie tracić. Nadmuch też konkretny i mamy cuepelko w kabinie. Mam części i będę to zakładał w touranach.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
Myślę, że te 12,5-13 V będzie na nagrzewnicy. Jak alternator pracuje to na instalacji powinno być w okolicy 14,1-14,3V (przy założeniu, że elektryka działa poprawnie). Ja jak robię takie instalacje (w sensie wysokoprądowe) to zakucia dodatkowo cynuję. Nie ma takich spadków dużych.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
Na żarówkach w światłach mijania to masz te około 12.6-12.9 v. Jak już jest 13.3 v na H7 to się żarówki przepalają raz na miesiąc lub góra dwa. Wątpię by takie napięcie trafiało na grzałkę mimo grubych kabli. Zresztą musiałbym poszukać ale wszyscy na touranie podają że grzałka ma 1000 Wat a nawet i parę osób pisało o 900 watach.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
Tak, tylko że ja pisałem o pełnej mocy grzania. Powyżej pewnej temperatury (której dokladnie nie pamiętam, ale zdaje się ok. 70 stopni) piec przechodzi na moc częściową.
Co do termostatu zgoda, ale ja już tyle tych termostatów wymieniłem i bez jakiegoś większego efektu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości