Witam.
Mam mk4 Varianta z 2005r na początku było 1.6 16V teraz jest po swapie na 1.8T AUQ. Od kupna trzepało kierownicą przy hamowaniu.
W serii ABS + ESP, 280mm tarcza przód, 239 tył niewentylowana. Po wymianie tarcz i klocków na Boscha na przodzie przez około 5tyś km był spokój po czym znowu trzepanie kierownicą. Przeszedłem z 280 na 288mm żeby wyeliminować krzywienie się tarcz na felernych hamulcach FSIII na tarczy 280mm.
Trafiły się ładne używane ori tarcze + klocki Hella Pagid od Audi A3 pod 288. Było dobrze do czasu swapa na 1.8T Wiadomo hamowanie z większych prędkości itd Hamulce okazują się być za słabe...
Ostatnio trafiłem ładny zestaw 256 na tył od Octavia I RS. Ori tarcze klocki boscha. Zamontowałem to wszystko odpowietrzyłem ale hamowanie praktycznie się nie zmieniło... Myślałem nad 312 na przód ale z tego co wyczytałem to nie ma aż tak powalającej różnicy...
Obecnie z tego co się zorientowałem jest pompa hamulcowa z ESP z tłokiem 23,81mm więc na większą nie mogę już podmienić... Bo nawet R32 taką ma.
Płyn wymieniony na Textara.
Co mogę jeszcze zrobić żeby odczuwalnie poprawić hamulce w moim aucie ale żeby zostać przy tym setupie co jest ?
Dziękuję i pozdraVWiam
Słabe hamulce Variant Mk4
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- sebastian1901
- Gadatliwa bestia
- Posty: 695
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
- Lokalizacja: CzęstochoVWa
- Auto: Octavia I 1.8T RS
- Silnik: AUQ
- Kontakt:
Re: Słabe hamulce Variant Mk4
hej,
podjedz 2 autem np kolegi i odkrec u niego przednie kolo np lewe podepnij wezyk fi5 czy 6 (5metrow)przezroczysty, zacisnij plastikowa malą trytke aby nie zlecial wezyk ani zeby nie bylo lewego powietrza, nastepnie odkrec odpowietrznik tak o caly obrot aby swobodnie przelecial plyn podczas naciskania pedalu hamulca.
niech kolega naciska go az wezyk calkiem napelni sie plynem hamulcowym przy czym kontroluj stan w zbiorniczku z plynem i stale go dolewaj u kolegi jak go ubędzie,
podepnij teraz napelniony wezyk do Twojego tylniego zacisku moze byc 1 prawy a potem lewy, umocuj trytke jak troche powietrza bedzie w wezyku to nie przejmuj sie wszystko bedzie ok po czasie jak przetloczycie duzo plynu. przy przetlaczaniu czyli kol naciska 10 razy i nic nie zakrecamy odkrecamy tylko twoj i jego odpowietrznik sa odkrecone a ty dolewacz plynu do jego auta a odciagasz ze swojego (zbiorniczka), tak samo z 2 zaciskiem tylnim to na tyle z tyłem zakladamy kola i juz wczale tam nie zagladamy to samo mozna zrobic z przodem ale tam wystarczy normalnie, no chyba ze ktos juz abs zapowietrzyl to polecam tą metode tez.
jak juz to zrobicie moze sie okazac ze pedal wpada gleboko w podloge (bywa tak czesto) jak ktos regenerowal tylne zaciski i nie odpowietrzył ta metoda, tylko stral sie normalnie to zrobic . spokojnie teraz jesli twoja pompka w twoim aucie ma odpowietrzniki bo i sa takie wersje to ciesz sie bo wystarczy ze kolega naciscie w twoim aucie pedal a ty odkrecisz odpowietrzniki (najpierw 1 od Ciebie potem 2gi)i tak pare razy jak normalnie sie odpowietrza a jesli nie ma odpowietrznikow to kabelek i vcds tam jest bodajrze w wersji 10tej juz opcja odpowietrzanie samej pompki hamulcowej, postepowac wg komend to tyle a i jeczcze jedno sprzeglo tez tak trzeba odpowietrzac dziala jak nowe. pozdrawiam.
podjedz 2 autem np kolegi i odkrec u niego przednie kolo np lewe podepnij wezyk fi5 czy 6 (5metrow)przezroczysty, zacisnij plastikowa malą trytke aby nie zlecial wezyk ani zeby nie bylo lewego powietrza, nastepnie odkrec odpowietrznik tak o caly obrot aby swobodnie przelecial plyn podczas naciskania pedalu hamulca.
niech kolega naciska go az wezyk calkiem napelni sie plynem hamulcowym przy czym kontroluj stan w zbiorniczku z plynem i stale go dolewaj u kolegi jak go ubędzie,
podepnij teraz napelniony wezyk do Twojego tylniego zacisku moze byc 1 prawy a potem lewy, umocuj trytke jak troche powietrza bedzie w wezyku to nie przejmuj sie wszystko bedzie ok po czasie jak przetloczycie duzo plynu. przy przetlaczaniu czyli kol naciska 10 razy i nic nie zakrecamy odkrecamy tylko twoj i jego odpowietrznik sa odkrecone a ty dolewacz plynu do jego auta a odciagasz ze swojego (zbiorniczka), tak samo z 2 zaciskiem tylnim to na tyle z tyłem zakladamy kola i juz wczale tam nie zagladamy to samo mozna zrobic z przodem ale tam wystarczy normalnie, no chyba ze ktos juz abs zapowietrzyl to polecam tą metode tez.
jak juz to zrobicie moze sie okazac ze pedal wpada gleboko w podloge (bywa tak czesto) jak ktos regenerowal tylne zaciski i nie odpowietrzył ta metoda, tylko stral sie normalnie to zrobic . spokojnie teraz jesli twoja pompka w twoim aucie ma odpowietrzniki bo i sa takie wersje to ciesz sie bo wystarczy ze kolega naciscie w twoim aucie pedal a ty odkrecisz odpowietrzniki (najpierw 1 od Ciebie potem 2gi)i tak pare razy jak normalnie sie odpowietrza a jesli nie ma odpowietrznikow to kabelek i vcds tam jest bodajrze w wersji 10tej juz opcja odpowietrzanie samej pompki hamulcowej, postepowac wg komend to tyle a i jeczcze jedno sprzeglo tez tak trzeba odpowietrzac dziala jak nowe. pozdrawiam.
Słabe hamulce Variant Mk4
aha
jeszcze sprawdz podcisnienie w wezu do serwa i czy samo serwo nie sprawne no i napewno zawor zwrotny musi byc ok
jeszcze sprawdz podcisnienie w wezu do serwa i czy samo serwo nie sprawne no i napewno zawor zwrotny musi byc ok
- sebastian1901
- Gadatliwa bestia
- Posty: 695
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
- Lokalizacja: CzęstochoVWa
- Auto: Octavia I 1.8T RS
- Silnik: AUQ
- Kontakt:
Słabe hamulce Variant Mk4
Dzięki. Obyło się bez takich udziwnień jak opisałeś ale może to pomaga
Przekodowałem Vagiem pompe ABS i jest o niebo lepiej.
Pozdrawiam
Przekodowałem Vagiem pompe ABS i jest o niebo lepiej.
Pozdrawiam
Sebastian
- nitrox89
- Dawca organów
- Posty: 2111
- Rejestracja: wt gru 21, 2010 21:49
- Lokalizacja: Kraków okolice
- Auto: mk4 AXR+
Słabe hamulce Variant Mk4
Jak kolego? Bo słyszałem że można przekodować pompę na większą skuteczność, ale jak to zrobićsebastian1901 pisze:Przekodowałem Vagiem pompe ABS i jest o niebo lepiej.
Rust is lighter than carbon fiber
- sebastian1901
- Gadatliwa bestia
- Posty: 695
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
- Lokalizacja: CzęstochoVWa
- Auto: Octavia I 1.8T RS
- Silnik: AUQ
- Kontakt:
Słabe hamulce Variant Mk4
Tylko musisz się zarejestrować i zalogować.
Co zmieniałeś u siebie kolego ?
http://forum.skodaclub.pl/viewtopic.php ... 4920b91ba0" onclick="window.open(this.href);return false;
Co zmieniałeś u siebie kolego ?
http://forum.skodaclub.pl/viewtopic.php ... 4920b91ba0" onclick="window.open(this.href);return false;
Sebastian
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości