Twardy pedał i brak hamulców.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Twardy pedał i brak hamulców.
Witam. Dzisiaj miałem ostre hamowanie z 80, włączył się ABS a po chwili coś strzeliło i pedał zrobił się twardy a hamulce praktycznie przestały zupełnie hamować. Dzień wcześniej czyściłem prowadnice na tylnych zaciskach i zauważyłem że tylne klocki są na wykończeniu. Pedału nie można wcisnąć a podczas próby wciśnięcia słychać strzelanie w tylnym prawym kole. Z tego co sprawdziłem na szybko to pompa podciśnienia działa prawidłowo, na kompie błędów brak a pedał można wcisnąć jedynie po wejściu w basic setting sterownika ABS. Wycieku płynu nigdzie nie ma. Co sprawdzić w pierwszej kolejności? Do domu wracałem używając jedynie ręcznego.
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Twardy pedał i brak hamulców.
Brak serwa, czyli nie działa wspomaganie hamulców. Na PW napisałem Ci jak to sprawdzić. Dorwiesz jakąś używkę ~200zł. Mówił mi znajomy mechanik ,że często w Golfach/A3/Octavia/Fabia/Ibiza padają te serwa.
Może być jeszcze tak ,że zablokowało się serwo w jednej pozycji. Można spróbować go dmuchnąć/puknąć a nuż się odblokuje, ale nie wykluczone ,że znowu się zablokuję, a trochę lipa stracić hamulce np. 100km od domu.
Może być jeszcze tak ,że zablokowało się serwo w jednej pozycji. Można spróbować go dmuchnąć/puknąć a nuż się odblokuje, ale nie wykluczone ,że znowu się zablokuję, a trochę lipa stracić hamulce np. 100km od domu.
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Twardy pedał i brak hamulców.
Dziwna sprawa z tym serwem bo jak wejdę kompem w sterownik ABSu w Basic Settinngs to pedał płynnie schodzi do końca a następnie pompa go ładnie wypycha do góry. Dziwne że na wyłączonym i włączonym silniku pedał ani drgnie, przy próbie wciśnięcia słychać jak coś trzeszcze w tylnym prawym kole ale co ma zacisk do tego?
Po pracy jeszczę sprawdzę. Nie mam zamiaru wydawać kasy na części w ciemno.
Po pracy jeszczę sprawdzę. Nie mam zamiaru wydawać kasy na części w ciemno.
Twardy pedał i brak hamulców.
No to już twój wybór. Opisałem ci w PW jak to u mnie wyglądało. Chyba było to serwo już lekko rozpieprzone, no i w końcu dobiło go odpowietrzanie hamulców i moja głupota - odpowietrzałem pompę absu vag-comem gdy auto stało na kołach.
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Twardy pedał i brak hamulców.
Pozostaje znaleźć serwo używane, może nawet razem z pompą dla pewności. Wychodzi że powinienem szukać 1J1 614 105 K.
Twardy pedał i brak hamulców.
Napisz później czy pomogło. Chyba każde serwo z grupy vag z tamtego okresu będzie pasowało, byle by średnica była taka sama.
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Twardy pedał i brak hamulców.
Fajnie by było zamiast szukać z symbokem "K". Potrzebuję bez ESP ale nie wiem czym się różnią.
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Twardy pedał i brak hamulców.
Napiszę na pewno bo nic tak mnie nie wkur..a jak posty, które userzy zakładają jak im się świat zawalił a później zero odzewu co było powodem usterki i jak została usunięta, śmietnik tylko się robi.bjks88 pisze:Napisz później czy pomogło.
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Twardy pedał i brak hamulców.
Czy może ktoś potwierdzić czy przypasuje pompa i serwo z benzyny 2.0? Numer Bosh 0 204 125 718 jest taki sam dla 1.9TDI AHF a z ETKA niewiele wynika.
Twardy pedał i brak hamulców.
Z tego co pamiętam (jak przez mgłę), mój mechanik szukał tylko serwa od diesla bo od benzyny coś tam nie pasowało. Pewnie to było coś z tym ,że w dieslu jest vacuum a w benzynie jakoś inaczej to jest rozwiązane, ale głowy nie dam.
Tu jednak twierdzą inaczej:
viewtopic.php?f=183&t=512333" onclick="window.open(this.href);return false;
Tu jednak twierdzą inaczej:
viewtopic.php?f=183&t=512333" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Twardy pedał i brak hamulców.
Serwo zdemontowane (trzeba było pompę ABSu wyjąć), najdłużej trwało odczepienie serwa od pedału hamulca, ręce opadają. Nie widać żadnych uszkodzeń na serwie, nie wiem czy to dobry trop ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Przepiąłem na chwilę wskaźnik doładowania turbiny pod pompę podciśnienia i wskazywało ok 1 bara (wskaźnik wyskalowany do 0,8 Bara na minusie). Jeśli zaś chodzi o przewód pompa-serwo to zaworek puszcza tylko w jedną stronę na serwo i trzyma podciśnienie a króciec zasilania zaworów (VNT,EGR,klapa gasząca) puszcza w dwie strony więc na logikę jest OK. Oczekując na serwo wyczyszczę tylne tłoczki w zaciskach, przesmaruję i założę nowe gumy i klocki. Ile płynu wchodzi do układy kompletnie osuszonego? A i jeszcze jedna kwestia, zanim dojadę na warsztat odpowietrzyć to mam zalewać płyn? Jak nie zaleję to pewnie sprzęgła nie będzie co?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Przepiąłem na chwilę wskaźnik doładowania turbiny pod pompę podciśnienia i wskazywało ok 1 bara (wskaźnik wyskalowany do 0,8 Bara na minusie). Jeśli zaś chodzi o przewód pompa-serwo to zaworek puszcza tylko w jedną stronę na serwo i trzyma podciśnienie a króciec zasilania zaworów (VNT,EGR,klapa gasząca) puszcza w dwie strony więc na logikę jest OK. Oczekując na serwo wyczyszczę tylne tłoczki w zaciskach, przesmaruję i założę nowe gumy i klocki. Ile płynu wchodzi do układy kompletnie osuszonego? A i jeszcze jedna kwestia, zanim dojadę na warsztat odpowietrzyć to mam zalewać płyn? Jak nie zaleję to pewnie sprzęgła nie będzie co?
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Re: Twardy pedał i brak hamulców.
Trochę lipa, wszystko odpowietrzone a pedał teraz dużo miekszy i bierze głębiej sporo. Chyba założę swoją pompę i zobaczę jak będzie. Hebel działa w trybie prawie zero-jedynkowym, albo słabo bierze albo ABS odrazu, już mnie to nieco drażni.
Twardy pedał i brak hamulców.
Założyłeś inne serwo? Spróbuj odpowietrzyć hamulce i pompę ABSu tylko na uniesionych kołach.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości