Strona 1 z 1

Zbyt czuły ABS

: czw lut 20, 2014 18:29
autor: krazorek
Witajcie!

Sprawa jest tego rodzaju, że mam wrażenie iż ABS jest u mnie zbyt czuły. Nie generuje jakiejś nadzwyczajnej siły hamowania, a już słuchać strzały. Bez względu na to czy nawierzchnia sucha czy mokra. Można go jakoś "ostudzić". Zmiana kodowania układu? Może inne pomysły?

Jestem bardzo rozczarowany jakością hamulców w tym aucie.

Zbyt czuły ABS

: czw lut 20, 2014 19:52
autor: Shmatan
Jeżeli ABS za szybko łapie to raczej nie jakością hamulców a Twoich opon.

Zmień koła żeby wykluczyć twarde opony, ustaw geometrie i sprawdź vag'iem odczyty prędkości z każdego koła w trakcie jazdy (czy są stałe, czy nie różnią się od siebie) i przy hamowaniu

Zbyt czuły ABS

: czw lut 20, 2014 20:14
autor: krazorek
Geometrię sprawdzałem jakiś rok temu bo miałem opony od wewnętrznej strony zużyte, ale okazało się że to nie geometria, tylko kołek z plastikowej osłony antykorozyjnej się oderwał i osłona trąca zniszczyła się i oponę...

Vag'a podepnę w trakcie jazdy i będe musiał popatrzeć co się będzie działo, ale wątpię. ESP działa bez zarzutu, więc raczej czujniki są zdrowe.

Tak myślałem, że ktoś zwróci uwagę na opony. Vredestein quatrac 3. Jeszcze parę lat temu byłem z nich bardzo zadowolony - na tych co z Niemiec przyjechał zachowywał się idealnie - jak nie na oponie wielosezonowej. Te komplety kupione w Polsce robią gorsze wrażenie. Para na przednią oś jest z 2011 roku - stare nie są. Trakcję na śniegu i wodzie mają dobrą, ale wydaje mi się, że na hamowaniu dużo tracą...

Shmatan, Powiedz mi czy jest w ogóle możliwość zmiany kodowania systemu ABS? Do czego ewentualne zmiany prowadzą?

Zbyt czuły ABS

: wt lut 25, 2014 13:20
autor: Paweł Marek
krazorek, to nie kwetia czułości czu ustawienia tylko po prostu awaria. Zwykle taki zachowanie oznacza że któryś czujnik źle odczytuje impulsy z zębatki ABS, z przyczyny zabrudzenia, luzu na łożysku koła, złego ustawienia czy skrzywienia zębatki ABS itp. Odległośc czujnika od zębatki poniżej 1mmm w całym zakresie obrotu koła ma być.
Może VAG coś wyjaśni ale w kwesti tych rzeczy co opisałem - nie wyjaśni nic i trzeba będzie każde koło obejrzeć dokładnie.