Hamulec Ręczny

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Michael11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr gru 16, 2015 19:02

Hamulec Ręczny

Post autor: Michael11 » śr gru 16, 2015 19:11

Witam!
Po wymianie tylnych tarcz i klocków, pojawił się pewien problem, a mianowicie hamulec ręczny bardzo słabo działa. Zaczyna łapać w swoim końcowym położeniu w dodatku bardzo słabo, a przed wymianą nie było z tym żadnego problemu. Dodaję, że nie musiałem cofać cylinderka znajdującego się w zacisku, gdyż nowe klocki pasowały bez problemowo.



jasza88
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: ndz gru 06, 2015 01:58

Hamulec Ręczny

Post autor: jasza88 » śr gru 16, 2015 20:02

Hmn? Rozumiem że założyłeś nową tarczę i nowe klocki i nie musiałeś cofać tłoczka? Bardzo dziwne no chyba że stare elementy byłyby w ogóle niezużyte. Piszesz o Golfie 4 generacji? Pamiętaj że w tych autach tłoczek należy wkręcać w zacisk, nie wciskać.



Michael11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr gru 16, 2015 19:02

Re: Hamulec Ręczny

Post autor: Michael11 » śr gru 16, 2015 20:12

Wymianę zalecił diagnosta, Ja sam nie sprawdzałem stanu tarcz i klocków. To prawda zarówno tracza jak i klocki były praktycznie nie zużyte, a z racji że miałem już kupione komponenty to wymieniłem. Po wymianie pojawiły się problemy, z tym ręcznym, a także pedał trochę zapada się podczas hamowania, co jest akurat objawem zapowietrzenia, ale jest to mało prawdopodobne, bo układ nie miał okazji się zapowietrzyć. Jeszcze raz dodam że przed wymianą działało wszystko idealnie.
Mowa o aucie Golf IV Basis



jasza88
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: ndz gru 06, 2015 01:58

Hamulec Ręczny

Post autor: jasza88 » śr gru 16, 2015 20:41

Bardzo dziwne to co piszesz. Posprawdzaj czy wszystko dobrze poskładałeś, czy dzwigienki od ręcznego pracują poprawnie tzn czy się ruszają, czy składają się do końca kiedy spuścisz ręczny, po samej wymianie pedał ma prawo kilka razy się zapaść ale powinno to szybko ustąpić po kilku hamowaniach. Zobacz czy nie wyciekło Ci gdzieś trochę płynu hamulcowego. Sprawdzałeś prowadnice zacisku czy lekko się ruszają, obejrzałeś osłonę tłoczka czy nie jest gdzieś uszkodzona, a tłok zardzewiały? Spróbuj odpowietrzyć układ. I najwazniejsze, czy robiłeś to pierwszy raz? czy masz o tym jakieś pojęcie? Może lepiej podjechać do dobrego warsztatu niech Ci to sprawdzą...



Michael11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr gru 16, 2015 19:02

Re: Hamulec Ręczny

Post autor: Michael11 » śr gru 16, 2015 20:54

Wymiana była zrobiona w sposób poprawny, bez jakichkolwiek problemów, tłoczka i gumy nie sprawdzałem, ale to raczej nie w tym tkwi problem, gdyż hamulce przed wymianą działały w sposób prawidłowy. Zgodnie z instrukcjami, trzeba trochę poczekać na dotarcie się hamulców. Zrobiłem na nowym komplecie lekko ponad 100 km, tak jak działanie hamulca nożnego jest akceptowalne, to z ręcznym jest duży problem, a ja się pierwszy raz spotykam z takim przypadekiem, poprzednie wymiany, w tym że w samochodzie innej marki były bezproblemowe.



jasza88
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: ndz gru 06, 2015 01:58

Hamulec Ręczny

Post autor: jasza88 » śr gru 16, 2015 21:37

Rozumiem, jeśli wszystko zrobiłeś poprawnie to faktycznie dziwne, po tym czasie hamulec powinien się dotrzeć, spróbuj odpowietrzyć hamulec i zobacz co będzie. a co do ręcznego, jeżeli łapki działają poprawnie to spróbuj lekko linką podciągnąć i zobacz co się bd działo. nic innego mi do głowy nie przychodzi.



Michael11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr gru 16, 2015 19:02

Re: Hamulec Ręczny

Post autor: Michael11 » czw gru 17, 2015 19:51

Zamykam temat, problem się rozwiązał, dziękuje za udzielone wskazówki.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości