Wymiana pompy hamulcowej - 22 czy 24mm ?

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Wymiana pompy hamulcowej - 22 czy 24mm ?

Post autor: Kowal_ » czw sie 11, 2011 14:59

Witajcie :)

Modzę trochę hamulce w swoim GTIku, tj. na przodzie założyłem heble z G60, tył seryjne hamulce tarczowe + będę zakładał na dniach zaciski z MK4.

Serwo mam to największe, dziewięciocalowe.

Pozostaje kwestia pompy. Seryjnie jest pompa o średnicy tłoczka 20mm.

VW w GTI 16V i G60 montował pompy z tłoczkiem 22mm. Generalnie w tej chwili da się odczuć słabą wydajność pompy.

Jak pewnie wszyscy wiedzą pasuje też pompa z T4 z tłoczkiem 24mm.

Ja osobiście mam swojego faworyta co założyć, ale chciałbym poznać opinię innych, chętnie przeczytam opinię osoby, która miała bezpośrednie porównanie jak i chętnie przeczytam opinię kogoś kto założył 24mm.

Generalnie chciałbym się też dowiedzieć czy 24mm to nie jest przesada w lekkiej budzie MK2.


330KM/450Nm

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Wymiana pompy hamulcowej - 22 czy 24mm ?

Post autor: Paweł Marek » czw sie 11, 2011 21:21

coś o tym było na forum poszukaj, moim zdaniem skoro 22 wystarcza w cięższym o ponad 100 kilo mk3 GTI to u ciebie będzie jak najbardziej wystarczające


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Wymiana pompy hamulcowej - 22 czy 24mm ?

Post autor: Kowal_ » pt sie 12, 2011 12:14

Paweł Marek pisze:coś o tym było na forum poszukaj
Spraw technicznych typu pasuje, nie pasuje etc. się dowiedziałem bez problemu, jest kilka tematów o tym traktujących.
Paweł Marek pisze:moim zdaniem skoro 22 wystarcza w cięższym o ponad 100 kilo mk3 GTI to u ciebie będzie jak najbardziej wystarczające
W tym przypadku bardziej niż masą (ona oczywiście też ma znaczenie) kieruję się rodzajem zacisków i średnicami tłoczka. MK2 GTI 16V i G60 mają przednie tłoczki 54mm i tam już wkładano pompy 22mm. Patrząc na katalog MK4 to zestaw taki jak mój w sensie hamulce 280/8mm, tył MK4 ma już pompę właśnie 24mm - podsumowując wychodzę z założenia, że zestaw podobny jak w MK4 nie spowoduje, że hamulce będą łapać jak głupie.

Szukając po tematach znalazłem też kilka postów osób, które zdawało by się montowały 24mm do siebie, ale kilka PMek poszło i bez odzewu niestety..


330KM/450Nm

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Wymiana pompy hamulcowej - 22 czy 24mm ?

Post autor: Paweł Marek » pt sie 12, 2011 15:59

pisałem o mk3 GTI nie mk4, tam sa tarcze i zaciski podobne jak w G60.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Re: Wymiana pompy hamulcowej - 22 czy 24mm ?

Post autor: jasiek21 » sob sie 13, 2011 14:14

Ja zrobiłem tak,
moja pompa 22mm poszła do siostry do mk3 zamiast jej pompy 20mm, a do mnie wrzuciłem pompę z T4 ale nie tą co ty piszesz, ale 25,4mm i jestem super zadowolony. Można ładnie skalować siłę hamowania i ogólnie daje radę.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Wymiana pompy hamulcowej - 22 czy 24mm ?

Post autor: Kowal_ » sob sie 13, 2011 14:52

Paweł Marek pisze:pisałem o mk3 GTI nie mk4, tam sa tarcze i zaciski podobne jak w G60.
I w MK4 też. Zresztą katalog podaje również pompę 24mm dla np. ABF ;)

Nie mniej zamówiłem nówkę sztukę TRW 24mm

jasiek21, dzięki, przydatna opinia.


W przyszłym tygodniu mam nadzieję to zmontuję i opiszę wrażenia, będzie dla potomnych.


330KM/450Nm

Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Wymiana pompy hamulcowej - 22 czy 24mm ?

Post autor: Kowal_ » czw sie 18, 2011 18:41

Kowal_ pisze:W przyszłym tygodniu mam nadzieję to zmontuję i opiszę wrażenia, będzie dla potomnych.

Zmontowałem, odpowietrzenie było trochę problematyczne, ale w końcu się udało, jednym słowem - warto!

Jak kolega wyżej pisał można ładnie kontrolować siłę hamowania, 1/4 pedału to takie lekkie hamowanie "miejskie", potem jest już niezły ogień ;)

Jeśli ktoś się zastanawia 22 czy 24mm, to spokojnie można brać 24mm, do tego nowa pompa TRW 24mm jest tańsza od 22mm :)


330KM/450Nm

Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Wymiana pompy hamulcowej - 22 czy 24mm ?

Post autor: J.B.S. » czw sie 18, 2011 23:45

A dokładnie brałeś z jakiego modelu t-4.Pasowała bez przeróbek?



Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Wymiana pompy hamulcowej - 22 czy 24mm ?

Post autor: Kowal_ » pt sie 19, 2011 07:21

jbs-78, katalog podaje pompę 24mm chyba do wszystkich modeli T4. Ja kupiłem nową pompę TRW o oznaczeniu PMK560. Pasuje bez najmniejszego problemu - w T4 występowała też pompa 22mm identyczna jak np. w MK2 GTI 16V także musi pasować. Ważne żeby brać wersję bez ABSu.


330KM/450Nm

Awatar użytkownika
jabolo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 429
Rejestracja: pn sie 20, 2007 22:12
Lokalizacja: łódz

Wymiana pompy hamulcowej - 22 czy 24mm ?

Post autor: jabolo » ndz wrz 02, 2012 10:21

podpinam się pod temat. Mam problem z pompą. wymieniłem ori gti na taka z g60 przy czym puki co mam jeszcze hamulce z przodu 239(pełna tarcza) a tył oryginał gti. objawy sa takie ze na pompie z g60 hamulca praktycznie wcale nie ma a na pompie z gti hamuje dość mocno ale dopiero bierze przy samym dole. czy może to być wina ze sa jeszcze na przodzie małe zaciski z pełnymi tarczami? hamulce sa dobrze odpowietrzone-sprawdzane kilka razy


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251348&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Wymiana pompy hamulcowej - 22 czy 24mm ?

Post autor: jasiek21 » ndz wrz 02, 2012 12:00

nie wiem jak przy 239 z przodu, ale pojemność tłoczka w zaciskach z tarcz 256, a g60 czyli 280 jest taka sama. Ty może poczytaj jakie są to pompy, bo podejrzewam, że obie mogą być 22mm. Oczywiście pomijam opcję, że coś jest w tej g60 nieszczelne.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
herbiasty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1287
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 00:19
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Wymiana pompy hamulcowej - 22 czy 24mm ?

Post autor: herbiasty » ndz wrz 02, 2012 14:40

jabolo pisze:z g60 hamulca praktycznie wcale nie ma
Rozumiem, ze jest twardy i trzeba dużej siły uzywać? jesli tak to poprostu masz za małą pojemność układu w stosunku do średnicy tłoczka pompy.
Większe wcale nie znaczy lepsze, za duza pompa pogorszy hamowanie bo mały ruch pedałem przetłacza juz na tye dużą ilość płynu aby wypełniły tłoczki.
Natomias mniejsza srednica, zwiekszy siłę hamowania ale pedał bedzie gumowaty i bedzie głęboko wpadał.

Ja sam mam 23,8mm do tego 280mm na przodzie i 226mm z 38mm tłoczkiem na tyle i 9" serwo. Takie rozwiazanie jest idealne, przy ponad 200km/h da sie zablokowac koła (nie polecam) :) Pompa 22mm tez sobie da radę i daje fajna siłę hamowania, jednak pogarsza czucie hamulca. Ci immego na tyle 36mm tłoczki, taki zestaw jest idealny do pompy 22mm :)


RC-Motorsport
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys" onclick="window.open(this.href);return false;

Sroka na fejsie:

https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
jabolo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 429
Rejestracja: pn sie 20, 2007 22:12
Lokalizacja: łódz

Re: Wymiana pompy hamulcowej - 22 czy 24mm ?

Post autor: jabolo » ndz wrz 02, 2012 16:47

jasiek21 pisze:nie wiem jak przy 239 z przodu, ale pojemność tłoczka w zaciskach z tarcz 256, a g60 czyli 280 jest taka sama. Ty może poczytaj jakie są to pompy, bo podejrzewam, że obie mogą być 22mm. Oczywiście pomijam opcję, że coś jest w tej g60 nieszczelne.
herbiasty pisze:Rozumiem, ze jest twardy i trzeba dużej siły uzywać? jesli tak to poprostu masz za małą pojemność układu w stosunku do średnicy tłoczka pompy.
Większe wcale nie znaczy lepsze, za duza pompa pogorszy hamowanie bo mały ruch pedałem przetłacza juz na tye dużą ilość płynu aby wypełniły tłoczki.
Natomias mniejsza srednica, zwiekszy siłę hamowania ale pedał bedzie gumowaty i bedzie głęboko wpadał.
obecnie mam ori zestaw z gti z silnika RV czyli pompa 20,64, 9" serwo, tarcze z tyłu- generalnie wszystko z gti oprocz tarcz z przodu(bo sa to pełne tarcze czyli 12mm). przy tym zestawie gdy auto zgaszone po trzy krotnym nacisnieciu pedalu hamulca robi sie twardy po odpaleniu wpada w podłoge(czyli serwo ok) a jesli chodzi o skutecznosc hamowania to pedal bierze dopiero przy samym dole ale na tyle mocno ze auto mozna spokojnie zatrzymac. Natomiast przy pompie 22mm z G60 (jest to nowa pompa) auto praktycznie wcale nie hamuje-przy pedale wcisnietym do podłogi cos tam spowalnia... czy te cienkie tarcze z przodu moga miec na to wpływ? logika podpowiada ze jesli bedzie grubsza tarcza z przodu to powinno szybciej brac(ale czy napewno?) mam tez druga pompe ktora jest od 1.6 na gaźniku wraz z małym serwem ale łatwiej bedzie mi zmienic tarcze na grubsze niz wymieniac serwo na małe zeby sprawdzic w czym lezy przyczyna.. aha dodam ze aktualnie w aucie mam silnik 1.6 na gaźniku(ale to chyba nie ma zadnego wpływu? bo zapewne wytwarzane jest podobne podcisnienie co w 1.8 z ktorego wyjeta jest pompa, serwo i cała reszta) jesli nikt nic nie podpowie to jutro wymienie tarcze na wentylowane i zobaczymy co sie bedzie dzialo ale nie ukrywam ze wolalbym za duzo nie ruszac na zasadzie metody prób i błedów(od 3 lat krece to auto i mozg mi sie lasuje jak mam po raz kolejny cos odkrecac co jest poskrecane na nowe ori sruby z kluczem dynanometrycznym) aha i jeszcze raz dodam ze układ jest na 101% dobrze odpowietrzony(odpowietrzany na serwisowej maszynie V.A.S.)


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251348&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
herbiasty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1287
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 00:19
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Wymiana pompy hamulcowej - 22 czy 24mm ?

Post autor: herbiasty » ndz wrz 02, 2012 17:34

Nienawidze walki z hamulcami, idzie sie wsciec.
Mozliwe, że przewody Cie puchną, ale zeby az tak? Przy takim zestawie (20,64mm pompa), pedal powinien wczodzic nie głębiej niz na 1/3.
Sam miałem taki zestaw wczesniej tylko na wentylowanej tarczy 239mm.
Mozliwe, ze pompa puszcza na sekcjach.
Sprwdz też czy masz dobrze wyregulowany trzpien w serwie, moze byc skręcony i zanim faktycznie pompa zacznie pracowac, pedal juz jest w połowie drogi w dół.
Ale po zgaszeniu silnika i podpompowaniu pedal robi sie na górze twardy czy przy samym dole?


RC-Motorsport
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys" onclick="window.open(this.href);return false;

Sroka na fejsie:

https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości