Jak zwiększyć siłę hamowania hamulca ręcznego?
: pt maja 30, 2014 10:53
Witam. Jestem posiadaczem Golfa IV Variant z 1999r. Auto posiada cały układ hamulcowy tarczowy.
Mój problem polega na słabej skuteczności działania hamulca ręcznego (niby trochę działa,ale słabo zaciska).
Czytałem większość postów i do większości z nich mój przykład nie bardzo "podchodzi", bo tak:
- 2 lata temu zostały wymienione tylne tarcze i klocki hamulcowe na nowe (ATE)
- założono nowe linki ręcznego
- wczoraj wymieniłem prawy zacisk na nowy oryginalny (TRW)
- zacisk lewy działa prawidłowo
- linka jest podciągnięta wg zaleceń forumowiczów (nie jest luźna)
Dlatego moje pytanie brzmi: W czym jeszcze może tkwić problem? Dlaczego mimo niemal nowego układu hamulcowego, hamulec ręczny ledwie "przyblokowuje" tylne koła? Zrozumiałbym jeszcze słabszą siłę hamowania w lewym kole (stary zacisk), ale prawe na nowym zacisku powinno hamować jak "żyleta" a hamuje tak jak na starym.
Proszę o porady jak można zwiększyć siłę zacisku klocków na tarcze (bez ryzyka blokowania się cylinderków), aby koła mogły być skutecznie blokowane. Kolega mechanik twierdzi, że z tarczowymi ręcznymi zawsze są problemy, ale ja uważam, że skoro dobrze działało jeszcze jakiś czas temu to i teraz łaski nie powinno robić (nowe części). Stara została jedynie dźwignia ręcznego a hamulca jak nie było tak nie ma.
Z góry dziękuję za fachowe porady i pozdrawiam.
Mój problem polega na słabej skuteczności działania hamulca ręcznego (niby trochę działa,ale słabo zaciska).
Czytałem większość postów i do większości z nich mój przykład nie bardzo "podchodzi", bo tak:
- 2 lata temu zostały wymienione tylne tarcze i klocki hamulcowe na nowe (ATE)
- założono nowe linki ręcznego
- wczoraj wymieniłem prawy zacisk na nowy oryginalny (TRW)
- zacisk lewy działa prawidłowo
- linka jest podciągnięta wg zaleceń forumowiczów (nie jest luźna)
Dlatego moje pytanie brzmi: W czym jeszcze może tkwić problem? Dlaczego mimo niemal nowego układu hamulcowego, hamulec ręczny ledwie "przyblokowuje" tylne koła? Zrozumiałbym jeszcze słabszą siłę hamowania w lewym kole (stary zacisk), ale prawe na nowym zacisku powinno hamować jak "żyleta" a hamuje tak jak na starym.
Proszę o porady jak można zwiększyć siłę zacisku klocków na tarcze (bez ryzyka blokowania się cylinderków), aby koła mogły być skutecznie blokowane. Kolega mechanik twierdzi, że z tarczowymi ręcznymi zawsze są problemy, ale ja uważam, że skoro dobrze działało jeszcze jakiś czas temu to i teraz łaski nie powinno robić (nowe części). Stara została jedynie dźwignia ręcznego a hamulca jak nie było tak nie ma.
Z góry dziękuję za fachowe porady i pozdrawiam.