Ogrzewanie działa losowo, poziom płynu chłodniczego szaleje
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Ogrzewanie działa losowo, poziom płynu chłodniczego szaleje
Wiesz, 90 stopni masz na wskaźniku w zakresie temperatury rzeczywistej 75 do bodajże 107 stopni, więc tak naprawdę możesz mieć już ponad 100 i nie wiesz - najlepiej byłoby obserwować na VCDS.
Chociaż 20 km to nie tak dużo i mógł się jeszcze nie nagrzać porządnie. Przy dobrze nagrzanym silniku ten gruby wąż idący do chłodnicy powinien być też nagrzany, jeśli nie - termostat się nie otwiera.
Chociaż 20 km to nie tak dużo i mógł się jeszcze nie nagrzać porządnie. Przy dobrze nagrzanym silniku ten gruby wąż idący do chłodnicy powinien być też nagrzany, jeśli nie - termostat się nie otwiera.
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: czw kwie 21, 2016 21:41
Ogrzewanie działa losowo, poziom płynu chłodniczego szaleje
Przynajmniej 6km bylo przejechane 110km/h, czy to powinno rozgrzac silnik?
Rozumiem, ze maly obieg jak jest chlodniej to od razu przez silnik, a duzy przez chlodnice. Jak sie do tego ma tzw nagrzewnica? Tzn. jak chlodnica nie jest goraca, bo np. silnik nie rozgrzal sie wystarczajaco, to dlaczego dmucha zimnym powietrzem mimo ustawienia na 26 stopni? Gdzie to potencjalnie cieply plyn sie podziewa, ze nie nagrzeje powietrza?
Jeszcze jedna obserwacja, dzisiaj zaparkowalem i zostawilem silnik wlaczony, poczulem powiew powietrza pomiedzy chlodnica i zderzakiem jak reke trzymalem nad nimi. Rozumiem, ze to wentylator chlodnicy, czy to normalne ze wieje "do gory" a nie na chlodnice? Czy przy zamknietej masce powietrze ma sie o nia obic i 'obmyc' cala przestrzen?
Dzieki za pomoc
Rozumiem, ze maly obieg jak jest chlodniej to od razu przez silnik, a duzy przez chlodnice. Jak sie do tego ma tzw nagrzewnica? Tzn. jak chlodnica nie jest goraca, bo np. silnik nie rozgrzal sie wystarczajaco, to dlaczego dmucha zimnym powietrzem mimo ustawienia na 26 stopni? Gdzie to potencjalnie cieply plyn sie podziewa, ze nie nagrzeje powietrza?
Jeszcze jedna obserwacja, dzisiaj zaparkowalem i zostawilem silnik wlaczony, poczulem powiew powietrza pomiedzy chlodnica i zderzakiem jak reke trzymalem nad nimi. Rozumiem, ze to wentylator chlodnicy, czy to normalne ze wieje "do gory" a nie na chlodnice? Czy przy zamknietej masce powietrze ma sie o nia obic i 'obmyc' cala przestrzen?
Dzieki za pomoc
Ogrzewanie działa losowo, poziom płynu chłodniczego szaleje
Powinno rozgrzać. Nagrzewnica jest w małym obiegu i powinno grzać - zwłaszcza jak masz 90 na zegarach. U mnie wskazówka jeszcze się nie uniesie (wskaźnik od 50), a już czuć lekko ciepłe.
Co do obserwacji to nie wiem, może po prostu ciepłe do góry się unosi. A nie masz czasem wiatraka odwrotnie założonego? Znasz to auto już jakiś czas czy świeży zakup? Jeśli znasz to kiedyś było dobrze?
Co do obserwacji to nie wiem, może po prostu ciepłe do góry się unosi. A nie masz czasem wiatraka odwrotnie założonego? Znasz to auto już jakiś czas czy świeży zakup? Jeśli znasz to kiedyś było dobrze?
Ogrzewanie działa losowo, poziom płynu chłodniczego szaleje
A takie coś jak konwekcja naturalna to jest znane?
Wiadomo, że chłodnica i przewody doprowadzające mają wysoką temp. , więc ciepło jest naturalnie rozprowadzana w każdym kierunku, gdy nie wieje większy wiatr, dlatego poczułeś to ciepło. Tak jak Ci pisalismy. Jeżeli fizycznie nie masz ubytków płynu, to na 90% walnięty termostat.
Wiadomo, że chłodnica i przewody doprowadzające mają wysoką temp. , więc ciepło jest naturalnie rozprowadzana w każdym kierunku, gdy nie wieje większy wiatr, dlatego poczułeś to ciepło. Tak jak Ci pisalismy. Jeżeli fizycznie nie masz ubytków płynu, to na 90% walnięty termostat.
Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: czw kwie 21, 2016 21:41
Ogrzewanie działa losowo, poziom płynu chłodniczego szaleje
To bylo chlodnawe powietrze i duzy strumien, tak jak z wentylatora, ale moze tak ma byc, ze jak jest zamknieta maska to owiewa calosc?
Ubytki sa, auto kupilem w listopadzie, pierwszy problem z plynem zaczal sie na poczatku stycznia, dolalem od tego czasu juz jakies 4 litry.
Ubytki sa, auto kupilem w listopadzie, pierwszy problem z plynem zaczal sie na poczatku stycznia, dolalem od tego czasu juz jakies 4 litry.
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: czw kwie 21, 2016 21:41
Ogrzewanie działa losowo, poziom płynu chłodniczego szaleje
Wyglada, ze nie ma sladow niczego w plynie chlodnicznym, wiec uszczelka raczej OK.
Ale odkryli, ze klimatyzacja nie dziala, bo nie ma gazu w ukladzie, maja mi w piatek napelnic. Drugie podejrzenie to zatkana chlodnica klimatyzacji - ogladajac z zewnatrz mnostwo tam wszystkiego co lecialo w strone auta - pylki, muszki itp. i moglo przytkac, wiec mniej powietrza sie przedostaje by obmywac wlasciwa chlodnice z plynem chlodniczym.
Co myslicie? Moze to byc powod tych wahan plynu i losowego ogrzewania czy to tylko osobny temat?
Ale odkryli, ze klimatyzacja nie dziala, bo nie ma gazu w ukladzie, maja mi w piatek napelnic. Drugie podejrzenie to zatkana chlodnica klimatyzacji - ogladajac z zewnatrz mnostwo tam wszystkiego co lecialo w strone auta - pylki, muszki itp. i moglo przytkac, wiec mniej powietrza sie przedostaje by obmywac wlasciwa chlodnice z plynem chlodniczym.
Co myslicie? Moze to byc powod tych wahan plynu i losowego ogrzewania czy to tylko osobny temat?
Ogrzewanie działa losowo, poziom płynu chłodniczego szaleje
Co do klimy, to niech Ci zrobią test szczelności z barwieniem azotu, bo takie dobijanie to na krótką metę jest. Daj trochę wiecej $ i żeby było porządnie.
Każdy samochód ma lekko zanieczyszczoną chłodnice - to nieuniknione. Jednakże myślę, że nie ma to aż takiego wpływu.
Każdy samochód ma lekko zanieczyszczoną chłodnice - to nieuniknione. Jednakże myślę, że nie ma to aż takiego wpływu.
Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Ogrzewanie działa losowo, poziom płynu chłodniczego szaleje
Możesz mi to wyjaśnić co to za test i jak to wygląda?R90 pisze:Co do klimy, to niech Ci zrobią test szczelności z barwieniem azotu
-
- Forum Master
- Posty: 1381
- Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
- Lokalizacja: WOT
- Auto: Bora
- Silnik: ARL
Ogrzewanie działa losowo, poziom płynu chłodniczego szaleje
Nabijają układ zabarwionym gazem i ultrafioletem sprawdzają czy nie ma nieszczelności.waski1 pisze:Możesz mi to wyjaśnić co to za test i jak to wygląda?
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Ogrzewanie działa losowo, poziom płynu chłodniczego szaleje
Jeżeli masz na myśli gaz R134A z dodatkiem UV to spoko wiem o co chodzi.riccardoa pisze:Nabijają układ zabarwionym gazem i ultrafioletem sprawdzają czy nie ma nieszczelności.
Ale mnie interesuje test szczelności z barwieniem azotu.
Ogrzewanie działa losowo, poziom płynu chłodniczego szaleje
Sory, powinno być z czynnikiem.
Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Ogrzewanie działa losowo, poziom płynu chłodniczego szaleje
Klimatyzacja w tym przypadku nie ma wpływu na wahania temperatury które występują u Ciebie.Skoro został wymieniony termostat i pompa wody to dlaczego nikt nie zrobił testu na zawartość CO2 w układzie chłodzenia ? Nie rurką z dymiona tylko przyrządem np. z firmy LTR. Nigdy z tym urządzeniem nie było problemu.
Druga sprawa dlaczego nikt nie dokonał pomiaru ciśnienia w układzie chłodzenia? Zimny silnik założyć manometr i obserwacja manometra do rozgrzania silnika wręcz do włączenia wentylatora.Zdarzały się przypadki w pojazdach że przy spokojnej jeździe układ pracował bez zarzutu a podczas dynamicznej pojawiało się podwyższone ciśnienie w układzie.
Co wy panowie chcecie odpowietrzać ? Ten układ jak i instrukcja serwisowa nie podaje żadnej procedury odpowietrzania układu.Czy została sprawdzona drożność przewodów? Szczególnie te cieńsze właśnie odpowiedzialne za odpowietrzenie.
Albo poszukaj konkretny warsztat albo sam zacznij konkretną naprawę bo jak na razie temat na dwie strony który nic nie wnosi.
Druga sprawa dlaczego nikt nie dokonał pomiaru ciśnienia w układzie chłodzenia? Zimny silnik założyć manometr i obserwacja manometra do rozgrzania silnika wręcz do włączenia wentylatora.Zdarzały się przypadki w pojazdach że przy spokojnej jeździe układ pracował bez zarzutu a podczas dynamicznej pojawiało się podwyższone ciśnienie w układzie.
Co wy panowie chcecie odpowietrzać ? Ten układ jak i instrukcja serwisowa nie podaje żadnej procedury odpowietrzania układu.Czy została sprawdzona drożność przewodów? Szczególnie te cieńsze właśnie odpowiedzialne za odpowietrzenie.
Albo poszukaj konkretny warsztat albo sam zacznij konkretną naprawę bo jak na razie temat na dwie strony który nic nie wnosi.
To mi się podobamieczyslaw pisze:Wyglada, ze nie ma sladow niczego w plynie chlodnicznym, wiec uszczelka raczej OK.
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: czw kwie 21, 2016 21:41
Ogrzewanie działa losowo, poziom płynu chłodniczego szaleje
To by mialo sens ze wzrostem cisnienia - ostatnie przegrzewanie bylo na trasach szybkiego ruchu, z gorki hamuje silnikiem plus jak mam dwupasmowke to wyprzedzam auta, ktore wolniej przyspieszaja.
Wiesz moze jakie byly powody tego naglego wzrostu cisnienia?
Wiesz moze jakie byly powody tego naglego wzrostu cisnienia?
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Ogrzewanie działa losowo, poziom płynu chłodniczego szaleje
Te wzrosty ciśnienia były spowodowane uszkodzoną uszczelką pod głowicą. Przedmuch był mały wręcz minimalny.Jeździła kobieta autem spokojnie to nic się nie działo. Problem był gdy za sterem pojawiał się brat właścicielki auta. Przejeździli tak około 1,5 roku aż została uszczelka zrobiona.Obecnie nic się nie dzieje.I ten przedmuch był cały czas taki sam nie nasilał się.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości