Strona 2 z 2

Co się dzieje z tym układem hamulcowym?

: pn lip 30, 2012 06:37
autor: Johnatan
zamontowalem korektor hamowanie.. zasilanie dałem do góry a zaciski na dole.. Koła nadal sie z tyłu blokują.. Mam glebe -60 wiec uznałem ze korektor jest oszukany wiec zrbiłem szybki tuning. korektor był maksymalnie zamkniety na glebie. a teraz jest trochę itwarty, jednak koła się nadal blokują.. blokuje tyła prdzodu w ogóle... Teraz mam odczucie że tył mi nie puszcza hamulca.. jak ruszam to to czuje i w ogóle auto mi słabo idzie... fele są zimne to az tak mocno nie hamują... Co zrobić...? Rozebrałem korektor.. są tam dwa pręciki i one chodzą gładko...

Co się dzieje z tym układem hamulcowym?

: pn lip 30, 2012 08:56
autor: jhosef
antekswirol pisze:jamialem przypadek ze ten koletor padł wkażdym bądz razie ominołem go i hamulce żyleta :)
Powodzenia jak kiedyś zacznie wyprzedzać Cię przód...

Co się dzieje z tym układem hamulcowym?

: pn lip 30, 2012 14:58
autor: antekswirol
w przypadku bembnów to nie robi różnicy bo na 100% nie maja one takiej sprawności jak hamulce tarczowe i nie powinno wyprzedzać przodu. W niekturych autach nie ma wogóle kolektora i z tyłu sa tarcze np u mnie i nie mam tego problemu nawet na lodzie (sprawdzałem)

Co się dzieje z tym układem hamulcowym?

: pn lip 30, 2012 17:01
autor: jhosef
antekswirol pisze:w przypadku bembnów to nie robi różnicy bo na 100% nie maja one takiej sprawności jak hamulce tarczowe i nie powinno wyprzedzać przodu
To zaciągnij ręczny w zakręcie...Zobaczymy co się może stać.
antekswirol pisze: W niekturych autach nie ma wogóle kolektora i z tyłu sa tarcze np u mnie i nie mam tego problemu nawet na lodzie
Jeśli masz mk2 1,3 i tarcze z tyłu to było to przerabiane. Rzeczywiście w mk2 z 1,3 nie było korektora ale tylko jak były mniejsze bębny 180 mm. Różnica w mocy hamowania wystarczała.
Jak jest ABS też korektor nie jest potrzebny. O to aby nie blokowało dla pompa abs.

Co się dzieje z tym układem hamulcowym?

: śr sie 01, 2012 21:38
autor: Johnatan
Alez oczywiscie ze korektor musi byc... Ja teraz z tym walcze bo po prostu przy awaryjnym hamowaniu jestescie wszyscy w czarnej dup.. Nie idzie zahamowac awaryjnie.. samochód momentalnie postawia się bokiem, tył wyprzedza przód.. Teraz zamontowałem korektor hamowania i powiedzcie mi jak to wygegulować... jak miałem korektor na maxa otwarty to tylne prawy zacisk sie zablkowował i wciąz hamował... teraz go przymknąłem i odblokowało zacisk.. Mam tez problem z wbiciem tłoczka w zacisk... sciskiem stolarskim go sciskam i okręcam tłoczek a on sie chowa i staje w miejscu.. braknie mi z 2-3mm na zamontowanie nowych klocków z czego mam 1 klocek stary na tym zacisku... Zacisk regenerowałem i chodzą igła... z przodu mam stare klocki ale mają jeszcze mięcho... Za dnia planuje SWAP piast, tarcz i moze zacisków audi A4.. Chce mieć z przodu ori 5x112 zebym sie miescił bez dystansów... piasty są podobne... lekka obróbka na tokarni, przeguby zewnetrzene audi, półosie spawane i powinno psować.. zobacyzmy jak w praktyce.. jak zaciski nie bedą pasowały na mocowania a dokładnie prowadnice to planuje przetoczyć tarcze do takiego rozmiaru zeby pasowały na ori zacisk mk2 na wentylowane tarcze, co wy na to ? w tym sezonie mam swap na VR6 wiec zalezy m ina dobrych hamulcach z przodu...

Co się dzieje z tym układem hamulcowym?

: śr sie 01, 2012 21:50
autor: jhosef
Johnatan pisze:Teraz zamontowałem korektor hamowania i powiedzcie mi jak to wygegulować...
Prawidłowo powinno się wpiąć manometry przed i za korektor, odpowietrzyć taki ukłąd i wyregulować dzięki manometrom. W tej chwili nie powiem ale tył o połowe słabiej niż przód (do sprawdzenia w mądrych książkach). Niestety bez manometrów to metoda prób i błędów pozostaje.

Re: Co się dzieje z tym układem hamulcowym?

: śr sie 01, 2012 23:06
autor: RapStyle
Johnatan pisze:Alez oczywiscie ze korektor musi byc... Ja teraz z tym walcze bo po prostu przy awaryjnym hamowaniu jestescie wszyscy w czarnej dup.. Nie idzie zahamowac awaryjnie.. samochód momentalnie postawia się bokiem, tył wyprzedza przód.. Teraz zamontowałem korektor hamowania i powiedzcie mi jak to wygegulować... jak miałem korektor na maxa otwarty to tylne prawy zacisk sie zablkowował i wciąz hamował... teraz go przymknąłem i odblokowało zacisk.. Mam tez problem z wbiciem tłoczka w zacisk... sciskiem stolarskim go sciskam i okręcam tłoczek a on sie chowa i staje w miejscu.. braknie mi z 2-3mm na zamontowanie nowych klocków z czego mam 1 klocek stary na tym zacisku... Zacisk regenerowałem i chodzą igła... z przodu mam stare klocki ale mają jeszcze mięcho... Za dnia planuje SWAP piast, tarcz i moze zacisków audi A4.. Chce mieć z przodu ori 5x112 zebym sie miescił bez dystansów... piasty są podobne... lekka obróbka na tokarni, przeguby zewnetrzene audi, półosie spawane i powinno psować.. zobacyzmy jak w praktyce.. jak zaciski nie bedą pasowały na mocowania a dokładnie prowadnice to planuje przetoczyć tarcze do takiego rozmiaru zeby pasowały na ori zacisk mk2 na wentylowane tarcze, co wy na to ? w tym sezonie mam swap na VR6 wiec zalezy m ina dobrych hamulcach z przodu...
Wnicie tłoczka z tyłu nie jest łatwe. Trzeba mocno dociskać i w tym samym momencie kręcić tłoczkiem :)

Co się dzieje z tym układem hamulcowym?

: wt sie 14, 2012 16:50
autor: kwadrat
Koledzy odpowietrzyłem jeszcze raz układ i nic to nie dało. W ogóle przy odpowietrzaniu też się jakieś cyrki działy, np. pedał wpadał całkowicie w podłogę, dopiero jak odpaliłem było lepiej.
Ostatnio wiozłem komplet pasażerów i wydawało mi się że hamulce działają ok, tak jak powinny. Cały czas podejrzewam ten korektor. Jakieś podpowiedzi?

Co się dzieje z tym układem hamulcowym?

: sob sie 18, 2012 10:39
autor: arek żet
posiadam komplet pompe i servo "ate"ori do opylenia stan ok

Co się dzieje z tym układem hamulcowym?

: czw paź 18, 2012 09:38
autor: Specjal87
Ja mam podobny problem, na włączonym silniku, hamulce powoli wpadają do środka. Odpowietrzyłem hamulce, fakt w lewym tylnym było troche powietrza, więc myślałem że to to.. ale niestety nie ma tak łatwo, problem się powtórzył a płyn ucieka mi w tempie ( zbiornik/dobę ). Sucho jest na pompie, sucho jest przy kołach, wiec pytanie którędy jeszcze może uciekać płyn.. pozdraawiam

Co się dzieje z tym układem hamulcowym?

: czw paź 18, 2012 10:49
autor: jhosef
Specjal87, Musisz szukać, inaczej się nie dowiesz.
Dokładniej przejrzyj przewody hamulcowe, łącznie ze sztywnymi. Niestety z czasem one korodują. Może ciec korektor siły hamowania.
Trzeba szukać.

Co się dzieje z tym układem hamulcowym?

: ndz paź 21, 2012 22:13
autor: Specjal87
Musisz szukać, inaczej się nie dowiesz.
Dokładniej przejrzyj przewody hamulcowe, łącznie ze sztywnymi. Niestety z czasem one korodują. Może ciec korektor siły hamowania.
Trzeba szukać.


Oddałem auto do mechanika, okazało się że tłoczek na tylnym, prawym kole i przewód. Koszt 120 zł

Pozdrawiam.