Strona 4 z 6

: ndz sty 18, 2009 12:54
autor: grandi
Ja jak go kupiłem odpowietrzałem odpowietrznikami nie ruszałem pompy , okazało się że pompa była zapowietrzona

: ndz sty 18, 2009 13:02
autor: piter_s
grandilodz pisze:okazało się że pompa była zapowietrzona
no to przecież jak odpowietrzasz odpowietrznikami to powietrze zostanie wypchane przez ciśnienie płynu, no bo jak inaczej.

: ndz sty 18, 2009 13:24
autor: grandi
Nie grawitacyjnie bombelki powietrza idą do góry , jeżeli jest pompa zapowietrzona nie odpowietrzysz odpowietznikami

: ndz sty 18, 2009 15:56
autor: oldstaszek
Grandilodz ma rację.
Praktycznie -co i jak zrobić.Zluzować przewody hamulcowe na pompie - te metalowe.
Dać wypłynąć płynowi hamulcowemu.Czasem potrzeba pomóc - ktoś drugi spokojnie naciska na pedał a ty luzujesz przewód hamulcowy zaczynając od strony bliższej pedału i potarzasz przy udziale drugiej osoby z kolejnymi.Zwracasz uwagę czy leci sam płyn.Dalej dopiero do kół... :pub:

: czw maja 14, 2009 21:46
autor: Baryla
Trochę odświeżam, ale nie chce zakładać nowego tematu. Mam pytanie, czy to normalne jak zdjąłem wężyk od pompy wakum (ta z boku silnik od wspomagania hamulcy) to wyleciało trochę oleju i gdy silnik chodził na wolnych obrotach mogłem ją zatkać palcem? Hamulcy prawie brak :/ Silnik o oznaczeniu ALH w mk IV

: pn lip 20, 2009 07:59
autor: aaadamw
Witam,
ja mam podobny problem. Hamulce generalnie są, ale raz na jakiś czas pedał robi się twardy i nie hamuje. Powiedzcie od czego zacząć poszukiwania przyczyny.
pozdrawiam.


=======================================================
Znalazłem przyczynę! pęknięty był przewód podciśnienia między pompką vac a serwem. Założyłem w to miejsce przewód paliwowy od ciężarówki (jest identyczny) i wszystko działa.
pozdrawiam.

: pn maja 31, 2010 23:07
autor: assuncao
Witam. Żeby nie zakładać nowego tematu napiszę w tym ponieważ problem mam podobny.
Chodzi tu o Golfa Mk3 1.9TD 95' a właściwie o hamulce (Klocki jak i szczęki wymieniane były w marcu br. razem z płynem hamulcowym, i taki metalowy koszyczek od absu w lewym tylnym bębnie- spadł i rozcięło go na pół). Po kilku miesiącach zaczął się problem z hamulcami. Wiem że trafiłem w dobre miejsce i że ktoś stwierdzi w czym problem. Opisuję więc dokładnie co jest grane:

Najpierw przy puszczaniu pedału hamulca było słychać piszczący dźwięk w tylnym lewym kole (auto hamowało bez zarzutów) i zaczęła się zapalać lampka ABS od czasu do czasu. Mechanik u którego wymieniałem hamulce oglądał wszystko w bębnie tego koła i wszystko było dobrze, szczęki ok, sprężyny także jak i cylinderek.
Następnego dnia pojawił się problem z tytułu tego tematu. Za pierwszym razem gdy wciskałem pedał ham. auto hamowało, a po ponownym wciśnięciu pedał stawał się twardy i auto nie hamowało (przy czym przed 2hamowaniem słyszalny był trzeszczący dźwięk).
Za każdym razem hamulce tak reagowały.
3 dnia opisane problemy zniknęły jedyne co to lampka ABS świeci się cały czas i ABS nie działa.

Czekam na jakiekolwiek odpowiedzi.

Re: pedal hamulca twardy za drugim razem

: ndz sie 28, 2011 13:00
autor: AXELro
Witam,

Nie chcę zakładac nowego tematu dlatego piszę tu bo nadal nie znalazłem przyczyny.

Mam Borę 1,9 TDi 110KM, generalnie z hamulcami problemów nie było do pewnego momentu. Otóż jak zapiekł mi się tłoczek w prawym zacisku i mechanik go uruchomił zaczęły się problemy jak w temacie. Raz na 20-30 hamowań hamulce zachowują się tak jak przy unieruchomionym silniku. Sprawdziłem szczelność przewodu podciśnienia, wymieniłem servo i nadal czasem zdarza się że hamulec robi się twardy. Nie chce mi się wierzyć że to pompa bo test szczelności po 5 min trzymania pedału wypadł pomyslnie i pedał hamulca nie opadł choćby trochę. Ma ktoś jakieś pomysły?

Re: pedal hamulca twardy za drugim razem

: ndz sty 29, 2012 19:34
autor: Sebi_o
Ja z kolei mam taki problem, w moim mk4 sdi mam wymienione klocki i tarcze przod i tył plus jeden tylny zacisk z tylu samochód odpowietrzony zrobione teraz jakies 300 km i problem jest ze wszystkie koła delikatnie trą o tarcze, jak jade jakis czas i nie hamuje to powiedzmy ze mniej ale jak zahamuje to znów przyblokowuja sie delikatnie dodam ze przed wymiana klockow bylo dobrze. Wiem ze jest jeszcze od dłuższego czasu problem tego typu ze na zapalonym silniku jak wciskam na maska pedał to delikatnie ucieka w podłoge jak go podpompuje ze 3 tazy to twardnieje ale wtedy jak tez dam mocno hamulec to tez ucieka układ wszedzie szczelny skutecznosc hamowania jest taka ze hamuje ale deba nie staje. Jakies propozycje??

pedal hamulca twardy za drugim razem

: pn sty 30, 2012 12:30
autor: 21Golfista21
czyściłeś prowadnice? pewnie one są zapieczone

pedal hamulca twardy za drugim razem

: wt sty 31, 2012 18:48
autor: Sebi_o
byl;em u tego mechanika co to wymienial to stwierdzil ze jestem przewrazliwiony ze niby wszystko ok wiec jak to powinno byc ? jak zakrece kolem to powinien prawidlowo nic nie ocierac o tarcze i krecic sie na samym lozysku?? u mnie jak zakrece kolem to zrobi z 2 obroty to jest w normie czy nie ???

pedal hamulca twardy za drugim razem

: wt sty 31, 2012 19:21
autor: 21Golfista21
tak, jest w normie(zależy ile siły użyjesz :hmm: ) koła nie kręcą się na samym łożysku, jest tarcie klocka o tarczę, jakbyś chciał zakręcić kołem bez oporów, to musisz zdjąć tarczę i pół oś :bigok:

pedal hamulca twardy za drugim razem

: śr lut 01, 2012 18:56
autor: Sebi_o
oki wielkie dzieki wiec raczej w normie :) a powiedz.. na tych nowych tarczach klockach przejechalem jakies 300 km dopiero i raz mielem mocniejsze niespodziewane hamowanie z predkosci 70 no i stalo sie chyba sie klocki przyszklily i strasznie piszcza. Przejdzie samo czy trzeba wyciagnac je i przeszlifowac ?????

pedal hamulca twardy za drugim razem

: śr lut 01, 2012 23:17
autor: 21Golfista21
nic nie szlifuj same dojdą.