Strona 38 z 89

Widziałes lub masz Rallye, Napisz TU!

: ndz gru 19, 2010 22:51
autor: barteKKK03
Żadnych nowych okazów? :P



P.S Mój były czarnuch jest na sprzedaż... :)

Widziałes lub masz Rallye, Napisz TU!

: pn gru 20, 2010 03:25
autor: lukas.g60
a tak mial pielegnowac i dbać,podejzewam sie sie kapnął ze ćwiartka wstawiana?? :hehe:

Widziałes lub masz Rallye, Napisz TU!

: pn gru 20, 2010 08:31
autor: barteKKK03
lukas.g60 pisze:a tak mial pielegnowac i dbać,podejzewam sie sie kapnął ze ćwiartka wstawiana?? :hehe:
Eee.. ja tam nie zauważyłem żeby ćwiartka była wstawiania :P bity był, to fakt.. o czym oczywiście nowego właściciela poinformowałem.
A teraz generalnie jest po remoncie blacharskich... parę rzeczy doszło... ale konkretnie na razie nic nie wiem :P

Widziałes lub masz Rallye, Napisz TU!

: ndz sty 02, 2011 21:59
autor: lukas640
Skoro to jest temat o Rallye to pozwolę sobie co nieco napisać w tym temacie.
Otóż wszyscy piszecie że, może nie tyle utrzymanie co odnowienie Ralye'go pochłania duże ilości gotówki. Ja się tak zastanawiam że nawet zwykły Golf jest studnią bez dna.
Więc co jest tak drogiego w Rallye? Pomijając oczywiście kwestie blacharki, zderzaków, Rally frontu oraz remont silnika PG/1H.
Ja zamierzam się z kupnem Rallye Golfa w przyszłości i wiem że jeśli pod względem blacharki będzie w stanie zadowalającym to pod względem mechanicznym nie będzie mnie interesował w tak dużym stopniu bo silnik jaki w niego będę ładował to będzie najprawdopodobniej 2.0 TFSI z napędem 4motion(myślałem również o silniku R32 ale IMO będzie on za ciężki do takiego auta).
Czy Rally aż tak strasznie różnił się jeszcze pod jakimś względem od zwykłego dajmy na to Syncro??
Wiem wiem fotele jeszcze były inne, tapicerka. Ale czy coś jeszcze?? Zawieszenie jest chyba takie same jak w Syncro więc remont nie może być aż tak niesamowicie drogi. Pomijając kwestie oczywiście np. gwintu czy dobrego koła czy rarytasów samych w sobie, bo wiem że same detale mogą, aczkolwiek nie muszą, pochłonąć duże pokłady gotówki.
Mam nadzieje że autor tematu się nie obrazi i nie zdenerwuje na mnie za takie mogło by się wydawać podstawowe pytania.
Pozdrawiam

Widziałes lub masz Rallye, Napisz TU!

: ndz sty 02, 2011 22:31
autor: Gwiazdor
lukas640 pisze:Pomijając oczywiście kwestie blacharki, zderzaków, Rally frontu oraz remont silnika PG/1H.
Już sobie wszystko wyjaśniłeś. Dochodzi do tego mała/znikoma ilość części na rynku wtórnym a nawet w ASO i masz pełną odpowiedź.

Widziałes lub masz Rallye, Napisz TU!

: ndz sty 02, 2011 22:44
autor: lukas640
Więc jeśli trafiłbym Rallye w zadowalającym stanie blacharskim tzn błotniki, bo to o nie głównie się rozchodzi, z całymi zderzakami i Rally frontem to reszta nie powinna sprawić aż tak ogromnych kosztów. Oczywiście koszt silnika i napędu to pomijam bo to jest sprawa na osobny, jak myślę, temat "Jaki jest koszt wsadzenie 2.0 TFSI i 4motiona w bude Golfa"

Widziałes lub masz Rallye, Napisz TU!

: ndz sty 02, 2011 22:44
autor: barteKKK03
Trochę dużo tych kwestii pomijasz w swoich rachunkach... ale nie mniej życzę powodzenia.

A co do zawieszenia... nie określiłeś się konkretnie o co Ci chodzi. Amortyzatory i sprężyny to i owszem, są takie same. Ale innym elementów typu wahacze nikt do tej pory nie porównał... ale generalnie wydaje mi się że są różnice, niestety nie mam dostępu do części ze zwykłego syncro żeby porównać.
Ale jakby nie patrzeć Rallye i syncro mają inny rozstaw kół... co ciekawe według niektórych danych rozstaw osi również się różni. :bajer:

Widziałes lub masz Rallye, Napisz TU!

: ndz sty 02, 2011 22:58
autor: lukas640
Jakbym dostał gdzieś zdjęcie podwozia Rallye to bym wiedział jaka jest różnica w wahaczach Rallye a syncro, aczkolwiek myślę że nie jest ona jakaś kolosalna. A jak wygląda przedniego zawieszenia? Jest jakaś znacząca różnica w budowie?
barteKKK03 pisze:Trochę dużo tych kwestii pomijasz w swoich rachunkach...
Bardzo chętnie bym się dowiedział jakie kwestie pomijam. Bo jakby nie patrząc głównym problemem w Rallye'ch jest dostępność części ogólnie pojętej blacharki i np naprawy tylnych błotników. Rozumiem fakt odrestaurowania Rallye'go w 100% na ori. Jest to piękne i podziwiam Cię barteKKK03 za wkład w swoją bestię. Ale moim marzeniem jest jak powiedziałem Rallye z silnikiem TFSI i 4motionem pod spodem. Jest to pewnie niebagatelny koszt i dużo przekracza remont silnika PG ale sam koszt regeneracji G-loadera (jeśli zle napisałem to przepraszam) jest dla mnie totalną abstrakcją zważając na fakt że nie są one zbyt trwałym sprzętem.

Widziałes lub masz Rallye, Napisz TU!

: ndz sty 02, 2011 23:11
autor: barteKKK03
lukas640 pisze:Jakbym dostał gdzieś zdjęcie podwozia Rallye to bym wiedział jaka jest różnica w wahaczach Rallye a syncro,
Po zdjęciach to sobie można porównywać :)
lukas640 pisze:A jak wygląda przedniego zawieszenia? Jest jakaś znacząca różnica w budowie?
No tego tez nikt konkretnie nie porównał... ale jeżeli rozstaw jest inny to coś ma się na rzeczy. Np mocowania stabilizatora są inne. Ktoś kiedyś pisał coś o sankach, ale tego też nie porównywałem konkretnie.
lukas640 pisze:Bardzo chętnie bym się dowiedział jakie kwestie pomijam
Źle mnie zrozumiałeś... dużo kwestii sam chcesz pomijać. Blacharka, mechanika... itd. A więc co zostaje?
Wnętrze o którym wspomniałeś to nie jest prosta sprawa jeżeli ktoś ceni sobie oryginał... bo kupić jakieś kubły i obszyć to nie problem, ale chyba w rallye nie o to chodzi.. ;)
lukas640 pisze:regeneracji G-loadera (jeśli zle napisałem to przepraszam) jest dla mnie totalną abstrakcją zważając na fakt że nie są one zbyt trwałym sprzętem.
Parę groszy kosztuje, ale nie wydaje mi się żeby była to abstrakcja... a co do trwałości to... jak się dba tak się ma.

Widziałes lub masz Rallye, Napisz TU!

: pn sty 03, 2011 02:13
autor: lukas.g60
ja bym widział taki silnik i haldexa w jettcie kupe z rallye frontem i zderzakami US,fajniej by bzyczał jak rejli bez G :kac:

Widziałes lub masz Rallye, Napisz TU!

: pn sty 03, 2011 02:17
autor: 1 6 D
Musze przejrzeć ETKA za różnicami w Rallye i syncro zwykłym, niedługo wiec wymienię co zauważyłem za różnice

Widziałes lub masz Rallye, Napisz TU!

: pn sty 03, 2011 17:02
autor: lukas640
barteKKK03 pisze:Źle mnie zrozumiałeś... dużo kwestii sam chcesz pomijać.
Aha myślałem że jeszcze o czymś po prostu zapomniałem i jako spec mi coś podpowiesz.
barteKKK03 pisze:Wnętrze o którym wspomniałeś to nie jest prosta sprawa jeżeli ktoś ceni sobie oryginał... bo kupić jakieś kubły i obszyć to nie problem, ale chyba w rallye nie o to chodzi.. ;)
Ja również cenie oryginał ale myślę że wsadzenie do wnętrza np foteli z Porsche GT3 lub któreś z pięknych foteli Recaro nie jest profanacją i nie będzie się gryźć z logiką Rallye. Tak jak nie jest profanacją wsadzenie do Rallye silnika znacznie młodszego pozostającego "w rodzinie" samochodu. Myślę że każdy ma swoje własne wizje danego samochodu. Moja jest właśnie taka. Ale to jest wizja na ładnych parę lat i na pewno, jak uda mi się chociaż część zrealizować,
to o niej przeczytacie.
1 6 D pisze:Musze przejrzeć ETKA za różnicami w Rallye i syncro zwykłym, niedługo wiec wymienię co zauważyłem za różnice
Jak znajdziesz jakieś znaczące różnice to myślę że autor nie będzie zły jeśli to napiszesz tutaj.

Widziałes lub masz Rallye, Napisz TU!

: pn sty 03, 2011 17:08
autor: barteKKK03
lukas640 pisze:Ja również cenie oryginał ale myślę że wsadzenie do wnętrza np foteli z Porsche GT3 lub któreś z pięknych foteli Recaro nie jest profanacją i nie będzie się gryźć z logiką Rallye. Tak jak nie jest profanacją wsadzenie do Rallye silnika znacznie młodszego pozostającego "w rodzinie" samochodu.
Dla mnie wsadzenie TFSI pod maskę wraz z 4motion oraz fotele z GT3 byłyby taką profanacją... jak dla mnie to nie ta epoka.

Widziałes lub masz Rallye, Napisz TU!

: pn sty 03, 2011 17:38
autor: lukas640
Ile jest ludzi na forum pewnie tyle będzie opinii na ten temat :) Nie będę Ci już tematu zaśmiecał bezsensownymi postami.
Ale dzięki za informację i wypowiedzenie się. :pub: