Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: pt gru 06, 2013 22:43
- Lokalizacja: Piecki
Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
czy wlewajac plyn do czyszczenia ukladu chlodzacego nic sie nie stanie z podzespolami i czy nalezy na nim jezdzic czy zlac po przejechaniu okreslonej liczby kilometrow
Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
Witam
Mam problem otóż ciężko mi stwierdzić czytałem wiele tematów na ten temat i jednoznacznych odpowiedzi nie uzyskałem.
Mam Golfa IV 1.9TDI ASZ z klimatronikiem i problem jest następujący ogrzewanie chodzi bardzo słabo w moim poprzednim Golfie 23'C to nie dało się praktycznie wytrzymać tak gorąco było, a w obecnym Golfiku jest taki problem że ustawiam wybraną temperaturę i z nawiewów leci chłodne powietrze bądź lekko ciepłe. Nawet gdy ustawie na HI to i tak temperatura nie będzie tak mocna jak powinna. Gorzej jest podczas np postoju na światłach to momentalnie temperatura z nawiewów robi się chłodniejsza. Podczas jazdy powietrze jest bardziej ciepłe niż na postoju.
Sprawdzałem poziom płynu chłodzącego podczas jazdy jest nie mniej niż MIN normalnie na postoju nie przekracza MAX. Dodam że silnik grzeje się normalnie temperatura osiąga 90'C po kilku kilkunastu km.
Mam nadzieję że nie jest to nagrzewnica ;/ bo już sam nie wiem dziwny problem podczas jazdy mocniej daje ale nie tak jak powinno a podczas postoju powietrze z nawiewów jest chłodniejsze. Mało tego im dmuchawę ustawie na szybsze obroty to im wyżej tym chłodniej ;/
Jeżeli koledzy mogą lub mieli podobny problem proszę o pomoc i ewentualne sugestie
Aktualizacja 08.12.2013
Ostatnio zauważyłem też że jeżeli ustawie sam nadmuch na szybę bez nóg i przodu to mam wrażenie że powietrze jest bardziej ciepłe niż jakbym ustawił sam przód.
Co zaobserwowałem jeszcze to to że zimny silnik rano poziom płynu jest około lekko powyżej min.
Mam problem otóż ciężko mi stwierdzić czytałem wiele tematów na ten temat i jednoznacznych odpowiedzi nie uzyskałem.
Mam Golfa IV 1.9TDI ASZ z klimatronikiem i problem jest następujący ogrzewanie chodzi bardzo słabo w moim poprzednim Golfie 23'C to nie dało się praktycznie wytrzymać tak gorąco było, a w obecnym Golfiku jest taki problem że ustawiam wybraną temperaturę i z nawiewów leci chłodne powietrze bądź lekko ciepłe. Nawet gdy ustawie na HI to i tak temperatura nie będzie tak mocna jak powinna. Gorzej jest podczas np postoju na światłach to momentalnie temperatura z nawiewów robi się chłodniejsza. Podczas jazdy powietrze jest bardziej ciepłe niż na postoju.
Sprawdzałem poziom płynu chłodzącego podczas jazdy jest nie mniej niż MIN normalnie na postoju nie przekracza MAX. Dodam że silnik grzeje się normalnie temperatura osiąga 90'C po kilku kilkunastu km.
Mam nadzieję że nie jest to nagrzewnica ;/ bo już sam nie wiem dziwny problem podczas jazdy mocniej daje ale nie tak jak powinno a podczas postoju powietrze z nawiewów jest chłodniejsze. Mało tego im dmuchawę ustawie na szybsze obroty to im wyżej tym chłodniej ;/
Jeżeli koledzy mogą lub mieli podobny problem proszę o pomoc i ewentualne sugestie
Aktualizacja 08.12.2013
Ostatnio zauważyłem też że jeżeli ustawie sam nadmuch na szybę bez nóg i przodu to mam wrażenie że powietrze jest bardziej ciepłe niż jakbym ustawił sam przód.
Co zaobserwowałem jeszcze to to że zimny silnik rano poziom płynu jest około lekko powyżej min.
Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
Witam, mam identyczny problem jak kolega Xandar, mianowicie golf MK4 2.0ben climatronic, nagrzewnica wymieniana, rozrząd wymieniony 20tys km temu, na Vag-u zero błędów, silnik nagrzewa się normalnie i trzyma równo temperaturę.
A teraz objawy: Podczas postoju nawiew ustawiony na Hi i przy obrotach bez dodawania gazu leci delikatnie letnie powietrze, natomiast dodając gazu do ok 3tys obrotów powietrze jest już gorące, nie ma natomiast mowy aby podczas jazdy temperatura ustawiona czy to na HI czy powiedzmy na 28 stopni dawała mocne ciepło w samochodzie, jest znośnie, ale rewelacji nie ma. Węże od nagrzewnicy oba gorące.
Zaobserwowałem również(i nie wiem do końca czy to normalne zjawisko) że na postoju bez gazu,płyn w zbiorniczku wyrównawczym leci małym ciurkiem, natomiast po dodaniu gazu zaczyna lecieć dosyć mocnym strumieniem. Jedyne co nasuwa mi się to uszkodzone łopatki w pompie wody, tak że przy niskich obrotach nie daje rady przerzucić płynu? Pomocy..
A teraz objawy: Podczas postoju nawiew ustawiony na Hi i przy obrotach bez dodawania gazu leci delikatnie letnie powietrze, natomiast dodając gazu do ok 3tys obrotów powietrze jest już gorące, nie ma natomiast mowy aby podczas jazdy temperatura ustawiona czy to na HI czy powiedzmy na 28 stopni dawała mocne ciepło w samochodzie, jest znośnie, ale rewelacji nie ma. Węże od nagrzewnicy oba gorące.
Zaobserwowałem również(i nie wiem do końca czy to normalne zjawisko) że na postoju bez gazu,płyn w zbiorniczku wyrównawczym leci małym ciurkiem, natomiast po dodaniu gazu zaczyna lecieć dosyć mocnym strumieniem. Jedyne co nasuwa mi się to uszkodzone łopatki w pompie wody, tak że przy niskich obrotach nie daje rady przerzucić płynu? Pomocy..
Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
Witam, mam problem z ogrzewaniem, wyczytalem na kilku forach ze moze to bys spowodowane niedroznym przewodem od zbiornika wyrownawczego i dlatego sie zapowietrza jednak to sprawdzilem i jest wszystko ok, nie widze tez zadnych wyciekow na dywanikach czy zaparowanych szyb o poranku (co mogloby wskazywac na peknieta nagrzewnice), nie miesza mi sie rowniez plyn chlodniczy z olejem. silnik pracuje ze stala temp 70-80 stopni, dzisiaj postanowilem zastosowac kolejna rade wyczytana na forum mianowicie odkrecic korek od zbiorniczka wyrownawczego i nagrzac samochod na biegu jalowym do granicy 90-100 stopni, pojawil sie taki problem ze poza tym ze nagrzewnica slabo grzeje (letnie powietrze) to przy temp ponad 90 stopni wiatrak od chlodnicy sie nie wlacza (przy czym oba przewody od chlodnicy juz przy temp ok 80 stopni zrobily sie gorace) a ze zbiornika wyrownawczego strumieniem zaczal wylewac sie dopiero co dolany plyn przez te otwory z boku. nie wiem od czego zaczac czy to czujnik w chlodnicy czy inny powod... chcialbym uniknac kosztownej wymiany uszczelki pod glowica. co to moze byc? co jeszcze moge sprawdzic badz zastowowac? znalazlem na jakims forum cos o jakichs proszkach badz plynach do uszczelniania ukladu chlodzenia ktore dzialaja niby przy minimalnych nieszczelnosciach. prosze o pomoc. plynu ubywa i dolewam ok litra na 1000km
Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
Piszesz że silnik pracuje ze stałą temp 70-80 stopni, a to objaw walniętego termostatu, no to jak ci ma dobrze grzać? Silnik musi trzymać 90 stopni.
Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
a to ze przy temp 100 stopni sie wiatrak na chlodnicy nie wlacza i ze plyn ucieka?
Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
Czyli po nagrzaniu wywala płyn zbiorniczkiem? Przy 80 stopniach węże od chłodnicy mają być zimne, termostat otwiera się przy 87 stopniach. Podłącz się do kompa i zobacz jaka temp jest na vagu a jak na zegarach, jeżeli temp się różnią to czujnik temp do wymiany ( tylko oryginała w aso 80-120 zł). Za włączenie wiatraka odpowiada czujnik temp w chłodnicy. Nie pamiętam już ale załącza się przy chyba 97 stopniach. Termostat wahlera to koszt 50-80 zł.
Rano jak odpalasz zimne auto to są podwyższone obroty? ( SSANIE ). Jak nie to czujnik temp walnięty.
Rano jak odpalasz zimne auto to są podwyższone obroty? ( SSANIE ). Jak nie to czujnik temp walnięty.
Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
witam, mam problem z ogrzewanie wnętrza, wymieniony termostat, przepłukana chłodnica wymieniony nowy płyn, zmieniona uszczelka pod głowicą, pompa wody a z nawiewu leci letnie powietrze. Po przejechaniu 7 km temp jest około 80 stopni, dolny wąż od chłodnicy letni, górny ciepły, od nagrzewnicy ciepłe. Co może być przyczyną, już mi ręce opadają:(
Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
tak, jak rano odpalam to chodzi na jakichs 1200 obrotow czyli sa podwyzszone, gdy silnik cieply to ok 800 zawsze jestjameess pisze: Rano jak odpalasz zimne auto to są podwyższone obroty? ( SSANIE ). Jak nie to czujnik temp walnięty.
Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
problem z wentylatorem nie bym spowodowany czujnikiem w chlodnicy, wczoraj wlozylem drugi wentylator poniewaz stary jakos ciezko sie obracal i trzeszczal przy tym delikatnie czyli padal silniczek i dlatego mogl sie nie wlaczac, przy okazji przyjrzalem sie chlodnicy i jest w 100% sprawna nie ma wyciekow ani nie jest zatkana, nowy objaw kierujacy mnie na dziure w uszczelce pod glowica to fakt ze dymi na bialo, przy obecnych temp to ze na poczatku dymi to normalka no ale zeby tak dzialo sie nawet przy rozgrzanym tlumik przez caly czas...?
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: pt gru 06, 2013 22:43
- Lokalizacja: Piecki
Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
Witaj mialem podobny problem bo juz go rozwiazalem przeplukalem caly uklad plynem do czyszczenia ukladu chlodzenia k2 i problem znikl tez wymienialem termostat pompe nagrzewnice regenerowalem klapki od nawiewu i nic lecialo ledwo cieple powietrze ale zdecydowalem sie na ostatni krok czyli czyszczenie calego ukladu i pomoglo teraz leci gorace i nawet na wolnych obrotach grzeje co wczesniej nie wystepowalo a tak na koniec jakie to autkomoderns pisze:witam, mam problem z ogrzewanie wnętrza, wymieniony termostat, przepłukana chłodnica wymieniony nowy płyn, zmieniona uszczelka pod głowicą, pompa wody a z nawiewu leci letnie powietrze. Po przejechaniu 7 km temp jest około 80 stopni, dolny wąż od chłodnicy letni, górny ciepły, od nagrzewnicy ciepłe. Co może być przyczyną, już mi ręce opadają:(
Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
Powiem tak rano jak odpalam lub po dłuższym postoju obroty są nie większe jak 1tys. nie przekroczy go. Czyli można by rzec że ten czujnik temperatury walnięty ? O ile dobrze rozumiem to czujnik temperatury zewnętrznej ? czy inny ?jameess pisze:Czyli po nagrzaniu wywala płyn zbiorniczkiem? Przy 80 stopniach węże od chłodnicy mają być zimne, termostat otwiera się przy 87 stopniach. Podłącz się do kompa i zobacz jaka temp jest na vagu a jak na zegarach, jeżeli temp się różnią to czujnik temp do wymiany ( tylko oryginała w aso 80-120 zł). Za włączenie wiatraka odpowiada czujnik temp w chłodnicy. Nie pamiętam już ale załącza się przy chyba 97 stopniach. Termostat wahlera to koszt 50-80 zł.
Rano jak odpalasz zimne auto to są podwyższone obroty? ( SSANIE ). Jak nie to czujnik temp walnięty.
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: pt gru 06, 2013 22:43
- Lokalizacja: Piecki
Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
no niestety moja radosc z dzialajacego ogrzewania nie trwala dlugo po plukaniu ukladu bylo cacy ale po 150 km znowu grzeje tak sobie jak sprzed zabiegu mam wrazenie jakby caly czas sie zapowietrzal przewod odpowietrzajacy zmienilem na nowy bo tamten sie nie nadawal i dalej tak samo przewody ani twarde a ni miekkie takie sobie mozna je spokojnie scisnac jakies pomysly
Ostatnio zmieniony pn lut 17, 2014 20:00 przez rafal 1984, łącznie zmieniany 2 razy.
- mwillusionmw
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: pn lut 07, 2011 19:47
- Lokalizacja: Oleszno / Włoszczowa
Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
Skoro przeczyściłeś i było dobrze to może znów trzeba wyczyścić? Może ciągle się zasyfia czymś. Wlałeś nowy płyn i może z nagrzewnicy jeszcze jakiś syf wyleciał lub z chłodnicy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości