ABS, servo, twardy pedał hamulca?
: śr mar 26, 2014 17:11
Witam Panowie , mam następujący problem.
Po pierwsze od kiedy kupiłem auto świeci mi się kontrolka ABS, pod vag-com'em wyszło iż pompa abs najprawdopodobniej w ogóle nie działa. Czekam aż znajdą jakąś sensowną pompę i na pewno ją wymienię, jednakże od pewnego czasu zaobserwowałem taką rzecz, że jak auto postoi parę godzin to jak wsiadam do samochodu to pedał hamulca jest całkowicie twardy i kompletnie nie ma hamulców ... Dodatkowo (dzisiaj zaobserwowane) jak stoję na włączonym silniku i jałowym biegu i wciskam hamulec (wciskam - puszczam - wciskam - puszczam...) to auto wariuje na obrotach, słychać, że zaczyna silnik nieregularnie pracować i delikatnie na obrotomierzu wskazówka sobie podskakuje...
Czy jedno z drugim może być w jakiś sposób powiązane ?
Dodatkowo mam jedną dziwną sprawę ... Jak jadę powiedzmy trójką, mam 2000 rpm i daje gazu, auto zaczyna się rozpędzać i momentami zamiast przyśpieszać, czuje jakby silnik się przydławiał i dopiero powyżej 3000 rpm zaczyna jako tako iść, słyszałem , że może być to wina właśnie servo lub pompy abs...
Zaglądałem dzisiaj do servo i zdziwiła mnie jedna rzecz . Tutaj ten wąż -> przy końcówce zaizolowany jest tasmą izolacyjną, czy tak powinno być ?
Po pierwsze od kiedy kupiłem auto świeci mi się kontrolka ABS, pod vag-com'em wyszło iż pompa abs najprawdopodobniej w ogóle nie działa. Czekam aż znajdą jakąś sensowną pompę i na pewno ją wymienię, jednakże od pewnego czasu zaobserwowałem taką rzecz, że jak auto postoi parę godzin to jak wsiadam do samochodu to pedał hamulca jest całkowicie twardy i kompletnie nie ma hamulców ... Dodatkowo (dzisiaj zaobserwowane) jak stoję na włączonym silniku i jałowym biegu i wciskam hamulec (wciskam - puszczam - wciskam - puszczam...) to auto wariuje na obrotach, słychać, że zaczyna silnik nieregularnie pracować i delikatnie na obrotomierzu wskazówka sobie podskakuje...
Czy jedno z drugim może być w jakiś sposób powiązane ?
Dodatkowo mam jedną dziwną sprawę ... Jak jadę powiedzmy trójką, mam 2000 rpm i daje gazu, auto zaczyna się rozpędzać i momentami zamiast przyśpieszać, czuje jakby silnik się przydławiał i dopiero powyżej 3000 rpm zaczyna jako tako iść, słyszałem , że może być to wina właśnie servo lub pompy abs...
Zaglądałem dzisiaj do servo i zdziwiła mnie jedna rzecz . Tutaj ten wąż -> przy końcówce zaizolowany jest tasmą izolacyjną, czy tak powinno być ?