Strona 1 z 2
Problem z hamulcalmi
: pt mar 23, 2012 09:44
autor: radeksa
Witam!
Mam problem z hamulcami. Hamując w czasie jazdy pedał "wpada" w podłogę a auto praktycznie nie hamuje (bardzo słabo). Gdy "podpompuję" kilka razy to pedał twardnieje, ale jest taki "twardy", bez wspomagania. Oczywiście siła hamowania jest wtedy też bardzo słaba. Płyn hamulcowy w zbiorniczku jest w normie.
Co mogło nawalić? Gdzie szukać problemu? Auto to Mk 2 1.6. TD.
Radek.
Problem z hamulcalmi
: pt mar 23, 2012 10:50
autor: lukasz.gtd
Też przerabiam ten temat, tylko że u mnie dobrze hamuje mimo tego, że pedał hamulca jest miękki. Na początek spróbuj odpowietrzyć układ, płynu Ci nie ubywa, więc wyciek chyba odpada. Klocki, okładziny w jakim stanie?
Re: Problem z hamulcalmi
: pt mar 23, 2012 14:46
autor: radeksa
Klocki jeszcze są... U mnie pedał dochodzi do podłogi.... hamowanie ledwo ledwo...
Problem z hamulcalmi
: ndz mar 25, 2012 09:32
autor: władek111
A odpowietrzałeś hamulce?
Problem z hamulcalmi
: ndz mar 25, 2012 12:37
autor: piotrek gti_abf
Wygląda mi to na zapowietrzony układ hamulcowy.
Problem z hamulcalmi
: ndz mar 25, 2012 13:09
autor: mk2manhattan
jak kolega wyzej napisał zapowietrzony układ sprawdz czy nie masz zadnego wycieku czy płyn nie ubywa jesli nie to sprubuj odpowietrzyc a jeśli to nie pomorze to wszystko wskazuje na pompe chamulcową
Problem z hamulcalmi
: ndz mar 25, 2012 13:42
autor: carljohnson
sprawdź czy uszczelka cała pod zbiorniczkiem wyrównawczym
Problem z hamulcalmi
: pn mar 26, 2012 00:53
autor: Johnatan
zapowietrzony układ. Odpowietrz i sprawdz czy prowadnice zacisków przednich nie są zatarte. Może ci słabo hamowac bo hamuje tylko jeden bok tarczy. Wizualnie tego nie zobaczysz, gdy zdemontujesz śruby imbusowe dwie sztuki to tulejki w gumach muszą chodzić za dotknięciem palca.
Re: Problem z hamulcalmi
: śr mar 28, 2012 09:11
autor: radeksa
cześć,
Pompa hamulcowa została wymontowana i wszystkie gumowe uszczeleczki wymienione... Mimo to nie ma poprawy. Po naciśnięciu hamulca - pedał w podłogę, gdy "podpompuję" ze dwa razy to hamowanie jest OK. Czyli wychodzi, że układ zapowietrzony, tylko skąd? Podejrzewam reduktor hamowania (to ustrojstwo koło tylnego koła). Możliwe to?
Problem z hamulcalmi
: śr mar 28, 2012 12:09
autor: Johnatan
zaślep tył. wykręc węzyki wchodzące w korektor i wkręc na nie przewody elastyczne, na koncu przewodów kup nowe śrubunki do zaciskania na węzyki hamulcowym i zaspawaj otwór. w ten sposób zaślepisz tył i rób jazdę próbną. Spróbuj tez odpowietrzyć tył.. Nie wywalaj korektora bo przy ostrym hamowaniu tył prędzej zahamuje i auto postawi się bokiem
Problem z hamulcalmi
: czw mar 29, 2012 12:39
autor: dominik7
Jak nie będzie poprawy po tym co Johnatan napisał, to masz do wymiany korektor siły hamowania - miałem takie objawy jak Ty w Passacie b3 (w Passatach dość częsta przypadłość).
Re: Problem z hamulcalmi
: pt mar 30, 2012 08:07
autor: radeksa
Ufff... naprawione. Dzięki chłopaki za rady.
Okazało się, że zapowietrzony był cały tył. Przyczyna to uszczypana gumka na tłoczku hamulcowym. Wymiana gumki i odpowietrzenie pomogły! Z tym, że odpowietrzenie tyłu nie było takie proste, bo odpowietrzniki są skorodowane i nie da się ich odkręcić. Odpowietrzyliśmy poprzez tłoczki
Pozdrawiam!
Problem z hamulcalmi
: pt mar 30, 2012 13:21
autor: Johnatan
za skorodowane odpowietrzniki dobrze się spisuje klucz do rur
Re: Problem z hamulcalmi
: pn cze 22, 2015 10:39
autor: killah
radeksa pisze:Ufff... naprawione. Dzięki chłopaki za rady.
Okazało się, że zapowietrzony był cały tył.
Przyczyna to uszczypana gumka na tłoczku hamulcowym. Wymiana gumki i odpowietrzenie pomogły! Z tym, że odpowietrzenie tyłu nie było takie proste, bo odpowietrzniki są skorodowane i nie da się ich odkręcić. Odpowietrzyliśmy poprzez tłoczki
Pozdrawiam!
Może mi ktoś wytłumaczyć jakie to ma znaczenie? Skoro coś jest nie tak z tym oringiem to płyn hamulcowy by po prostu uciekał. Chyba czegoś nie rozumiem.