ABS, servo, twardy pedał hamulca?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- KKStargard
- Użytkownik
- Posty: 449
- Rejestracja: wt mar 18, 2014 21:34
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
- Kontakt:
ABS, servo, twardy pedał hamulca?
Witam Panowie , mam następujący problem.
Po pierwsze od kiedy kupiłem auto świeci mi się kontrolka ABS, pod vag-com'em wyszło iż pompa abs najprawdopodobniej w ogóle nie działa. Czekam aż znajdą jakąś sensowną pompę i na pewno ją wymienię, jednakże od pewnego czasu zaobserwowałem taką rzecz, że jak auto postoi parę godzin to jak wsiadam do samochodu to pedał hamulca jest całkowicie twardy i kompletnie nie ma hamulców ... Dodatkowo (dzisiaj zaobserwowane) jak stoję na włączonym silniku i jałowym biegu i wciskam hamulec (wciskam - puszczam - wciskam - puszczam...) to auto wariuje na obrotach, słychać, że zaczyna silnik nieregularnie pracować i delikatnie na obrotomierzu wskazówka sobie podskakuje...
Czy jedno z drugim może być w jakiś sposób powiązane ?
Dodatkowo mam jedną dziwną sprawę ... Jak jadę powiedzmy trójką, mam 2000 rpm i daje gazu, auto zaczyna się rozpędzać i momentami zamiast przyśpieszać, czuje jakby silnik się przydławiał i dopiero powyżej 3000 rpm zaczyna jako tako iść, słyszałem , że może być to wina właśnie servo lub pompy abs...
Zaglądałem dzisiaj do servo i zdziwiła mnie jedna rzecz . Tutaj ten wąż -> przy końcówce zaizolowany jest tasmą izolacyjną, czy tak powinno być ?
Po pierwsze od kiedy kupiłem auto świeci mi się kontrolka ABS, pod vag-com'em wyszło iż pompa abs najprawdopodobniej w ogóle nie działa. Czekam aż znajdą jakąś sensowną pompę i na pewno ją wymienię, jednakże od pewnego czasu zaobserwowałem taką rzecz, że jak auto postoi parę godzin to jak wsiadam do samochodu to pedał hamulca jest całkowicie twardy i kompletnie nie ma hamulców ... Dodatkowo (dzisiaj zaobserwowane) jak stoję na włączonym silniku i jałowym biegu i wciskam hamulec (wciskam - puszczam - wciskam - puszczam...) to auto wariuje na obrotach, słychać, że zaczyna silnik nieregularnie pracować i delikatnie na obrotomierzu wskazówka sobie podskakuje...
Czy jedno z drugim może być w jakiś sposób powiązane ?
Dodatkowo mam jedną dziwną sprawę ... Jak jadę powiedzmy trójką, mam 2000 rpm i daje gazu, auto zaczyna się rozpędzać i momentami zamiast przyśpieszać, czuje jakby silnik się przydławiał i dopiero powyżej 3000 rpm zaczyna jako tako iść, słyszałem , że może być to wina właśnie servo lub pompy abs...
Zaglądałem dzisiaj do servo i zdziwiła mnie jedna rzecz . Tutaj ten wąż -> przy końcówce zaizolowany jest tasmą izolacyjną, czy tak powinno być ?
- piotrek gti_abf
- Ma gadane
- Posty: 199
- Rejestracja: śr lut 23, 2011 01:32
- Lokalizacja: okolice Wielunia
- KKStargard
- Użytkownik
- Posty: 449
- Rejestracja: wt mar 18, 2014 21:34
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
- Kontakt:
Re: ABS, servo, twardy pedał hamulca?
Jak ten wąż się nazywa ? Da radę go samemu wymienić bez problemu ? (jakieś wskazówki?) Pozdrawiam !piotrek gti_abf pisze:Na początek wymień ten wąż jeśli nie pomoże to padło servo.
Okej, już wiem, że jest to wąż podciśnieniowy, moim pytaniem jest - dlaczego może być to wina servo ? Po czym tak uważasz?
- xlsss
- Użytkownik
- Posty: 487
- Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
- Lokalizacja: Opole/Wróblowice
- Auto: MK3
- Silnik: AAZ
- Kontakt:
ABS, servo, twardy pedał hamulca?
Nie powinno. Najprawdopodobniej puszcza ciśnienie i dlatego jakiś "magik" zalepił izolacją. Wymieniaj ten wąż.KKStargard pisze:przy końcówce zaizolowany jest tasmą izolacyjną, czy tak powinno być ?
- KKStargard
- Użytkownik
- Posty: 449
- Rejestracja: wt mar 18, 2014 21:34
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
- Kontakt:
Re: ABS, servo, twardy pedał hamulca?
W tym aucie niestety wiele rzeczy jest "magicznych" ;/ np. automatyczne światła, których nie wiem jak się pozbyć ... Temat napisałem na forum, ale na razie nikt nie odpisał .xlsss pisze:Nie powinno. Najprawdopodobniej puszcza ciśnienie i dlatego jakiś "magik" zalepił izolacją. Wymieniaj ten wąż.KKStargard pisze:przy końcówce zaizolowany jest tasmą izolacyjną, czy tak powinno być ?
Pozdrawiam !
- KKStargard
- Użytkownik
- Posty: 449
- Rejestracja: wt mar 18, 2014 21:34
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
- Kontakt:
ABS, servo, twardy pedał hamulca?
Ok, a więc kapturek zmienione , nie trzeba było całego przewodu wymieniać. Auto w tej chwili trochę lepiej jakby szło z niskich obrotów, choć dalej mam wrażenie, że coś jest nie tak zobaczę rano czy będę miał twardy pedał hamulca.
- KKStargard
- Użytkownik
- Posty: 449
- Rejestracja: wt mar 18, 2014 21:34
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
- Kontakt:
ABS, servo, twardy pedał hamulca?
No i niestety... Auto rzeczywiście trochę lepiej się zbiera, ale z rana pedał hamulca twardy :/
Dziwnie to się odczuwa ... wciskając gaz i jak auto jest na obrotach takich do 2,5 - 3 tyś to widać, że auto przyśpiesza, obroty rosną , ale nie ma w nim życia , czuję, że wciskam co raz mocniej gaz i mam wrażenie, że on się dławi, dopiero jak dostanie 2,5 - 3 tyś to jest strzał i zaczyna iść.
To normalne i mi się wydaje coś, czy jest coś nie tak ?
Dziwnie to się odczuwa ... wciskając gaz i jak auto jest na obrotach takich do 2,5 - 3 tyś to widać, że auto przyśpiesza, obroty rosną , ale nie ma w nim życia , czuję, że wciskam co raz mocniej gaz i mam wrażenie, że on się dławi, dopiero jak dostanie 2,5 - 3 tyś to jest strzał i zaczyna iść.
To normalne i mi się wydaje coś, czy jest coś nie tak ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości