Witamy mam następujący problem.
Samochód z Climatronikiem.
Miałem nieszczelny układ, uszkodzony był skraplacz który został wymieniony na nowy Nissens, sprawdzona szczelność i napełnienie układu.
Klimatyzacja działała przez 2 tygodnie po czym okazało się że podczas montażu skraplacza został źle zamontowany przewód od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego. Wentylator ocierał o przewód i wreszcie go przetarł, trochę płynu uciekło ale udało się nie zagotować silnika.
Po wymianie tego przewodu klimatyzacja przestała działać, diagnoza: brak sprężania przez kompresor (HP 9bar przy 30+ stopniach na zewnątrz), kompresor do wymiany. Dodam tylko że kompresor kręcił jednak nie dawał ciśnienia. Co mnie zaciekawiło to to że wentylator nie ruszał razem z kompresorem.
Następna naprawa: wymiana osuszacza, zaworu rozprężnego, kompresora, płukanie układu. Po napełnieniu okazuje się że ten sam problem, brak sprężania. Mechanik twierdzi że uszkodzony kompresor, części są nowe ze sklepu.
Łącząc fakty wydaje mi się że może być tutaj winny wentylator, na krótko działa pierwszy i drugi bieg, czy powinien się on włączać odrazu po uruchomieniu sprężarki czy sprężarka musi nabić ciśnienie żeby się włączyły? Jakieś inne pomysły?
[mk4] Brak sprężania
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[mk4] Re: Brak sprężania
wentylatory włączają się od razu jak włączony kompresor - sprawdź bezpiecznik i jego gniazdo na akumulatorze (jeden z tych trzech u góry).
Jak po załączeniu się wentylatora nadal jest niskie ciśnienie to albo coś zapchane albo zawór rozprężny
Jak po załączeniu się wentylatora nadal jest niskie ciśnienie to albo coś zapchane albo zawór rozprężny
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: sob cze 29, 2019 02:26
[mk4] Re: Brak sprężania
Przejechałem się samochodem i co się okazało: jadąc autostradą klima zaczęła na chwilę działać, później się wyłączyła i nie chłodziła, później znowu zaczęła działać.
Na postoju znów na chwilę zaczęła działać, sprawdzałem wentylatory i po włączeniu auto na panelu duży wentylator kręcił a mały nie, po następnym zatrzymaniu działał i duży i mały i klima też chłodziła. Wieczorem już nie chłodziła.
Wydaje mi się że to chyba jednak problem z wentylatorami i teraz co to może być? Przewody? Sterownik wentylatorów?
Co do uruchomienia wentylatora razem z włączeniem klimy: kiedy on/one powinny się włączać? W reakcji na zwiększenie ciśnienia w układzie czy razem z sygnałem z klimatronica/sygnałem na cewkę kompresora? Znajdę gdzieś opis, dokumentację techniczną?
Na postoju znów na chwilę zaczęła działać, sprawdzałem wentylatory i po włączeniu auto na panelu duży wentylator kręcił a mały nie, po następnym zatrzymaniu działał i duży i mały i klima też chłodziła. Wieczorem już nie chłodziła.
Wydaje mi się że to chyba jednak problem z wentylatorami i teraz co to może być? Przewody? Sterownik wentylatorów?
Co do uruchomienia wentylatora razem z włączeniem klimy: kiedy on/one powinny się włączać? W reakcji na zwiększenie ciśnienia w układzie czy razem z sygnałem z klimatronica/sygnałem na cewkę kompresora? Znajdę gdzieś opis, dokumentację techniczną?
[mk4] Re: Brak sprężania
Witam, pozwolę się podpiąć pod temat bo jest najświeższy i może coś wniesie do problemu kolegi wyżej.
Mianowicie wymieniłem chłodnice razem z wentylatorami, mam golfa SDI klima na pedały a założyłem od TDI klimatronik. Problem jest taki że wentylatory nie startują po nagrzaniu ani po odpaleniu klimy. (klima nie nabita, sprężarka startuje). Odpieta wtyczka od wyłącznika termicznego tam piny zwarte i wentylatory kręcą na drugim biegu, brak pierwszego. Wymieniony termowlacznik i nic nie dało. Kolejno wymieniony sterownik went. Również nic nie dalo. Przewody całe, bezpieczniki ok. Co teraz?
Czy powodem mogą być wentylatory od innego modelu? Bo nie nabita klima nie powinna być powodem... A już nie mam pomysłów.
Mianowicie wymieniłem chłodnice razem z wentylatorami, mam golfa SDI klima na pedały a założyłem od TDI klimatronik. Problem jest taki że wentylatory nie startują po nagrzaniu ani po odpaleniu klimy. (klima nie nabita, sprężarka startuje). Odpieta wtyczka od wyłącznika termicznego tam piny zwarte i wentylatory kręcą na drugim biegu, brak pierwszego. Wymieniony termowlacznik i nic nie dało. Kolejno wymieniony sterownik went. Również nic nie dalo. Przewody całe, bezpieczniki ok. Co teraz?
Czy powodem mogą być wentylatory od innego modelu? Bo nie nabita klima nie powinna być powodem... A już nie mam pomysłów.
[mk4] Re: [mk4] Re: Brak sprężania
Wentylator startuje od razu po załączeniu konpresoea. Żeby kompresor się załączył to muszą być spełnione pewne warunki czyli temperatura powyżej 5 i ciśnienie w układzie czyli nie zadziałał czujnik za wysokiego i za niskiego ciśnienia .mambalagan pisze:Przejechałem się samochodem i co się okazało: jadąc autostradą klima zaczęła na chwilę działać, później się wyłączyła i nie chłodziła, później znowu zaczęła działać.
Na postoju znów na chwilę zaczęła działać, sprawdzałem wentylatory i po włączeniu auto na panelu duży wentylator kręcił a mały nie, po następnym zatrzymaniu działał i duży i mały i klima też chłodziła. Wieczorem już nie chłodziła.
Wydaje mi się że to chyba jednak problem z wentylatorami i teraz co to może być? Przewody? Sterownik wentylatorów?
Co do uruchomienia wentylatora razem z włączeniem klimy: kiedy on/one powinny się włączać? W reakcji na zwiększenie ciśnienia w układzie czy razem z sygnałem z klimatronica/sygnałem na cewkę kompresora? Znajdę gdzieś opis, dokumentację techniczną?
Steruje tym sterownik wentylatorów i klimatyzacji do którego idą wszystkie sygnaly. Do tego kojarzę coś że w MK3 było takie rozwiązanie kick down gdzie jak dawałaś buta to sterownik silnika dawał sygnał do sterownika wentylatorów żeby ten zelżał silnikowi i na tę chwilę odłączył sprezarke. Tym samym kablem idzie info o potrzebie zwiększenia obrotów przez silnik gdy działa kompresor.
Wysłane z mojego T8s przy użyciu Tapatalka
MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: sob cze 29, 2019 02:26
[mk4] Re: Brak sprężania
Mechanik sprawdził przewody od went i wszystko ok, podmienił też sterownik wentylatorów i dalej nic. Może to być problem z wentylatorem? Tzn brak 1 biegu?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości