Strona 1 z 2

problem po wymianie tarcz i klocków

: pn kwie 23, 2012 19:52
autor: szymko2000
witam
wymieniłem klocki i tarcze tylnych hamulców i po przejechaniu ok 200 km zauważyłem że klocki wytarły tylko ok 3cm z ok 5cm powirzchni tarczy. Czy hamulce sie układają czy popełniłem jakiś błąd przy montażu? opisana sytuacja tyczy się obu tarcz w takim samym stopniu.
co o tym myślicie?

problem po wymianie tarcz i klocków

: pn kwie 23, 2012 20:43
autor: VWaldini81
Żeby tak się klocki zjechały po przejechaniu tych 200km, to albo zaciski stoją (powinny koła się zagrzać) i/lub słabe klocki kupiłeś.

problem po wymianie tarcz i klocków

: pn kwie 23, 2012 20:59
autor: szymko2000
klocki są ok chdzi o to że nie hamują całą swoją powierzchnią ( czerwony ślad na tarczy)

problem po wymianie tarcz i klocków

: pn kwie 23, 2012 21:26
autor: szpieg
częstym problemem w mk4 sa zapiekajace sie tloczki w tylnych hamulcach, trzeba je rozebrac i przeczyscic, sprawdz czy kolo swobodnie sie kreci jak jest w powietrzu

problem po wymianie tarcz i klocków

: pn kwie 23, 2012 21:31
autor: szymko2000
koło kręci się ok, nic się nadmiernir nie grzeje. chodzi o to że klocki nie trą całą swoją powierzchnią cierną o całą powierzchnie cierną tarczy.

problem po wymianie tarcz i klocków

: pn kwie 23, 2012 21:49
autor: XV2
Ja ci powiem tak miałem to samo kupiłem tarcze i klocki firma krzak i to samo miałem

Zmieniłem na lepsze i temat się rozwiązał sam teraz bierze całą tarcze.

problem po wymianie tarcz i klocków

: pn kwie 23, 2012 21:55
autor: szymko2000
klocki i tarcze steinhof polskiego producenta, który dostarcza swoje produkty na pierwszy montaż fiat auto poland

problem po wymianie tarcz i klocków

: pn kwie 23, 2012 22:38
autor: szpieg
steinhof nie ma ISO/TS 16949 , troche słabo jak na dostawce dla automotive, rozne opinie o nich mozna przeczytac, oddaj na gwarancji, moze jakas wada materialowa

problem po wymianie tarcz i klocków

: pn kwie 23, 2012 23:04
autor: Yaro1981
dał byś fotke bo ten rysunek poglądowy jest z dupy :-P , a co do tego że nie bierze całej powierzchni tarczy to przecież normalne, szerokość powierzchni ciernej klocka jest mniejsza niż szerokość tarczy , a że szmelc kupiłeś to już inna sprawa :helm:

problem po wymianie tarcz i klocków

: pn kwie 23, 2012 23:04
autor: Yaro1981
dał byś fotke bo ten rysunek poglądowy jest z dupy :-P , a co do tego że nie bierze całej powierzchni tarczy to przecież normalne, szerokość powierzchni ciernej klocka jest mniejsza niż szerokość tarczy , a że szmelc kupiłeś to już inna sprawa :helm:

problem po wymianie tarcz i klocków

: wt kwie 24, 2012 07:05
autor: szymko2000
zestaw zamontowany z tyłu więc prawie nie hamuje , no i generalnie chciałem sprawdzic polską markę a jeśli chodzi o opinie to ja raczej same pochlebne czytałem. fotkę podeśle w wolnej chwili.

problem po wymianie tarcz i klocków

: wt kwie 24, 2012 13:31
autor: marcin7x5
Musze cię zmartwic ale czeka cię jeszcze porządna regeneracja zacisków tylnych kól. Przerabiałem to samo na jesieni. Problemem jest zapiekający się zacisk i niewłasciwe działanie układu samoregulacji luzu. Trzeba rozebrać cały tłoczek (na gwincie) i wszystko to dokładnie posprawdzać. U mnie skonczyło się właśnie na wymianie całego tłoczka i problem zniknął.

Re: problem po wymianie tarcz i klocków

: wt kwie 24, 2012 15:31
autor: szpieg
szymko2000 pisze:zestaw zamontowany z tyłu więc prawie nie hamuje , no i generalnie chciałem sprawdzic polską markę a jeśli chodzi o opinie to ja raczej same pochlebne czytałem. fotkę podeśle w wolnej chwili.
niestety ale fiat ma znacznie nizsze wymagania jakosciowe w stosunku do grupy vw, poza tym klocki steinhofa dla fiata (tylko z takimi mialem do czynienia) maja wade konstrukcyjna, tym nie sprawdzilo sie 'dobre bo polskie'

problem po wymianie tarcz i klocków

: wt kwie 24, 2012 16:34
autor: Michał_1977
marcin7x5 pisze:Problemem jest zapiekający się zacisk
Ja z kolei uważam,że jarzmo jest walnięte.Też tak miałem.Po zmianie jarzma,wszystko jest O.K.