Climatronic i szalejące obroty dmuchawy

Wszystko na temat chłodzenia i grzania w naszych autach

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

jerrylu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt gru 11, 2007 23:39
Lokalizacja: Koszalin

Climatronic i szalejące obroty dmuchawy

Post autor: jerrylu » pt wrz 09, 2016 21:27

Witam
Golf IV 1,9 TDI po włączeniu zapłonu obroty dmuchawy podnoszą się bardzo wolno i mam wrażenie że nie osiągają maksimum mimo ustawienia na panelu climatronica,
następnie obroty dmuchawy na każdym biegu falują zwalniają przyspieszają i tak na przemian w nieregularny sposób. Myślałem że to kończące się szczotki w silniku dmuchawy, ale mocne stukanie w schowek nic nie zmienia, zresztą rok temu dmuchawa przeglądana i przesmarowana. Gdzieś na tym forum był post w którym w takim wypadku wymieniono panel climatronika. Diagnoza vagiem nic nie daje - nie ma błędów. Jak zdiagnozować usterkę.

Pozdrawiam



radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

Climatronic i szalejące obroty dmuchawy

Post autor: radekrp90 » pt wrz 09, 2016 21:57

Ja jeszcze bym tylko sprawdził jakie napięcie jest w instalacji - tak dla pewności.
Do "jeżyka" jak popularnie nazywa się sterownik wentylatora, z tego co wiem, dociera sygnał PWM, zasilanie 12V i oczywiście masa. PWM zmierzysz tylko oscyloskopem lub lepszym multimetrem częstotliwość. Możesz za to zmierzyć jak wygląda napięcie dochodzące do samego wentylatora - jeśli będzie skakać wraz ze skokami prędkości wentylatora to będziesz miał pewność, że problem leży po stronie sterownika/panelu.

Pytanie jakimi narzędziami dysponujesz?


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

jerrylu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt gru 11, 2007 23:39
Lokalizacja: Koszalin

Climatronic i szalejące obroty dmuchawy

Post autor: jerrylu » pt wrz 09, 2016 22:44

Ok czyli pomiar napięcia instalacji, jak będzie ok mierze oscyloskopem sygnał dochodzący z panelu climatronic do jeża. Akurat mam oscyloskop co prawda produkcji CCCP
ale chyba z vw się nie pogryzie :) jest do 10 MHz. Proszę o info czy dobrze rozumie, sygnał PWM to sygnał o modulowanej szerokości impulsu czyli dla 1 biegu dmuchawy będzie najmniejsza szerokość impulsu na oscyloskopie i m wyższy bieg dmuchawy tym szerszy impuls na oscyloskopie, jak oscyloskop pokaże sygnał ze zmieniającymi się szerokościami impulsów oczywiście bez regulacji na panelu to znaczy że panel świruje.



radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

Climatronic i szalejące obroty dmuchawy

Post autor: radekrp90 » pt wrz 09, 2016 23:48

Dokładnie tak - nic dodać, nic ująć :)

BTW - 10 Mhz to aż nadto. Wystarczy zapewne 10 kHz ;)


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

Solaris22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 03:50
Kontakt:

Climatronic i szalejące obroty dmuchawy

Post autor: Solaris22 » śr paź 05, 2016 20:42

No i jak doszedłeś do tego co jest zepsute?
U mnie objawy z dmuchawą są identyczne, climatronic wyświetla błąd 4b6 02.


VW GOLF MK2 1.6 B+G - RF
VW GOLF MK4 1.9 TDI - ALH
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości