Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Wszystko na temat chłodzenia i grzania w naszych autach

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kornat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 17:29
Lokalizacja: Podkarpacie

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: kornat » pt sty 24, 2014 01:51

Jak dobrze pamiętam to rezystor ok 270ohm



Młodyy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: sob paź 20, 2012 00:45

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: Młodyy » sob sty 25, 2014 15:16

Dodam ze sprawdzilem dolny waz... i po przejechaniu 25 km-80' na wskazniku... wolny waz byl zimny... wiec caly czas maly obieg... wiec termostat sie nie otworzyl... wiec to nie moze byc jego wina... tak jak bym nie mogl bardziej nagrzac silnika.... mam nowa chlodnice... moze przez to:D



kolba1209
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: sob wrz 05, 2009 11:20
Lokalizacja: warszawa

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: kolba1209 » sob sty 25, 2014 16:24

Pytanie z innej beczki.. czy pomimo tego ze na zegarach pokazuje temperature 90st a na vagu pokazuje ze temperatura płynu chłodniczego 79st( dopiero po ok 10 minutach jest faktyczne 90st) termostat moze nie domykać i być powodem słabego ogrzewania? dodam ze jak wskazówka podniesie sie do 90st to tak juz trzyma



Awatar użytkownika
Xandar
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 562
Rejestracja: czw lip 08, 2010 16:31
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: Xandar » ndz sty 26, 2014 13:27

Xandar pisze:Witam

Mam problem otóż ciężko mi stwierdzić czytałem wiele tematów na ten temat i jednoznacznych odpowiedzi nie uzyskałem.

Mam Golfa IV 1.9TDI ASZ z klimatronikiem i problem jest następujący ogrzewanie chodzi bardzo słabo w moim poprzednim Golfie 23'C to nie dało się praktycznie wytrzymać tak gorąco było, a w obecnym Golfiku jest taki problem że ustawiam wybraną temperaturę i z nawiewów leci chłodne powietrze bądź lekko ciepłe. Nawet gdy ustawie na HI to i tak temperatura nie będzie tak mocna jak powinna. Gorzej jest podczas np postoju na światłach to momentalnie temperatura z nawiewów robi się chłodniejsza. Podczas jazdy powietrze jest bardziej ciepłe niż na postoju.

Sprawdzałem poziom płynu chłodzącego podczas jazdy jest nie mniej niż MIN normalnie na postoju nie przekracza MAX. Dodam że silnik grzeje się normalnie temperatura osiąga 90'C po kilku kilkunastu km.

Mam nadzieję że nie jest to nagrzewnica ;/ bo już sam nie wiem dziwny problem podczas jazdy mocniej daje ale nie tak jak powinno a podczas postoju powietrze z nawiewów jest chłodniejsze. Mało tego im dmuchawę ustawie na szybsze obroty to im wyżej tym chłodniej ;/

Jeżeli koledzy mogą lub mieli podobny problem proszę o pomoc ;) i ewentualne sugestie ;)

Aktualizacja 08.12.2013

Ostatnio zauważyłem też że jeżeli ustawie sam nadmuch na szybę bez nóg i przodu to mam wrażenie że powietrze jest bardziej ciepłe niż jakbym ustawił sam przód.
Co zaobserwowałem jeszcze to to że zimny silnik rano poziom płynu jest około lekko powyżej min.
Ostatnio też mały problem jest taki że czasem jadąc temperatura spada o nieznaczną wartość 1 kreskę czy mniej.
Odpalając rano samochód i włączając nawiew na szybę ciężko się mu nagrzać praktycznie cały czas jest chłodniejsze powietrze ;/

Płyn chłodzący jest w normie na kresce MIN jak jadąc dalej trochę się podwyższa. Zamówiłem termostat nowy bo słyszałem że jak w czasie jazdy temp spada a nie trzyma to termostat walony ale nie wiem czy to będzie ten problem żeby wyeliminować problemy z nagrzewaniem.



kolba1209
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: sob wrz 05, 2009 11:20
Lokalizacja: warszawa

Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: kolba1209 » pt sty 31, 2014 00:58

Xandar pisze:
Xandar pisze:Witam

Ostatnio też mały problem jest taki że czasem jadąc temperatura spada o nieznaczną wartość 1 kreskę czy mniej.
Odpalając rano samochód i włączając nawiew na szybę ciężko się mu nagrzać praktycznie cały czas jest chłodniejsze powietrze ;/

Płyn chłodzący jest w normie na kresce MIN jak jadąc dalej trochę się podwyższa. Zamówiłem termostat nowy bo słyszałem że jak w czasie jazdy temp spada a nie trzyma to termostat walony ale nie wiem czy to będzie ten problem żeby wyeliminować problemy z nagrzewaniem.
U mnie problem został rozwiązany poprzez wymianę termostatu! rzecz, którą wykluczyłem na starcie okazała się wadliwa. Problem polegał na tym, iż wskaźnik temperatury na zegarach jest złudny, ponieważ nawet jeśli płyn chłodniczy ma 70-80 st na zegarach jest 90 st. Najlepszy sposób to sprawdzenie tego na Vagu. U mnie okazało się, że termostat otwierał się przy ok 70 stopniach w związku z czym powietrze z kratek było letnie a nie gorące.



rafal 1984
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt gru 06, 2013 22:43
Lokalizacja: Piecki

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: rafal 1984 » pn lut 17, 2014 20:00

no i w koncu dziala grzeje jak ta lala zmieniona chlodnica bo troszke ciekla i nowa nagrzewnica jest wsadzona stara byla zabita jakims szlamem troszke
ale juz wszystko wrocilo do normy pozdrawiam i dzieki wszystkim za pomocna dłoń



Awatar użytkownika
Twistero
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: ndz paź 02, 2011 11:12
Lokalizacja: Tarnogród

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: Twistero » pt mar 07, 2014 19:51

To i ja zapytam. Co to może być, gdy po zalaniu płynu przez jakąś chwile leci letnie powietrze z nawiewu, tak jak wskazówka trochę się podniesie a gdy powinno dmuchać już cieplejszym, a nawet gorącym to wieje zimne. Zapowietrzony układ? Dodam, że pościskałem węże, pobawiłem się regulacją od nawiewu i po ponownym odpaleniu już wszystko wróciło do normy.



Awatar użytkownika
Xandar
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 562
Rejestracja: czw lip 08, 2010 16:31
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: Xandar » pt mar 07, 2014 20:38

Twistero pisze:To i ja zapytam. Co to może być, gdy po zalaniu płynu przez jakąś chwile leci letnie powietrze z nawiewu, tak jak wskazówka trochę się podniesie a gdy powinno dmuchać już cieplejszym, a nawet gorącym to wieje zimne. Zapowietrzony układ? Dodam, że pościskałem węże, pobawiłem się regulacją od nawiewu i po ponownym odpaleniu już wszystko wróciło do normy.
Ja jestem świeżo po wymianie termostatu fakt faktem był uszkodzony teraz elegancko się otwiera itp ale oprócz tego mam rozwalony prawdopodobnie Silniczek klapy ;/ na vagu wywaliło (uszkodzony nastawnik recyrkulacji) (o ile się nie mylę jest to V68 <myśli>) przez to u mnie jest raz zimne raz ciepłe nawet przy ustawionej temperaturze na HI. Tylko pytanie czy to napewno silnik ;/ układ jest odpowietrzony węże wszystkie sprawdzone dobrze itp.



kornat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 17:29
Lokalizacja: Podkarpacie

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: kornat » sob mar 08, 2014 10:15

A słyszysz silniczek czy pracuje jak zmieniasz temp.z LO na HI?



Awatar użytkownika
Xandar
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 562
Rejestracja: czw lip 08, 2010 16:31
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: Xandar » sob mar 08, 2014 11:33

kornat pisze:A słyszysz silniczek czy pracuje jak zmieniasz temp.z LO na HI?
Wiesz ciężko stwierdzić ;/ lekko tam słyszę bzz i nic więcej. Generalnie wczoraj jeszcze jak jechałem to było bardziej ciepłe powietrze ale dupy jak na HI nie urwało pewnie zacina się w pewnych momentach.



Awatar użytkownika
Twistero
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: ndz paź 02, 2011 11:12
Lokalizacja: Tarnogród

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: Twistero » sob mar 08, 2014 13:57

U mnie regulacja działa prawidłowo (nie dopisałem, ale problem wystąpił w mk2 1.8 PF) była różnica przy zmianie na panelu. Jeszcze dziś będę to sprawdzać.



Awatar użytkownika
Xandar
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 562
Rejestracja: czw lip 08, 2010 16:31
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: Xandar » pt mar 14, 2014 23:43

Twistero pisze:U mnie regulacja działa prawidłowo (nie dopisałem, ale problem wystąpił w mk2 1.8 PF) była różnica przy zmianie na panelu. Jeszcze dziś będę to sprawdzać.
U mnie problem został zdiagnozowany okazało się że silniczek regulacji temperatury się zacinał (czerwona dźwignia) wystarczyło wyjąć i nasmarować hula jak ta lala ;) swoją drogą uszkodzony termostat również był wadliwy



Awatar użytkownika
BeE_GeE
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 272
Rejestracja: sob kwie 21, 2012 15:19
Lokalizacja: Śrem

1.8 RP nie dogrzewa duże spalanie

Post autor: BeE_GeE » śr mar 19, 2014 13:46

Witam po wymiane 2 x termostat 2 rożnych producentów( na nowy z 87 na 87) , czujników temp, ten co idzie na komp. i do licznika ( na nowy)
na wskaźniku pokazuje, pokazywało przed wymianą, zaniżoną wartość temp. Temperatura uczymuje się na kresce z lewej strony od środka(wartości nie podam bo nie mam czym zmierzy dlatego określam tym co pokazuje wskaźnik na zegarze),a wentylator się załącza w momencie kiedy wskaźnik pokazuje prawidłowa wartość na zegarze (czyli wskaźnika po środku) przedtem załączał kiedy wchodzi na kreskę z prawej. Dodam ze nie dogrzewa idzie to odczuć po włączaniu nagrzewania w aucie i spalaniem przy spokojnej jedzie wychodzi ok 12l/100km.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=459559" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

1.8 RP nie dogrzewa duże spalanie

Post autor: Paweł Marek » śr mar 19, 2014 19:17

Prawdopodobnie masz nadal kiepski termostat, bo teraz bardzo ciężko kupić sprawny trzymający parametry - jest o tym dużo na forum, poleca się termostaty firmy Wahler ale ja się przejechałem na tej firmie 2x pod rząd i dopiero Vernet który nie jest polecany u mnie okazał się najlepszy, ale i tak temp w czasie jazdy spada do 80 stopni.
Nie jest pewne że duże spalanie tylko z tego wynika -raczej nie. Pownieneś jeszcze sprawdzić niebieski czujnik temperatury, sondę, ogólnie przediagnozować silnik pod kątem ustawienia rozrządu , zapłonu, ciśnienia sprężania itd.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość