Strona 1 z 1

Wymiana tarcz i klockow

: wt lut 19, 2013 09:51
autor: Leszek1000
Witam..
Posiadam Golfa mk4 z 1998r 1.4 16V i zamierzam wymienić tarcze hamulcowe wraz z klockami i moje pytanie czy tłoczki są wkręcane czy wciskane?

Wymiana tarcz i klockow

: wt lut 19, 2013 12:02
autor: Pr3z3s$
Przednie są wciskane, a tylne wkręcane.

Wymiana tarcz i klockow

: czw lut 21, 2013 14:52
autor: Leszek1000
Witam...
Wymiana tylnich tarcz i klocków poszła szybko i sprawnie tylko teraz problem jest w tym ze grzeje mi się prawa strona z tylu rozkręciłem jeszcze raz złożyłem i dalej to samo dalej się grzeje,co to może być za powód ze się grzeją? :(

Wymiana tarcz i klockow

: czw lut 21, 2013 15:39
autor: Pr3z3s$
Powodem może być zbyt mocno linka naciągnięta od ręcznego spróbuj ją trochę zluzować i sprawdzić czy dalej się grzeje. Ja się z takim czymś spotkałem w audi a3 tarcza nagrzała się do czerwoności. Linkę od ręcznego zluźniłem i jak ręką odjął :bigok:

Wymiana tarcz i klockow

: czw lut 21, 2013 15:47
autor: marcin7x5
Drugim powodem może być niewłasciwa praca całego zacisku na prowadnikach lub nie odbijający tłoczek - regeneracja powinna pomóc.

Wymiana tarcz i klockow

: czw lut 21, 2013 17:24
autor: Leszek1000
Jak podniosę lewarkiem samochód do góry to kolo kreci się leciutko jest tylko słychać minimalne tarcie....

Wymiana tarcz i klockow

: czw lut 21, 2013 21:41
autor: poolak2006
A jesteś przekonany o tym że wcześniej się nie grzało ? może łożysko ? Jak nie to sprawdź ręczny może nie odbija... Jak kołem zakręcisz to dużo razy zrobi obrót ? mocno się nagrzewa to koło ? W tym problem że hamulce zawsze się grzeją i dlatego podstawowe pytanie jak mocno? Może to hamuje normalnie a lewe nie hamuje i dlatego jest chłodne?

Wymiana tarcz i klockow

: pt lut 22, 2013 15:54
autor: marcin7x5
Może tak byc, że jak podnosisz autko do góry to luzuje sie linka od ręcznego i wtedy koło nie blokuje się a jak opuszczasz to wtedy naciąga ci linkę i "zaciaga" reczny powodując hamowanie i grzanie. Zobacz na opuszczonym autku czy masz całkowicie zwolnioną dźwignię od ręcznego przy tylnym zacisku.