Strona 1 z 1
Wymiana szczęk hamulcowych i samoregulatora
: pt maja 31, 2013 17:37
autor: Van Groningen
Golf III kombi Variant TDI (z 1998 r), 1,9 dcm3, 110 kM... Byłem zbyt pewny siebie i nie zajrzałem do instrukcji nowych szczęk.
W instrukcji szczęk są takie zdania:
- Odłączyć linkę hamulca ręcznego.(NIE ODŁĄCZYŁEM)
(I TU SIĘ ZATRZYMAŁEM)
- Cofnąć samoregulację szczęk hamulcowych.
Przykłady:
System VW:
Włożyć śrubokręt przez otwór na śrubę koła i przy jego pomocy przestawić klin do góry.
DALEJ JAK NA ZDJĘCIU:
Zdjąłem kolo i bęben.
Teraz z powrotem założyłem bęben, łożysko i koło. Może włączyć silnik i przejechać kilkaset metrów i zacząć z tym co piszą o klinach hamulca ręcznego.
Czy to A! i A2 to kliny hamulca ręcznego, które miałem poprzestawiać, przez otwory w kole?... Czy dalej zaczynać - odkręcając śruby C1 i C2 (one są w strasznym stanie - zapieczone)?
Wymiana szczęk hamulcowych i samoregulatora
: pt maja 31, 2013 22:51
autor: muszkatobiasz
chodzi o klin koło A1 ten z tą sprężynką nim reguluje się luz między szczękami a bębnem w przypadku gdy masz rant w bębnie pod niesienie tego klina zluzuje szczęki i masz luz który umożliwia swobodne ściągnięcie bębna
Re: Wymiana szczęk hamulcowych i samoregulatora
: pt maja 31, 2013 23:00
autor: Van Groningen
Za szybko i bezceremonialnie się do tego zabrałem. I co teraz - sprawdzić, czy coś się stało ręcznemu, bo mam założone koło i nic stricto ze sprężynami, szczękami i samoregulatorem - nie robiłem. Pojechać i zatrzymać się na wzniesieniu? Jednak nie chciałbym więcej popsuć... A i przyznam się "bez bicia", że zdjąłem koło na ręcznym i dopiero jak nie chciał zejść bęben - zorientowałem się i opuściłem dźwignię... Za co odpowiada niejednakowa pozycja A1 i A2?
Wymiana szczęk hamulcowych i samoregulatora
: pt maja 31, 2013 23:24
autor: muszkatobiasz
ten regulator sam się reguluje jak złożysz bęben i naciśniesz nożny sam się wyreguluje cylinderek spowoduje rozejście się szczęk i w powstałą lukę wsunie się tan klin a A1 i A2 to mocowanie szczęk niema tam regulacji to tylko trzyma szczęki
Re: Wymiana szczęk hamulcowych i samoregulatora
: sob cze 01, 2013 01:24
autor: Van Groningen
Ale podpowiedz - uszkodziłem ręczny? Po czym to poznać?..
Zdarte są szczęki i powyszczerbiane zęby samoregulatora... A w meritum - przy zdejmowaniu koła jakbyś naprowadzał otwór szpilkowy na klin ręcznego - otwór pod kątem 45 stopni? I jaki ruch wykonać śrubokrętem (rozumiem, że nie-krzyżakiem)... A co potem? Jak "leci" rozpinać sprężyny? Będę się posiłkował algorytmem podanym przez Gitfunfla -
viewtopic.php?f=14&t=118939 - chociaż akurat w aspekcie ręcznego - nie ma obrazka i nie rozumiem:
7. Luzujemy linki przy ręcznym (odkręcając nakrętki):
Obrazek
Pytanie :Gdzie ja mam poluzować te linki? Przy dźwigni h. ręcznego tj. między kierowcą i pasażerem?
Pytanie: A co ze śrubami C1 i C2. Odkręca się je, czy tylko łapią one jedno z ramion szczęk?
Wymiana szczęk hamulcowych i samoregulatora
: sob cze 01, 2013 08:36
autor: muszkatobiasz
linki luzujesz przy ręcznym w środku auta pod plastikiem musisz go zdjąć a C1 i C2 nic z tym nie zrobisz