Problem z pedałem hamulca
: pn kwie 08, 2013 09:59
Witam,
proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Mianowicie jakiś czas temu przestało mi działać ESP w moim golfie IV 1,9tdi. Diagnoza padnięty czujnik w serwie (niewymienialny).
Serwo kupiłem używane (sprawne w aucie z którego pochodzi działało), po zamontowaniu go w moim aucie system ESP zadziałał.
Niestety po tej zamianie serwa i przy okazji płynu hamulcowego pedał hamulca zachowuje się dziwnie.
Dokładniej przy hamowaniu bierze powiedzmy przy tej samej wysokości co przed zmianą (delikatnie niżej 2-5mm), ABS działa, auto hamuje powiedzmy podobnie jak na starym serwie.
Jednak po zatrzymaniu się pojazdu pedał leci do podłogi. Na wolnych obrotach przy naciśnięciu hamulca pedał powoli również opada do podłogi.
Subiektywnie auto hamuje trochę inaczej (czytać trochę gorzej albo jest gorzej wyczuwalny przez opadanie pedału) niż przed zmianą.
Czytałem na forum wiele postów na ten temat i tak w ciągu 3 tygodni układ hamulcowy był odpowietrzany na różne sposoby.
Normalnie, był podnoszony, odpowietrzana pompa abs-u itp. W tym 3 różnych mechaników z tym walczyło ale niestety rozkładają ręce.
Pierwszy werdykt każdego mechanika to walnięta pompa hamulcowa, puszcza między sekcjami. Pompa przed wymianie serwa działała dobrze, hamulce żylety, zero wpadania hamulca. Ale cóż została na próbę wymieniona na inna wymontowaną z auta kolegi (ten sam rocznik, model, silnik - zakupione były w tym samym czasie od niemieckiej firmy jako auto poflotowe), u niego była sprawna u mnie nie... po włożeniu mojej do jego auta działa idealnie u niego u niego odpowietrzanie układu to chwila moment i wszystko ok u mnie zabawa i brak efektów.
Czy istnieje możliwość, że zakupione serwo (jego jakaś awaria) jest w stanie generować tego typu zachowanie pedału hamulca.
proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Mianowicie jakiś czas temu przestało mi działać ESP w moim golfie IV 1,9tdi. Diagnoza padnięty czujnik w serwie (niewymienialny).
Serwo kupiłem używane (sprawne w aucie z którego pochodzi działało), po zamontowaniu go w moim aucie system ESP zadziałał.
Niestety po tej zamianie serwa i przy okazji płynu hamulcowego pedał hamulca zachowuje się dziwnie.
Dokładniej przy hamowaniu bierze powiedzmy przy tej samej wysokości co przed zmianą (delikatnie niżej 2-5mm), ABS działa, auto hamuje powiedzmy podobnie jak na starym serwie.
Jednak po zatrzymaniu się pojazdu pedał leci do podłogi. Na wolnych obrotach przy naciśnięciu hamulca pedał powoli również opada do podłogi.
Subiektywnie auto hamuje trochę inaczej (czytać trochę gorzej albo jest gorzej wyczuwalny przez opadanie pedału) niż przed zmianą.
Czytałem na forum wiele postów na ten temat i tak w ciągu 3 tygodni układ hamulcowy był odpowietrzany na różne sposoby.
Normalnie, był podnoszony, odpowietrzana pompa abs-u itp. W tym 3 różnych mechaników z tym walczyło ale niestety rozkładają ręce.
Pierwszy werdykt każdego mechanika to walnięta pompa hamulcowa, puszcza między sekcjami. Pompa przed wymianie serwa działała dobrze, hamulce żylety, zero wpadania hamulca. Ale cóż została na próbę wymieniona na inna wymontowaną z auta kolegi (ten sam rocznik, model, silnik - zakupione były w tym samym czasie od niemieckiej firmy jako auto poflotowe), u niego była sprawna u mnie nie... po włożeniu mojej do jego auta działa idealnie u niego u niego odpowietrzanie układu to chwila moment i wszystko ok u mnie zabawa i brak efektów.
Czy istnieje możliwość, że zakupione serwo (jego jakaś awaria) jest w stanie generować tego typu zachowanie pedału hamulca.