Strona 4 z 5

Zmiana piast pod ABS i na tarcze 280mm

: pt lut 26, 2016 21:02
autor: Arkinis
kopalniak,
Jaki reduktor siły hamowania do tego będzie dobry?

Re: Zmiana piast pod ABS i na tarcze 280mm

: pt lut 26, 2016 22:04
autor: kopalniak
Arkinis pisze:kopalniak,
Jaki reduktor siły hamowania do tego będzie dobry?
W mk2 były dwa rodzaje korektorów siły hamowania:
-Przy bębnach 200mm był aluminiowy korektor :
Obrazek
-Przy tarczach był stalowy:
Obrazek

-Przy bębnach 180mm nie było korektora :kac:

Musisz mieć ten stalowy , bo aluminiowy ma inną średnicę zaworków i nie będzie to działać prawidłowo (z tego co czytałem) :bajer:
Ciężko będzie kupić nowy , bo kosztują 200-700 zł zależnie od producenta.
Widziałem , że sprzedają używane na allegro i olx , ale jak kupisz całą belkę , to będziesz już go miał . Fakt , że pewnie będzie zapieczony tak jak to mój , ale spokojnie go rozruszasz (szczotka druciana , wd40 itd...) .
Tak swoją drogą , to ja swój korektor rozebrałem z ciekawości , i w środku czyściutki , zero rdzy ( jest zalany płynem , i nie ma jak się tam zablokować ).Jeśli ma się ma gdzieś zapiec , to tylko na tej ośce na której chodzi ramię ;)

Zmiana piast pod ABS i na tarcze 280mm

: ndz lut 28, 2016 13:17
autor: Arkinis
Czy wejdą tarcze 280 w zaciski golf II GTi z przodu czy trzeba zmieniac jażma i zaciski na G3 gti?

Zmiana piast pod ABS i na tarcze 280mm

: ndz lut 28, 2016 16:27
autor: kopalniak
Spokojnie wejdą , ale musisz mieć jarzmo pod 280 , a zacisk zostawiasz z 256 . Jarzmo musisz szukać od mk2 g60 ( tam właśnie było 280 ) , albo od mk3 gti / vr6 z tarczami 280 :bajer:

Zmiana piast pod ABS i na tarcze 280mm

: sob mar 05, 2016 09:16
autor: Arkinis
Belka już jest u mnie zwrotnice z tarczami i zaciskami też okazało się żę przód też jest z ABS chociaż nie było tego w opisie.
Belka jest trochę skorodowana wiadomo jak ją skutecznie zakonserwować tzn czy dać do wypiaskowania i pomalować np. barankiem czy coś innego ?

Zmiana piast pod ABS i na tarcze 280mm

: sob mar 05, 2016 12:12
autor: kopalniak
Najlepiej dać do piaskowania , i pomalować proszkowo , ale to trochę wyjdzie...
Ja dałem swoją belkę do piaskowania , bo nie miała praktycznie farby , była cała brązowa :kac: i pomalowałem ją najpierw minią antykorozyjną , a następnie chlorokauczukiem. Czytałem na innym forum , to właśnie chlrokauczukiem ktoś pomalował belkę i sanki w a4 i po 3 latach po zimowym myciu podwozia nie było ani śladu rdzy i wyglądała jak nowa. Właśnie to przekonało mnie to tego rodzaju farby , zresztą jak poczytasz , to praktycznie wszyscy w ten sposób malują elementy zawieszenia - jest to tanie , i dobre.
Większość nawet nie piaskuje tych belek , tylko czyści szczotką drucianą (tą twardą z warkoczami) na szlifierce , i potem podkład , a na chlorokauczuk , czy zwykły lakier z pistoletu. Belka jest z grubej i mocnej konstrukcyjnej stali. Ona praktycznie nigdy nie zgnije , i nie zostanie przeżarta , a jak już to za 150 lat :kac:

Zmiana piast pod ABS i na tarcze 280mm

: ndz mar 13, 2016 18:24
autor: Arkinis
Czy to jest zwrotnica z golfa II GTI ?ObrazekObrazek

czy w te zwrotnice zmieszczą się tarcze 280?

Re: Zmiana piast pod ABS i na tarcze 280mm

: ndz mar 13, 2016 20:59
autor: kopalniak
Arkinis pisze:Czy to jest zwrotnica z golfa II GTI ?ObrazekObrazek

czy w te zwrotnice zmieszczą się tarcze 280?
Niestety , ale to są najzwyklejsze zwrotnice 239 tyle że z tarczami wentylowanymi. Identyczny zestaw masz obecnie na aucie tylko pewnie z org tarczami. Takie wentylowane tarcze 239 założysz do każdej takiej zwrotnicy , tylko musisz wtedy dać cieńsze klocki.
Nie da się tutaj założyć jarzm pod 280 , bo tutaj jarzmo to jeden odlew ze zwrotnicą ( nie ma otworów w zwrotnicy do przykręcenia innego jarzma ) , i większych tarcz jak 239 nie założysz.

Zmiana piast pod ABS i na tarcze 280mm

: ndz mar 13, 2016 21:20
autor: Arkinis
No to dałem się nabić w butelke miały być Gti atu proszę też mi coś nie pasowało z tymi jarzmami szkoda nie mogę już ich oddać cóż nauczka.

Zmiana piast pod ABS i na tarcze 280mm

: ndz mar 13, 2016 21:31
autor: kopalniak
Jak dałeś za nie grosze , to pół biedy , ale jak trochę więcej , to wystaw na sprzedaż . Z czasem ktoś się znajdzie ;)
Gdy będziesz kupować hamulce i będziesz chciał się upewnić czy to na pewno od GTI , to daj tutaj jakieś foto i wtedy poradzimy i podpowiemy co to jest ;)

Zmiana piast pod ABS i na tarcze 280mm

: wt mar 15, 2016 18:39
autor: Arkinis
Witam
czy ten zestaw pasował by pod tarcze 280 w mk2 ktoś sprawdzał wiem że że jest napisanie 256-280 ale chce się upewnić.
Pozdrawiam
http://olx.pl/oferta/zaciski-zacisk-pod ... 354d127b63" onclick="window.open(this.href);return false;

Zmiana piast pod ABS i na tarcze 280mm

: wt mar 15, 2016 20:52
autor: slawko333
golf 2 gti tez miały tarcze 239mm, tyle ze wentylowane, jak na zdjęciu, także kupiles zwrotnice z gti i masz z gti :helm:
tarcze 256mm w mk2 zaczynaly się od 1,8 16v, g60 wiadomo 280mm

Zmiana piast pod ABS i na tarcze 280mm

: śr mar 16, 2016 00:33
autor: kopalniak
slawko333, tak :-) , tylko , że Arkinis chce zamontować hamulce 280 , i do 239 nie zamontuje , bo ma jarzmo zamontowane na stałe i nie da się zalożyć zestawu pod 256/280 ( musi mieć zwrotnicę z 256/280) ;) :-)
Arkinis pisze:Witam
czy ten zestaw pasował by pod tarcze 280 w mk2 ktoś sprawdzał wiem że że jest napisanie 256-280 ale chce się upewnić.
Pozdrawiam
http://olx.pl/oferta/zaciski-zacisk-pod" onclick="window.open(this.href);return false; ... 354d127b63
Słyszałem , że hamulce z b4 pasują P&P , ale jeszcze się dowiem , i dam znać.
Co do wielkości jarzm , to na oko ciężko poznać , czy to pod 256 , czy 280 . Najlepiej jak by to było potwierdzone info od sprzedającego , albo musiałbyś mieć nr tego jarzma , i wtedy sprawdzić w ETCE ;)

Zmiana piast pod ABS i na tarcze 280mm

: śr mar 16, 2016 14:56
autor: Misza1122
Tak samo pasuja z seata toledo, golf iii passata b3 b4 ale bez silników vr6 afn abf i nie które 2e.
A jarzmo i zacisk kup najlepiej od jakiegoś passka, golf z vr6, abf, afn lub 2e . Jak piasta była na 5x100 to sa 280.
Zaciski takie same miałeś w hamulcach 256.