Strona 1 z 1

Dramat z hamulcami, pedał wpada w podgłogę

: pn cze 22, 2015 10:09
autor: killah
Siema,

Brak już mi słów na te hamulce w tym aucie.

Ostatnio zostało wymienione wszystko prócz pompy hamulcowej ABS. Wszystkie przewody miedziane, gumowe, zmieniłem zaciski mk4 na mk3 na tyle bo wg mnie na tych od mk4 pedał głębiej wpadał w podłogę, dołożony korektor hamowania i nic.

Układ kilkakrotnie odpowietrzany. Nadal pedał wpada w podłogę i jest tak, że wciskając hamulec 2wa razy auto hamuje lepiej a pedał robi się twardszy. Jako że wg mnie w układzie na bank nie ma już powietrza to teraz chyba jedynym winowajcą zostaje pompa ABS'u.

Niestety nie mogę jej odpowietrzyć gdyż nie mogę sterować nią Vag'iem - viewtopic.php?f=140&t=577150" onclick="window.open(this.href);return false;

Jako że ABS jest jeszcze nie skończony w tym aucie to do czasu skończenia ABS chyba trzeba by ją wyrzucić. Myślałem nad pompą od T4 ale nie wiem czy jest sens. Potrzebowałbym info czy warto kłaść ją do hebli 280mmprżód/226tył, czy kupuje się ją razem z serwo albo czy serwo ma być z golfa 3. A może zwyczajnie kupić nową pompę hamulcową od 2.0 wzwyż bez ABS w sklepie i dokupić do tego jakieś serwo ze szrotu? A może zostawić serwo z mojej pompy abs. Jest z końca produkcji z wbudowanym sterownikiem - da się tak zrobić?

Co do sprawdzenia serwa to jak podpompuję na zgaszonym a potem trzymając wciśnięty pedał odpalę auto to po odpaleniu pedał momentalnie idzie do podłogi. Jak trzymam pedał hamulca na zgaszonym to nie idzie w dół co by mogło sugerować przepuszczającą pompę.

Gdzieś ktoś mi powiedział o wymianie gumek w tylnych zaciskach. Ma to sens? Rozbierałem swoje zaciski przed założeniem i były ok. Zewnętrzna harmonijka w jednym była lekko pęknięta ale zacisk nie był skorodowany. Z resztą na zaciskach od mk4 było prawie tak samo a były perfekt.

Help bo już opadam z sił.

Dramat z hamulcami, pedał wpada w podgłogę

: wt cze 23, 2015 15:43
autor: kawowy19
gumki w zaciskach to się zmienia jak przepuszczją i cieknie, a harmonijki jak sa popekane bo wtedy moga zaciski po prostu słabo pracować.
A weżyk do serwa jest cały - jest na nim zaworek jednokierunkowy - sprawdzałeś to?
Bo ewidentnie coś jakby z serwem. Wydaje mi się tez że po podpompowaniu serwa na zgaszonym i odpaleniu auta, pedał powinien opaść wyraźnie ale chyba nie wpaść w podłogę- chyba że tylko tak to opisałeś. No chyba że to faktycznie kwestia ABSu.

Dramat z hamulcami, pedał wpada w podgłogę

: czw cze 25, 2015 10:57
autor: killah
cześć

jeśli chodzi o zaworek to sprawdziłem go wczoraj. Da się wciągnąć powietrze ale w drugą stronę już nie da rady więc jest OK.

W międzyczasie udało mi się rozkodować tą pompę ABSu i na dniach przeprowadzę odpowietrzanie przy użyciu grupy 001 oraz 002 na podniesionych kołach. Może w pompie abs leży mój problem.

Planuję też oddać auto na odpowietrzanie ciśnieniowe. Jako że układ jest nowy to może gdzieś jeszcze zalegają pęcherzyki powietrza, które z jakiegoś powodu nie można wypchnąć z układu tradycyjnymi metodami.

Dramat z hamulcami, pedał wpada w podgłogę

: wt lip 07, 2015 18:37
autor: stefano189
killah pisze:Myślałem nad pompą od T4 ale nie wiem czy jest sens. Potrzebowałbym info czy warto kłaść ją do hebli 280mmprżód/226tył,

mam z pompę z T4, 25,4mm. Z przodu 312 mm na dwutłoku, z tyłu 256mm z S3. I sens jak najbardziej jest. Perfekcyjne skalowanie siłą hamowania.