Twardy pedał i brak hamulców.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Twardy pedał i brak hamulców.
Witam. Dzisiaj miałem ostre hamowanie z 80, włączył się ABS a po chwili coś strzeliło i pedał zrobił się twardy a hamulce praktycznie przestały zupełnie hamować. Dzień wcześniej czyściłem prowadnice na tylnych zaciskach i zauważyłem że tylne klocki są na wykończeniu. Pedału nie można wcisnąć a podczas próby wciśnięcia słychać strzelanie w tylnym prawym kole. Z tego co sprawdziłem na szybko to pompa podciśnienia działa prawidłowo, na kompie błędów brak a pedał można wcisnąć jedynie po wejściu w basic setting sterownika ABS. Wycieku płynu nigdzie nie ma. Co sprawdzić w pierwszej kolejności? Do domu wracałem używając jedynie ręcznego.
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Twardy pedał i brak hamulców.
Brak serwa, czyli nie działa wspomaganie hamulców. Na PW napisałem Ci jak to sprawdzić. Dorwiesz jakąś używkę ~200zł. Mówił mi znajomy mechanik ,że często w Golfach/A3/Octavia/Fabia/Ibiza padają te serwa.
Może być jeszcze tak ,że zablokowało się serwo w jednej pozycji. Można spróbować go dmuchnąć/puknąć a nuż się odblokuje, ale nie wykluczone ,że znowu się zablokuję, a trochę lipa stracić hamulce np. 100km od domu.
Może być jeszcze tak ,że zablokowało się serwo w jednej pozycji. Można spróbować go dmuchnąć/puknąć a nuż się odblokuje, ale nie wykluczone ,że znowu się zablokuję, a trochę lipa stracić hamulce np. 100km od domu.
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Twardy pedał i brak hamulców.
Dziwna sprawa z tym serwem bo jak wejdę kompem w sterownik ABSu w Basic Settinngs to pedał płynnie schodzi do końca a następnie pompa go ładnie wypycha do góry. Dziwne że na wyłączonym i włączonym silniku pedał ani drgnie, przy próbie wciśnięcia słychać jak coś trzeszcze w tylnym prawym kole ale co ma zacisk do tego?
Po pracy jeszczę sprawdzę. Nie mam zamiaru wydawać kasy na części w ciemno.
Po pracy jeszczę sprawdzę. Nie mam zamiaru wydawać kasy na części w ciemno.
Twardy pedał i brak hamulców.
No to już twój wybór. Opisałem ci w PW jak to u mnie wyglądało. Chyba było to serwo już lekko rozpieprzone, no i w końcu dobiło go odpowietrzanie hamulców i moja głupota - odpowietrzałem pompę absu vag-comem gdy auto stało na kołach.
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Twardy pedał i brak hamulców.
Pozostaje znaleźć serwo używane, może nawet razem z pompą dla pewności. Wychodzi że powinienem szukać 1J1 614 105 K.
Twardy pedał i brak hamulców.
Napisz później czy pomogło. Chyba każde serwo z grupy vag z tamtego okresu będzie pasowało, byle by średnica była taka sama.
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Twardy pedał i brak hamulców.
Fajnie by było zamiast szukać z symbokem "K". Potrzebuję bez ESP ale nie wiem czym się różnią.
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Twardy pedał i brak hamulców.
Napiszę na pewno bo nic tak mnie nie wkur..a jak posty, które userzy zakładają jak im się świat zawalił a później zero odzewu co było powodem usterki i jak została usunięta, śmietnik tylko się robi.bjks88 pisze:Napisz później czy pomogło.
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Twardy pedał i brak hamulców.
Czy może ktoś potwierdzić czy przypasuje pompa i serwo z benzyny 2.0? Numer Bosh 0 204 125 718 jest taki sam dla 1.9TDI AHF a z ETKA niewiele wynika.
Twardy pedał i brak hamulców.
Z tego co pamiętam (jak przez mgłę), mój mechanik szukał tylko serwa od diesla bo od benzyny coś tam nie pasowało. Pewnie to było coś z tym ,że w dieslu jest vacuum a w benzynie jakoś inaczej to jest rozwiązane, ale głowy nie dam.
Tu jednak twierdzą inaczej:
viewtopic.php?f=183&t=512333" onclick="window.open(this.href);return false;
Tu jednak twierdzą inaczej:
viewtopic.php?f=183&t=512333" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Twardy pedał i brak hamulców.
Serwo zdemontowane (trzeba było pompę ABSu wyjąć), najdłużej trwało odczepienie serwa od pedału hamulca, ręce opadają. Nie widać żadnych uszkodzeń na serwie, nie wiem czy to dobry trop
Przepiąłem na chwilę wskaźnik doładowania turbiny pod pompę podciśnienia i wskazywało ok 1 bara (wskaźnik wyskalowany do 0,8 Bara na minusie). Jeśli zaś chodzi o przewód pompa-serwo to zaworek puszcza tylko w jedną stronę na serwo i trzyma podciśnienie a króciec zasilania zaworów (VNT,EGR,klapa gasząca) puszcza w dwie strony więc na logikę jest OK. Oczekując na serwo wyczyszczę tylne tłoczki w zaciskach, przesmaruję i założę nowe gumy i klocki. Ile płynu wchodzi do układy kompletnie osuszonego? A i jeszcze jedna kwestia, zanim dojadę na warsztat odpowietrzyć to mam zalewać płyn? Jak nie zaleję to pewnie sprzęgła nie będzie co?
Przepiąłem na chwilę wskaźnik doładowania turbiny pod pompę podciśnienia i wskazywało ok 1 bara (wskaźnik wyskalowany do 0,8 Bara na minusie). Jeśli zaś chodzi o przewód pompa-serwo to zaworek puszcza tylko w jedną stronę na serwo i trzyma podciśnienie a króciec zasilania zaworów (VNT,EGR,klapa gasząca) puszcza w dwie strony więc na logikę jest OK. Oczekując na serwo wyczyszczę tylne tłoczki w zaciskach, przesmaruję i założę nowe gumy i klocki. Ile płynu wchodzi do układy kompletnie osuszonego? A i jeszcze jedna kwestia, zanim dojadę na warsztat odpowietrzyć to mam zalewać płyn? Jak nie zaleję to pewnie sprzęgła nie będzie co?
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Re: Twardy pedał i brak hamulców.
Trochę lipa, wszystko odpowietrzone a pedał teraz dużo miekszy i bierze głębiej sporo. Chyba założę swoją pompę i zobaczę jak będzie. Hebel działa w trybie prawie zero-jedynkowym, albo słabo bierze albo ABS odrazu, już mnie to nieco drażni.
Twardy pedał i brak hamulców.
Założyłeś inne serwo? Spróbuj odpowietrzyć hamulce i pompę ABSu tylko na uniesionych kołach.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości