Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Wszystko na temat chłodzenia i grzania w naszych autach

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pawlo093
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: ndz mar 02, 2014 13:25
Lokalizacja: Suwałki

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: pawlo093 » wt gru 15, 2015 21:33

jak termostat się nie otwiera to nie ma tak ze silnik się przegrzewa ponad 90 stopni? pytam bo w sprawie termostatów jestem zielony :kac:


Moja Borka ;) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=542127

Kupie:
Rączki klamek zewnętrznych kolor LB7Z

muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2733
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: muszkatobiasz » wt gru 15, 2015 22:42

tak jak zamknięty to się nagrzewa a jak jest otwarty to nie dogrzewa
Ostatnio zmieniony śr gru 16, 2015 23:04 przez muszkatobiasz, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Robsonnnn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 727
Rejestracja: wt maja 17, 2011 22:16
Lokalizacja: FNW
Kontakt:

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: Robsonnnn » śr gru 16, 2015 20:40

jak sie nie otwiera to sie nie dogrzewa


Obrazek

Piotkoz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw wrz 03, 2015 00:07

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: Piotkoz » sob sty 02, 2016 18:15

Panowie żeby nowego tematu nie zakładać

Pacjent Golf II 1.8RP oczywiście jak w temacie brak ogrzewania płukana nagrzewnica , zaworków brak , węże od nagrzewnicy oba gorące co można jeszcze sprawdzać lub gdzie szukać ? termostat sie otwiera . Proszę o pomoc :) Zima idzie na podwórku -12 a w aucie zimno :D



Awatar użytkownika
Robsonnnn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 727
Rejestracja: wt maja 17, 2011 22:16
Lokalizacja: FNW
Kontakt:

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: Robsonnnn » sob sty 02, 2016 19:03

o jakich zaworkach mowa ? skoro weze do nagrzewnicy cieple i sama nagrzewnica jest sprawna to sprawdz klapke sterujaca powietrzem cieple/zimne i napisz jak wyglada


Obrazek

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: lwlw » czw sty 14, 2016 21:41

Jak są oba węże chłodnicy ciepłe to termostat się NIE ZAMYKA, a nie nie otwiera jak tu pare osób pisało. Termostat cały czas otwarty (czy choćby niedomknięty) = cały czas duży obieg = problem z nagrzaniem silnika.
Gdyby się nie otwierał w ogóle (gdy już powienien) to silnik by się gotował.



Awatar użytkownika
ZALEK
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2187
Rejestracja: czw paź 06, 2011 17:45
Lokalizacja: Łochów

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: ZALEK » pt sty 15, 2016 17:25

Piotkoz pisze: brak ogrzewania
na 90% wykruszyły się gąbki na klapach od sterowania cieple zimne, zrób to a w aucie będzie sauna :bajer:


:dol: Mój Golf MK2, od CL'a po Edition ONE , RECARO, ARTEC 9.5j :dol:

Obrazek

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: KamilP » pt sty 15, 2016 19:32

ZALEK, U mnie to było, zrobiłem i nie powiem, jest cieplej ale do sauny mu dużo brakuje :D Może na wiosnę wymienię nagrzewnicę :)



Awatar użytkownika
siwy872
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: ndz lip 19, 2015 13:49
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: siwy872 » sob sty 23, 2016 15:48

No to ja Wam powiem Akcję z moją furką... Golf 4 , 1.9 SDI 2000r .

Moje auto bardzo wolno się nagrzewa jak mam ustawione na klimatroniku 18 stopni lub 20 stopni w temperaturach minusowych (-5 np) , jeżeli mam ustawione na LO to grzeje się błyskawicznie.

Chodzi też o to , że po nagrzaniu się na 90 stopni termostat tak jak by nie puszczał obiegu ponieważ dolny wąż mam ciągle zimny nawet kawałek za termostatem jest zimny, zaraz przy nim lekko ciepły.

Ciepłe powietrze mi wieje normalnie tylko bardzo wolno się dogrzewa silnik jak włączę temp 18 stopni lub wyżej.

Założyłem osłonę silnika dolną razem z boczkami , wymieniłem termostat, chłodnicę sprawdziłem błędy na klimatroniku i na kompie nic nie pokazało.



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: KamilP » sob sty 23, 2016 18:43

siwy872, w taką temperaturę nagrzewnica działa jak dość wydajna chłodnica. A teraz nie oczekuj że termostat będzie ciągle otwarty bo on się otworzy na chwileczkę w razie potrzeby i pewnie za chwilkę się zamyka bo dostanie silnik chłodnego płynu

PS a po co wymieniałeś termostat skoro dolny wąż byl zimny? Przegrzewał Ci sie?



Awatar użytkownika
siwy872
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: ndz lip 19, 2015 13:49
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: siwy872 » sob sty 23, 2016 20:45

No nie przegrzewał, ale myślałem że rozwiąże to problem tego że jak mam 90 stopni j jak włącze nawiew spada mi temperatura o co najmniej 2 kreski



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: KamilP » sob sty 23, 2016 22:37

siwy872, jak w czasie jazdy (bez włączonego nawiewu) osiąga Ci 90 stopni to moim zdaniem w tym silniku z uszkodzonym termostatem nie ma opcji żeby złapał 90 stopni, ja u siebie miałem ledwo 70, a dzisiaj u brata zdiagnozowałem uszkodzony termostat to po powrocie z pracy (jakieś 20 km) na VAGu temperatura płynu chłodniczego była 56 stopni, ale dolny przewód był ciepły więc diagnoza raczej jasna. Chyba że u Ciebie termostat nie dokładnie się zamyka zostawiając szczelinę ale jak dolny przewód jest zimny ale z takim czymś się jeszcze nie spotkałem...



Awatar użytkownika
siwy872
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: ndz lip 19, 2015 13:49
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: siwy872 » sob sty 23, 2016 23:49

No i to mnie dziwi, jak mam temperaturę na LO to szybciutko łapie 90 stopni ale dolny wąż pozostaje zimny a powinien być ciepły bo przy 82 czy 87 stopniach termostat się otwiera , nawet jak ma już te 90 stopni i włączę temp. np 20 stopni i nawiew na 1 bieg temperatura leci w dół o kreskę a nie powinna, a jak jadę samochodem od odpalenia go na ustawionej temp na 19 stopni z nawiewem na 1 biegu to bardzo długo mu zajmuje żeby osiągnął 90 stopni, i to mnie bardzo irytuje bo nie wiem co mu dolega no masakra :/



kornat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 17:29
Lokalizacja: Podkarpacie

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: kornat » ndz sty 24, 2016 00:22

Płyn idzie od silnika do chłodnicy gdzie wpada do niej przez górny krócice i leci przez chłodnicę, a następnie wylatuje przez dolny króciec płynąc do termostatu i głowicy. Przy takich temp. płyn zostanie spokojnie schłodzony w chłodnicy i dolny wąż również będzie zimny przy uszkodzonym termostacie. W tym czasie termostat może być lekko uchylony i zimniutki płyn napływa do głowicy i go wychładza. W dieslu montowanym w 1J silniki są wysoko sprawne przez co ledwo wystarcza na zagrzanie motorowni i ciepło w kabinie, to przy uszkodzonym termostacie może brakować dla silnika lub ogrzewanie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości