Strona 1 z 1

Zacisk hamulcowy Girling 54, a połączenie z przewodem

: pt wrz 23, 2011 14:22
autor: mavric
Witam.
Zastanawiam się czy metalowy przewód wychodzący z zacisku widoczny na poniższych fotografiach ma jakiś wpływ na skuteczność hamowania, względem układu w którym go nie ma. Czy jest to tylko element ułatwiający montaż zacisku/elastycznego przewodu w układzie?
Doradźcie czy kombinować takie przewody miedziane i uchwyt przy następnej wymianie płynu hamulcowego.
ObrazekObrazek
fotografie zapożyczone z sieci.

Zacisk hamulcowy Girling 54, a połączenie z przewodem

: ndz wrz 25, 2011 15:40
autor: mavric
U mnie również przewód elastyczny jest wkręcony bezpośrednio w zacisk i zastanawia mnie czy ma to wpływ na "puchniecie" przewodów. Na razie po przesiadce z tarcz litych 239mm różnica jest kolosalna, ale człowiekowi z czasem mało ;)

Zacisk hamulcowy Girling 54, a połączenie z przewodem

: wt wrz 27, 2011 10:36
autor: jhosef
Ja się kiedyś zastanawiałem nad tym. I moze przemyślenia doprowadziły mnie do konkluzji, że ten odcinek może odpowiadać za chłodzenie płynu hamulcowego.

Zacisk hamulcowy Girling 54, a połączenie z przewodem

: pn sie 20, 2012 12:58
autor: Mac_Abra
O proszę! Sam miałem długo ten problem - i niestety NIGDZIE nie mogłem się nic dowiedzieć, ludzie w sklepach zazwyczaj nawet nie wiedzieli o co mi chodzi jak tłumaczyłem o tych blaszkach z kawałkiem przewodu przykręcanych do zacisku. Najśmieszniejsze że to chyba nie ma żadnej konkretnej nazwy i prawdopodobnie nie występuje jako część zapasowa do kupienia. Choć przecież jakiś numer części producenta powinno posiadać, VW raczej by nie było sobą gdyby wszystkiego nie ponumerowało... ;)

W każdym razie ja tego nigdzie kupić nie mogłem, a w moich „nowych” hamulcach pochodzących z paska B3 ewidentnie tych elementów brakowało bo były po nich świeże ślady. W dotychczasowym setupie czegoś takiego nie miałem, przewody były wkręcone bezpośrednio w zacisk. Zastanawiam się tylko, jakie jest przeznaczenie i czy lepiej jest z tym, czy bez, bo to w końcu dodatkowy element w układzie, który teoretycznie może się popsuć, cieknąć itp... ale po coś fabryka go w końcu zamontowała.

Skończyło się tak, że trafiłem okazyjnie na szrocie takie same hamulce z tymi blaszkami i kupiłem, żeby jednak mieć kompletne.

Dajcie znać, czy ktoś już może się dowiedział co to za patent i po co mi to całe szukanie było? :helm:

Zacisk hamulcowy Girling 54, a połączenie z przewodem

: czw lut 06, 2014 20:42
autor: sauber
Odkopię temat.

Wie ktoś gdzie dostanę przewody do tych zacisków ? Kupiłem ABE i nie pasują, Girling`i mają inny gwint, chyba lewy..

Za pomoc wielkie dzięki.

Re: Zacisk hamulcowy Girling 54, a połączenie z przewodem

: wt mar 18, 2014 02:57
autor: Mac_Abra
sauber pisze:Wie ktoś gdzie dostanę przewody do tych zacisków ? Kupiłem ABE i nie pasują, Girling`i mają inny gwint, chyba lewy..
Dziwne, nie powinieneś mieć żadnego problemu… gwint jest normalny, tzn z tego co pamiętam, to standardowa dziesiątka - M10 (zresztą u mnie identycznie jak przy odpowietrznikach, co bardzo lubię w tych hamulcach bo są dzięki temu duże, solidne i nie ukręcają się). Ja też nie wiedziałem, jakie dokładnie mam kupić, bo heble mam od Passata ale ponieważ potrzebowałem od ręki to w sklepie wyjęli całe pudło i sobie dobrałem na oko. Co jest ważne, to rodzaj końcówek - w moim przypadku np. potrzebowałem przewód który po obydwu stronach jest zakończony gwintowanym „gniazdem” - ale jeśli u Ciebie np. przewód wkręcasz w zacisk, to potrzebujesz mieć na przewodzie z jednej strony wystający gwint a nie gniazdo. Od strony karoserii pewnie masz rurkę miedzianą, więc na przewodzie w tym miejscu będzie pewnie końcówka z gniazdem.

Nie ma mowy o żadnych wynalazkach typu lewy gwint itp. - wszystko musi pasować. Zwróć jeszcze tylko uwagę na długość samego gwintu, bo ja dobrałem dwa różne przewody ale podobnej długości (nie było kompletu) i potem się okazało, że jeden miał te gniazda głębsze i po wkręceniu końcówek przewodów miedzianych stożek z nie dochodził do końca co oczywiście powodowało niestety poważny wyciek :(

Najlepiej zmierz sobie długość obecnych przewodów, nawet jeśli nie są zdemontowane, to możesz przyłożyć np, sznurek i mniej więcej zdejmiesz miarę, nie musisz być dokladny co do centymetra. Ważne, żeby nie były zbyt krótkie, bo mogą się za szybko zużywać podczas np. kręcenia kołami, więc raczej lepiej kupić o kilka cm dłuższe niż krótsze. Ale bez przesady ;)

Powodzenia!

Zacisk hamulcowy Girling 54, a połączenie z przewodem

: śr mar 19, 2014 11:01
autor: sauber
Już dorwałem przewód. W IC mieli co szukać ;) No i jest tu lewy gwint :)