Tarcie w tylnym kole

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

rewan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt lip 14, 2015 20:08

Tarcie w tylnym kole

Post autor: rewan » wt lip 14, 2015 20:14

Witam!
Mam następujący problem w moim Golfie 4. Czasami (nie zawsze!) podczas hamowania przy małych prędkościach słychać tarcie w prawym tylnym kole. O dziwo problem nie ustępuje od razu po odpuszczeniu hamulca. Chwilę jeszcze słychać tarcie aż po chwili ustępuje. Tarcie zwykle występuje cały czas (jakby na całej tarczy) ale czasami słychać jakby tarło tylko momentami. O dziwo nie występuje to cały czas lecz tylko czasami. Raz jedno hamowanie i spokój, a raz i przez dłuższy czas słychać szorowanie. Zastanawiam się co to jest zanim zacznę rozbierać samochód pod blokiem. Czyżby dostawał się brud i po prostu w tym momencie słychać szorowanie?



piotrek233
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
Lokalizacja: Bielsko

Tarcie w tylnym kole

Post autor: piotrek233 » wt lip 14, 2015 20:30

Pewnie zacisk trzyma, regeneracja lub wymiana - częsta przypadłość, jest kilka tematów na forum



rewan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt lip 14, 2015 20:08

Tarcie w tylnym kole

Post autor: rewan » wt lip 14, 2015 20:44

Czyli ściągnąć koło i sprawdzić czy zacisk trzyma. Rozumiem, że przez regenerację chodzi Ci o regenerację tłoka?



piotrek233
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
Lokalizacja: Bielsko

Tarcie w tylnym kole

Post autor: piotrek233 » wt lip 14, 2015 21:57

Musisz ściągnąć koło i zobaczyć co trzyma, może ręczny nie odbija.

Tu masz o regeneracji zacisku " onclick="window.open(this.href);return false;



rewan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt lip 14, 2015 20:08

Tarcie w tylnym kole

Post autor: rewan » czw lip 16, 2015 13:19

Sprawa wygląda tak, że ręczny odpuszcza normalnie i bez problemu. Z tego co zauważyłem cała piasta kręci się z oporem i w niektórych momentach jakby się blokowała (ciężej przekręcić). Zapieczone prowadnice, skrzywione klocki czy tarcza?

Zapieczona prowadnica, brak klocków i tłok, który nie da się wkręcić. Ogólnie jarzmo i zacisk do wymiany, bo raczej nie opłaca mi się bawić w regenerację tłoka.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości