Dodam coś od siebie bo ostatnio kilka dni siedzę i naprawiam ABS w Toledo.
Posiadam Tolka z 1995r. Niestety te roczaniki dla ABFa były specyficzne, bo już w 1996r były montowane inne pompy ABS+EDS gdzie sterownik był wbudowany na pompie, ja mam sterownik w bagażniku. Ale do czego dążę...:
Oto moje spostrzeżenia:
Pompę ABSu wyjąłem całą wczoraj i rozebrałem elektronikę.
Pomierzyłem miernikiem wszystkie luty na płytce czy przewodzą do pinów we wtyczce.
2 luty się nie odzywały, więc je poprawiłem. Odzyskały łączność z wtyczką.
Tak wyglądał sterownik na pompie:
Jak widać za dużo roboty przy nim nie było jeżeli chodzi o sprawdzenie.
Wszystkie piny we wtyczce łączą się z lutami na płytce, czyli ścieżki są OK, tak samo jak luty.
Sprawdzałem brzęczkiem w mierniku i omomierzem. Wartości były między 400ohm a 600ohm, zależnie od pinu.
Pompę ABSu podłączyłem na krótko - działa. Słychać ją bardzo dobrze.
Niestety nie sprawdziłem sterownika z bagażnika, rozkręciłem go tylko i wygląda jak nowy. Przeglądałem wszystkie miejsca na płytce, żadne nie wyglądały na "niewyraźne".
Dzisiaj wszystko włożyłem do auta wpierw czyszcząc wszystkie wtyczki i złącza. Sprawdziłem też opornik EDSu. Na nim jest napisane "0.66ohm +-5%" sprawdziłem i wartość wynosiła 0.64ohm.
Więc:pompa jest OK, sterownik na pompie też OK, opornik EDS OK, wtyczki wyczyszczone. Został tylko sterownik ABS+EDS w bagażniku.
Z tego co wiem, Misiek (poprzedni właściciel) go już kiedyś wymieniał. ABS dalej nie działa.
Teraz prośba do Was. Czy ktoś mógłby mi sprawdzić jaki numer powinien mieć sterownik ABS+EDS w bagażniku z Toledo ABF 1995r?
PS: musi być 95r ze względu na to, że po lifcie były już inne pompy - sterownik był na pompie i był to ATE MARK IV kzP lub MARK 20, a ja mam ATE MARK IV kzL.
Dokładnie taki:
Muszę wiedzieć jaki numer ma sterownik ABS+EDS w bagażniku. Najważniejsza jest końcówka, były A,C,D,E, aktualnie mam końcówkę A.
A np w golfie III ABF z taką pompą były sterownik z końcówką C.
Według ETKI, były dwa sterownik ABS z EDS w Toledo 1L.
Jeden: 1
L0 907 379
A i drugi 1
H0 907 379
E
Teraz nie wiem który powinien być u mnie, aktualnie jest 1
L0 907 379
A ale na tabeli w ETCE pierwszy jest ten 1
H0 907 379
E czyli wygląda na to, że przed liftem były sterowniki 1
H0 907 379
E. Chyba że ETKA nie ma tabelki według roczników, wtedy jest problem, bo nie wiem który powinien siedzieć u mnie.
Były jeszcze sterowniki 3A0 907 379 C, ale według ETKI były dla pomp MARK 20, a ja mam MARK IV.
Niestety nie da się połączyć z ABSem ani VCDSem, ani VAG-COM czy też Polski VAG (4.9 i 2.5). Inne sterowniki (Immo, silnik, poduchy) łączą się bez problemu, nawet skasowałem jeden błąd immo, bo raz mi auto nie chciało odpalić i błąd się zapisał).
Proszę o pomoc