Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Wszystko na temat chłodzenia i grzania w naszych autach

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

oggi18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: ndz kwie 15, 2012 20:57

Temperatura

Post autor: oggi18 » ndz cze 29, 2014 21:47

Witam. Może to nie problem lecz mam kilka pytań.
Golf 3 1,8 90 km
Po wymianie termostatu czujnika płynu pompy wody i chlodnicy.
1. Na liczniku nie pokazuje fajnie 90 stopni lecz poniżej tak z 80 czasami dojdzie do 90 jak się zagrzeje. Moje pytanie z tym zwiazane czy to moze byc wina licznika bo auto długo jezdziło i pokazywało 70 80 a potem wymieniono wszystko i juz tak 80 90.
2. Problem pojawia sie gdy podjadę gdzieś np swiatła przejazd albo podjazd do domu. Auto postoi nie wiem z min ani mniej jak i tem rosnie i włacza sie wentylator to dobrze ale ja sądze ze to za szybko bo w innym aucie jak postawie go obok to nie włacza sie tylko długo rosnie ta temperatura. i wracając do 1 wskazówka pokaze ponad 90 do 100 i się włącza.



wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Re: Temperatura

Post autor: wielblad2 » ndz cze 29, 2014 22:00

Jaki termostat zamontowano musi być dedykowany do danego modelu. One mają różne temperatury otwarcia więc trzeba uważać.Najlepsze obecnie to termostaty WAHLERA.


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Temperatura

Post autor: Paweł Marek » ndz cze 29, 2014 23:13

oggi18, chyba niema problemu, wiele razy tu pisano: niektóre liczniki pokazują dokładnie wahania temperatury, nowsze stoją na 90 żeby nie drażnić kierowcy, mimo że temperatura się waha, W tych dokładnych licznikach trzeba się zacząć martwić jak pokazuje w czasie jazdy poniżej 70-75. I po drugie aktualnie Wahler jest do kitu, chyba najlepszy jest Vernet teraz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

kornat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 17:29
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Temperatura

Post autor: kornat » pn cze 30, 2014 16:40

Paweł Marek pisze:I po drugie aktualnie Wahler jest do kitu, chyba najlepszy jest Vernet teraz.
Albo Berh oryginał.



wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: wielblad2 » wt lip 01, 2014 09:30

Mam WAHLERA od trzech lat i nie podzielam sugestii kolegi PAWEŁ MAREK.Wszystko zależy od doświadczeń z danym producentem.


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

fanatykautogolf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz sie 24, 2014 22:37

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: fanatykautogolf » śr wrz 03, 2014 18:05

ja zamienilem miejscami tez mnialem taki problem i wszystko juz jest ok:):)sproboj zamienic tak jak kolega napisal u gory.Pozdrawiam



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: KamilP » śr wrz 03, 2014 23:31

Jak ktoś w Golfie III ma taki problem że mimo temp. roboczej z kratek leci chłodne powietrze to zapraszam tutaj, to nie musi być wina nagrzewnicy tylko klapki ciepło/zimno przed nagrzewnicą, naprawa jakieś 2-3 godzinki i kilka groszy na materiały :) viewtopic.php?f=14&t=555882" onclick="window.open(this.href);return false;
Sam sie z tym problemem męczyłem szczególnie w zimie, a tu do naprawy tak niewiele potrzeba :) Zima się zbliża, warto teraz jak jest ciepło porobić takie pierdółki :)
Paweł Marek pisze:iele razy tu pisano: niektóre liczniki pokazują dokładnie wahania temperatury, nowsze stoją na 90 żeby nie drażnić kierowcy, mimo że temperatura się waha,
Dokładnie, miałem licznik VDO i tam temp. w czasie jazdy była ponad 80 stopni, jak przycisnąłem na trasie potrafiła troszkę podskoczyć, w korku też się podnosiła, a teraz mam MOTOMETER i ciągle stoi na 90 stopni :) I szybciej na to 90 wskakuje przy rozgrzewaniu się, dobre i nie dobre, ja jednak wolałem po staremu.. :D



Awatar użytkownika
Xandar
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 562
Rejestracja: czw lip 08, 2010 16:31
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: Xandar » wt wrz 16, 2014 19:14

Witam

Panowie znowu lipa silniczki wszystkie nasmarowane nastawy podstawowe zrobione a nadal na klimatroniku gdy ustawie HI leci tylko letnie powietrze a nie gorące ;/
Termostat nowy, silniczki nasmarowane, nastawy zrobione czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły ?

Dziś zrobiłem mały test otóż gdy zrobię obieg zamknięty to powietrze z nawiewów leci chłodniejsze niż bez mało tego to mój drugi golf i pamiętam że przy 23* C w tamtym golfie grzało jak cholera a tu na 23 to słabo.
Brakuje mi pomysłów słyszałem jeszcze o jakimś mieszalniku powietrza gdzieś na podszybiu może ktoś coś wie ? lub ma jakiś pomysł ?



sebaw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr sty 29, 2014 01:50

Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: sebaw » czw wrz 25, 2014 00:37

Witam, ja również mam problem z ogrzewaniem, silnik normalnie się grzeje, tzn wskazówka jest w połowie skali po ok. 8km, ale podpinałem się komputerem i grzeje się normalnie. Dodam, że czujnik temperatury płynu świeżo wymieniony. Z nawiewu przy ustawieniu HI na climatroniku leci chłodne powietrze. Co ciekawe, gdy silnik jest zgaszony leci ciepłe. Wnioskuje, że gdzieś jest zaburzony obieg płynu. Gdy silnik jest zgaszony wymusza go dodatkowa pompka elektryczna i wtedy jest ciepło. Sprawdzałem przepływ przez nagrzewnice - jest drożna. Mk4,silnik AGZ, zagazowany. W podonym tematach wyczytałem rożne możliwości, mianowicie pompa wody, reduktor LPG czy nawet uszczelka pod głowicą.Ktoś ma pomysł w czym może tkwić problem?



krzychu210283
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn paź 13, 2014 22:05

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: krzychu210283 » pt paź 24, 2014 19:28

Witam!
Mam pytanie do znawców.
W moim VW leci ledwo cieple powietrze.Dywaniki mam suche,wentylator sie załancza...ale wskazówka od temp. silnika nie wychyla sie powyżej 70 C nie istotne czy stoje w korku czy jade,temp zawsze taka sama.Moje pytanie brzmi-czy to wina termostatu czy powody moga byc inne.Przyznaje bez bicia ze nie macalem węzów czy zimne czy cieple.nie chcialbym za bardzo odrazu brac sie za rozbieranie i wymiane bo mam jakies problemy z pompa wspomagania,tzn przy mocnym skrecie az staje w miejscu pompa od wspomy i boje sie jej ruszac zeby czegos bardziej nie uszkodzic,a ponoc trzeba "ruszyc" pompe zeby wyjac termostat



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: KamilP » pt paź 24, 2014 20:09

krzychu210283 pisze:Przyznaje bez bicia ze nie macalem węzów czy zimne czy cieple.
Skoro wiesz jak coś sprawdzić to czemu tego nie zrobisz? Jak teoretycznie rozgrzanym silniku jak dolny przewód jest ciepły to najpewniej termostat nie domaga.
krzychu210283 pisze:a ponoc trzeba "ruszyc" pompe zeby wyjac termostat
Trzeba trzeba, ale raczej to jej nie przeszkodzi.



krzychu210283
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn paź 13, 2014 22:05

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: krzychu210283 » pt paź 24, 2014 20:34

no wlasnie nie macalem bo nie wiem ktory i kiedy ma byc cieply,zimny czy goracy..tzn,dotkne wąż,on bedzie cieply ale nic mi to nie powie. "dolny przewod" ma byc goracy czy zimny bo rozumiem,ze cieply to niedomaganie termostatu



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: KamilP » sob paź 25, 2014 00:08

Dolny jak będzie gorący to znaczy że termostat jest otwarty (puszcza gorący płyn do chłodnicy). Górny i tak będzie ciepły /gorący, to normalne. Sprawdź na rozgrzanym silniku najlepiej po powrocie z trasy. Ale jeszcze jedno podstawowe pytanie, silnik diesel czy benzyna?



majuDJ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: ndz sty 16, 2011 00:30

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: majuDJ » wt paź 28, 2014 15:52

Część mam problem w swojej O1 1.9TDI AHF 110KM przebieg 299tys km, przy 273tys km był robiony rozrząd z nową pompą wody. Mianowicie moja Octavia nie potrafi osiągnąć 90C i pionu na wskaźniku, wskazówka zazwyczaj jest na kresce wcześniejszej, a przy większej prędkości (110km/h-120km/h) potrafi spadać nawet do drugiej kreski od 90C. Silnik potrafi osiągnąć 90C pion tylko w korkach, po czym spada do pierwszej kreski przed 90C. Czy to termostat? Jak sprawdzić czy termostat działa?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości