Strona 1 z 2

hamulce pomocy

: ndz maja 27, 2012 22:12
autor: micro133
Witajcie !

od niedawna jestem posiadaczem Golfa 4 z silnikiem ATD.

Gdy go kupowałem było jasne że tarcze i klocki są do wymiany ale zakładałem że po tym heble będą OK.
Niestety cały czas jestem rozczarowany działaniem hamulców, to co do tej pory zrobiłem:

* przód nowe tarcze bosh klocki Girling 280 mm
* tył nowe tarcze i klocki girling 232 mm
* Wymiana płynu hamulcowego i dwukrotne odpowietrzenie (również Vagiem) (troszkę się poprawiły)
* wymiana pompy zespolonej z LUK'a (króciec gonił) na używkę BOSHA - wcześniej można było pedał utwardzić pompowaniem, teraz jest zawsze miękki.


Jeżdże głównie w trasie więc hamulce mają lajtowo ogólnie, po przejechaniu 5000 km uznałem że już powinny się ułożyć całkowicie i skoro nadal hamują jak w maluchu to jest lipa. W ruchu miejski są zupełnie wystarczające, jeśli jednak mamy się zatrzymać awaryjnie ze 160 to śmierć w oczach, toż to ma drogę hamowania 2 razy dłuższą niż mój poprzedni samochód, 14 letnia vectra. Jeśli zrobię to trzy razy z rzędu hamulce znikają(pedał mięciutki), a dodatkowo sie z nich dymi :-)

Cały czas wierzyłem że coś jest po prostu skopane, ale wygląda na to że one po prostu takie są. W związku z tym chciałbym was poprosić o pomoc w upgradzie.
Chciałbym go dokonać w miarę tanio.

Doradźcie, co zrobić ? czy wymiana klocków na ATE ceramiczne coś by tu zmieniła ?

Czy lepiej od razu kombinować na większy rozmiar tarcz ?
Czy to możliwe że mam tarcze 280 ? widzę że standardowy rozmiar to raczej 288 mm. Na forum wyczytałem że swap 288 -> 312 polega na wymianie jarzm od passata, czy w przypadku gdy mam tarcze 280 to ścisk jest też taki sam i wymiana jarzm załatwi sprawę ?
Jaki jest numer katalogowy takich jarzm ? lub jak rozpoznać czy jarzma które widzę na zdjeciu to jarzma 312 mm ? A może w passatach B5 były montowane tylko tarcze 312 mm ? to by uprościło sprawę bardzo ...

jeśli chodzi o tył, nie udało mi się znaleźć informacji, czego potrzebuje żeby srobić swap na 256mm. czego szukać żeby spasowało? Rozumiem że 256 są wentylowane, więc grubsze, więc muszę wymienić także ściski ?

Dzięki za wszelkie porady.

Pozdrawiam
g.

hamulce pomocy

: pn maja 28, 2012 22:57
autor: poolak2006
Sm to robiłeś?? Szczerze mówiąc to zmiana na 312 pewnie Ci nie pomoże ... ja bym szukał przyczyny dlaczego taka lipa na tych hamulcach jest... ale skoro ci dymi z nich to może masz nieszczelny układ ? ;>

Re: hamulce pomocy

: wt maja 29, 2012 00:20
autor: micro133
Hej :-)

Płynu nie ubywa, nic nie wskazuje na to żeby układ był nieszczelny, płynu nie ubywa.
Tarcze klocki były wymieniane w ASO, nic sie nie grzeje samo od siebie, nie ma żadnych presłanek ku temu żeby coś się blokowało.
Wymiana pompy vakum była robiona u mechanika , po tej wymianie pedał przestał twardnieć.

Jeśli na zapalonym silniku na postoju wcisnę mocno pedał hamulca to mogę wyczuć że powoli się obniża. Ale jest to bardzo powolne obniżanie, z tego co udało mi się ustalić jest to cecha dość powszechna w tych samochodach.
Poza tym wszystko działa idealnie, pomijając fakt że hamuje kiepsko.

Masz jakiś pomysł co jeszcze powinienem sprawdzić ?

Pozdro
g.

hamulce pomocy

: wt maja 29, 2012 08:07
autor: art_2008_a_
micro133 pisze:* przód nowe tarcze bosh klocki Girling 280 mm
micro133 pisze:Czy to możliwe że mam tarcze 280 ? widzę że standardowy rozmiar to raczej 288 mm.
Powinny być 280. Ja mam 256 mm i na szerokich oponach zatrzymują mi golfinę niemal w miejscu i czasem aż się boję, że ktoś nie wyhamuje z tyłu i mi w kufer wjedzie :hmm:
micro133 pisze: Jeśli zrobię to trzy razy z rzędu hamulce znikają(pedał mięciutki), a dodatkowo sie z nich dymi :-)

tu bym szukał przyczyny, może coś ktoś kiedyś grzebał przy hamulcach, może coś jest źle poskładane, czy zaciski w prowadnikach chodzą prawidłowo? lekko ? może jednak tylko jeden klocek jest dobrze dociskany do tarczy, trzeba by obserwować zacisk przy zajętych kołach na podnośniku czy pracuje prawidłowo. Jeśli tak, to jednak pompa nie daje ciśnienia prawidłowego.

może jakieś wadliwe klocki ? bo skąd dym ? dobry mechanior ogranie sprawę bez problemu.

hamulce pomocy

: wt maja 29, 2012 09:24
autor: piotrek233
Ja jeżdżę dwoma golfami AJM i AGR czyli tak jak u Ciebie tarcze mam 280 w obu, tak jak kolega wyżej pisze i u mnie hamulce bardzo dobrze działają, starczy lekko nacisnąć hamulec i auto stoi w miejscu. U Ciebie jest ewidentnie co nie tak, jak powinno być. Może zmień mechanika... Zmiana hamulców nic tu nie da a i koszty są nie małe zmiana z 280->312 to jest wymiana zwrotnicy na inną, zacisku, jarzma (z B5 chyba nie podchodzi, musisz szukać z golfa lub pochodnych) tarczy i klocka oraz zmiana felg na 16'. Kolego ewidentnie masz coś nie tak z układem hamulcowym...

hamulce pomocy

: wt maja 29, 2012 13:01
autor: marcin7x5
Upatrywałbym przyczyne słabych hamulców w dymieniu z nich. Albo masz zatarte zaciski i klocki ciagle delikatnie hamują podczas jazdy powodując nagrzewanie sie i spadek skuteczności hamowania albo cos jest nie tak z klockami. Ogólnie klocki nie powinny dymić a przynajmniej nie w takich autach. Wyjmij klocki i zobacz czy powierzchnia nie jest zeszklona/krucha.

hamulce pomocy

: wt maja 29, 2012 15:52
autor: Yaro1981
micro133, jaką masz pewność że ta używana pompa Boscha jest sprawna ? jak hamulec jest miękki i powoli opada po naciśnięciu to obstawiam że gdzieś masz nieszczelność sączy się płyn i łapie powietrze , mam tak samo z tym że ja wiem co u mnie jest nie tak

Re: hamulce pomocy

: wt maja 29, 2012 18:48
autor: XV2
micro133 pisze: Jeśli na zapalonym silniku na postoju wcisnę mocno pedał hamulca to mogę wyczuć że powoli się obniża.
Zawór zwrotny serwa

hamulce pomocy

: wt maja 29, 2012 22:26
autor: art_2008_a_
micro133 pisze:Jeśli na zapalonym silniku na postoju wcisnę mocno pedał hamulca to mogę wyczuć że powoli się obniża
dziś jeszcze sprawdzałem i raczej nic takiego nie odczułem u siebie.

może być tak jak kolega wyżej napisał

Re: hamulce pomocy

: śr maja 30, 2012 00:09
autor: micro133
Dzięki za pomoc !!!
XV2 pisze: Zawór zwrotny serwa
czy chodzi o ten zawór : http://allegro.pl/vw-golf-iv-rurka-serw ... 55667.html" onclick="window.open(this.href);return false;

czy też może o jakiś zawór który znajduje się wewnątrz samej pompy ?

Czy mogę kupować pompę od Golfa V ? czy one się czymś różnią ? (pytam bo od G5 będzie młodsza a nowa jest bardzo droga...).

Ogólnie teraz mam zamiar się sam za to wziąść w ten weekend bo będę miał garaż do dyspozycji i w planach mam:
*rozebranie tylnych zacisków, kupiłem zestaw regen. (reczny źle działa, mam wrazenie ze lapie na jedną stronę)
*wymianę klocków (nowych na nowe ale inne)
*przyjrzenie się dokładnie jarzmom i prowadzeniu zacisków
* wymiane tego zaworu albo pompy jeśli on jest częścią pompy.

*doradźcie mi co jeszcze ?
Z układu na pewno nie ubywa płynu.

DZieki !!!

hamulce pomocy

: śr maja 30, 2012 15:37
autor: XV2
micro133 pisze:
czy chodzi o ten zawór : http://allegro.pl/vw-golf-iv-rurka-serw ... 55667.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak ten
micro133 pisze: czy też może o jakiś zawór który znajduje się wewnątrz samej pompy ?
Nie

micro133 pisze: *rozebranie tylnych zacisków, kupiłem zestaw regen. (reczny źle działa, mam wrazenie ze lapie na jedną stronę)
To naciągnij linkę/wymień sprawdź może z zaciskiem nic się nie dzieje


micro133 pisze: *wymianę klocków (nowych na nowe ale inne)
Ja to bym zjeździł nikt nie wymienia nowe na nowe.

[/quote]

Re: hamulce pomocy

: śr maja 30, 2012 23:52
autor: micro133
Witajcie

W końcu znalazłem winowajcę.
Był to jednak rozpruty wężyk pomiędzy puszką serwa a zaworem zwrotnym, tuż przy tym zaworze. Rozdarcie było bardzo schowane.
Na sprawdzenie załatałem to silikonem i taśmą izolacyjną, jutro postaram się go dokupić.
Teraz nie mogę się przyzwyczaić do hamulca bo jak go "dotykam" to włącza się ABS, taka jest różnica.

Dodatkowo auto dostało niesamowitego wigoru.

Auto było u trzech mechaników ale dopiero wy pomogliście.

Dzięki wszystkim za pomoc !

g. !

hamulce pomocy

: sob cze 02, 2012 12:00
autor: rafalpg
Witam po przeczytaniu tematu doszedłem do wniosku, że również mam problem z hamulcami w moim 1.6, po pompowaniu i zapaleniu pedał idzie w dół czyli ok.Gdy jest zapalony i jak cały czas pompuje to słychać jak obroty się delikatnie zmieniają a jak przestane to jest ok, gdy pod pompuje i trzymam to delikatnie idzie w dół pedał przynajmniej taki mi się wydaje. Patrzałem na ten wężyk co idzie do serwa od kolektora(spięty zaciskiem) i mogę go zdjąć wtedy silnikiem zaczyna rzucać. Jak sprawdzić ten zaworek o którym piszą? Nie wiem jak odłączyć go od puchy serwa. Znajomy co jechał ostatnio też mi mówił że on ma opla vektre 98r mówi mi, że jego lepiej hamuje i na przeglądzie też nic nie wyszło.

Re: hamulce pomocy

: sob cze 02, 2012 14:37
autor: XV2
rafalpg pisze:Jak sprawdzić ten zaworek o którym piszą?
Zaworek ma przepuszczać powietrze w jedna stronę tylko . Jak daje w dwie to do wymiany.