Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?
Przymierzam się do swapa hamulców 312/256 do mojego MK4. Zaciski zostały wypiaskowane i pomalowane proszkowo. Zakupiłem kompletne zestawy naprawcze autofrena (z cylinderkami) i teraz trzeba to poskładać.
Zamówiłem sobie smar ATE Plastilube, żeby na nim sobie wszystko poskładać, ale im więcej czytam, tym mam mniejsze przekonanie... W jednym miejscu czytam, że można nim smarować cylinderki w innym, że w żadnym wypadku nie wolno i nie powinien mieć styczności z płynem hamulcowy... Awaryjnie do cylinderków zamówiłem teraz ATE Brake Cylinder Paste i najprawdopodobniej tym posmaruje sobie cylinderki.
W takim razie plastilube miał pójść do posmarowania prowadnic, ale tutaj też robi się problem - na niektórych stronach jest adnotacja, że nie wolno smarować nim elementów gumowych. O ile tylne zaciski (Lucas) pracują metal-metal, a tyle przednie zaciski (Ate) pracują metal-guma w takim razie do przodu też się nie nadają?
Troche to debilne, że firma wypuszcza smar do hamulców, którego nie można zastosować w ich własnych zaciskach...
Ktoś mógłby rozwiać moje wątpliwości, jakiego smaru użyć do czego? Dodatkowo znalazłem gdzieś smar miedziany, kupiłem jeszcze jakiś silikonowy i chyba grafitowy, więc w razie czego jest czym się smarować
Z góry dzięki za pomoc.
Zamówiłem sobie smar ATE Plastilube, żeby na nim sobie wszystko poskładać, ale im więcej czytam, tym mam mniejsze przekonanie... W jednym miejscu czytam, że można nim smarować cylinderki w innym, że w żadnym wypadku nie wolno i nie powinien mieć styczności z płynem hamulcowy... Awaryjnie do cylinderków zamówiłem teraz ATE Brake Cylinder Paste i najprawdopodobniej tym posmaruje sobie cylinderki.
W takim razie plastilube miał pójść do posmarowania prowadnic, ale tutaj też robi się problem - na niektórych stronach jest adnotacja, że nie wolno smarować nim elementów gumowych. O ile tylne zaciski (Lucas) pracują metal-metal, a tyle przednie zaciski (Ate) pracują metal-guma w takim razie do przodu też się nie nadają?
Troche to debilne, że firma wypuszcza smar do hamulców, którego nie można zastosować w ich własnych zaciskach...
Ktoś mógłby rozwiać moje wątpliwości, jakiego smaru użyć do czego? Dodatkowo znalazłem gdzieś smar miedziany, kupiłem jeszcze jakiś silikonowy i chyba grafitowy, więc w razie czego jest czym się smarować
Z góry dzięki za pomoc.
Kupię: Wkład dojazdówki 18"
Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1
MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek
Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1
MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek
Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?
Do tloczka i innych elementow majacych styk z plynem hamulcowym jest inny smar, do prowadnic jest inny smar, jeżeli masz abs lub czujnik zurzycia klockow to jeszcze inny smar - nie miedziany. Niby proste ale ludze to olewaja i szybko po pewnym czasie nowy zacisk zregenerowany przez ludzi nieudolnych nie nadaje sie do uzytku. Masz powyzej wszystko czego potrzebujesz.
Re: Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?
No teoretycznie mam wszystko, ale ponoć nie powinno się stosować miedzianego przy prowadnicach, jak pracują w gumie. Yhh... ze wszystkim problemy.
Cylinderki pójdą na ATE Brake Cylinder Paste,
Tylne prowadnice na ATE Plastilube - jedyna wątpliwość, to czy gumowej osłonie prowadnic nic nie będzie, bo niby nie stosować na gumę.
Przednie prowadnice zrobię albo na tym samym, co cylinderki, jako że nie niszczy gumy, albo gdzieś doczytałem, że smar ceramiczny jest do tego bardzo dobry i nie powinien negatywnie wpływać na gumę, no i jest odporny na temperaturę. Na który lepiej złożyć? Bo silikonowy to raczej odpada, ze względu na temperatury, a miedziany ze względu na gumę, czujniki abs i czujnik zużycia klocka.
Cylinderki pójdą na ATE Brake Cylinder Paste,
Tylne prowadnice na ATE Plastilube - jedyna wątpliwość, to czy gumowej osłonie prowadnic nic nie będzie, bo niby nie stosować na gumę.
Przednie prowadnice zrobię albo na tym samym, co cylinderki, jako że nie niszczy gumy, albo gdzieś doczytałem, że smar ceramiczny jest do tego bardzo dobry i nie powinien negatywnie wpływać na gumę, no i jest odporny na temperaturę. Na który lepiej złożyć? Bo silikonowy to raczej odpada, ze względu na temperatury, a miedziany ze względu na gumę, czujniki abs i czujnik zużycia klocka.
Kupię: Wkład dojazdówki 18"
Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1
MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek
Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1
MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek
Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?
Dobra napisze Ci konkretnie bo juz nie mam zdrowie tyle czytac
ATE Brake cylinder - wewnetrzny pierscien oslony tloka, pierscien uszczelniajacy, wewnetrzna powierzchnie cylindrai zewnetrzna tloka zacisku
ATE Plastilube - do jarzm i prowadnic, scianek otworu montazowego czujnika abs, scianki gniazda w zwrotnicy, prowqdnice w uchwycie zacisku hamulcowego
ATE Brake cylinder - wewnetrzny pierscien oslony tloka, pierscien uszczelniajacy, wewnetrzna powierzchnie cylindrai zewnetrzna tloka zacisku
ATE Plastilube - do jarzm i prowadnic, scianek otworu montazowego czujnika abs, scianki gniazda w zwrotnicy, prowqdnice w uchwycie zacisku hamulcowego
Re: Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?
Zgadzam się, tylko czy nic się nie stanie z gumowymi gniazdami prowadnic z przodu? Ate napisało na opakowaniu plastilube, żeby nie smarować gum - tutaj mam właśnie wątpliwości.
Przepraszam, że tak męczę temat, ale chciałbym zrobić to raz a porządnie.
Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Patapalka
Przepraszam, że tak męczę temat, ale chciałbym zrobić to raz a porządnie.
Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Patapalka
Kupię: Wkład dojazdówki 18"
Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1
MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek
Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1
MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek
Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?
Ja składam prowadnice zacisku na towocie i zawsze zapieka. Na czym złożyć te prowadnice zacisku(gumowa osłona-tulejka metalowa)?
EDIT. Doczytałem się, że dobry będzie ATE Plastilube lub CRC Bräklube lub TRW PFG106, prawda to?
EDIT. Doczytałem się, że dobry będzie ATE Plastilube lub CRC Bräklube lub TRW PFG106, prawda to?
Ostatnio zmieniony czw paź 29, 2015 11:12 przez VWiater, łącznie zmieniany 2 razy.
Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!
Re: Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?
Tak.
Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Patapalka
Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Patapalka
Kupię: Wkład dojazdówki 18"
Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1
MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek
Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1
MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek
Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?
1. A czym różni się ATE PLASTILUBE od ATE BREMSZYLINDER?
Dobrze rozróżniam że Plastilube jest do prowadnic zacisków(gumowa osłona-metalowa tulejka, zielony kolor na zdjęciu) oraz do wciskania tłoczków po regeneracji i wymianie gumek na nich, a Bremszylinder do posmarowania połączeń zacisk-klocek oraz klocek-rant tłoczka(niebieski kolor na zdjęciu)?
2. A smarować popularnym smarem miedzianym/miedziowym połączenie klocek-jarzmo(kolor czerwony na zdjęciu) czy tylko doczyścić wystarczy? I połączenie piasta-tarcza?
A i chodzi o Golfa MKII 1.3KAT 89r. zacisk ATE, ale myślę, że rodzaj smaru jest w każdym zacisku ten sam stosowany nie ważne czy mk2 czy mk4.
Ogólnie, to wg etki to prowadnica zacisku składa się z gumowej osłony, teflonowej tulejki i metalowej tulejki, ale u mnie już dawno nie ma tej teflonowej, bo doczytalem sie na forum, ze przez nia sie zapieka. Tak jak pisalem wczesniej probowalem juz z towotem i dorobilem sobie nawet korki na te gumki zeby piach nie wszedl, ale tez sie zapiekly prowadnice(oczywiście tulejki metalowe i otwory w zacisku doczyszczone na lustro na tokarce itd.).
Ostatnio zmieniony czw paź 29, 2015 12:53 przez VWiater, łącznie zmieniany 1 raz.
Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!
- elemenateur
- Sprzedawca
- Posty: 460
- Rejestracja: pn lis 19, 2007 14:29
- Lokalizacja: SZCZECIN / GŁOGÓW
- Kontakt:
Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?
Jest dokładnie odwrotnie, Plastilube stosujesz na powierzchni zacisk-klocek i klocek-tłoczek oraz klocek-jarzmo.jaroslawwiatr pisze:1. A czym różni się ATE PLASTILUBE od ATE BREMSZYLINDER?
Dobrze rozróżniam że Plastilube jest do prowadnic zacisków(gumowa osłona-metalowa tulejka, zielony kolor na zdjęciu) oraz do wciskania tłoczków po regeneracji i wymianie gumek na nich, a Bremszylinder do posmarowania połączeń zacisk-klocek oraz klocek-rant tłoczka(niebieski kolor na zdjęciu)?
ATE Bremscylinder Paste czy Brakecylinder Paste stosujesz przy składaniu zacisków, np przy uszczelkach na tłoczku.
NAJNIŻSZE CENY NA OLEJE MOTUL NA FORUM
FERODO, LIQUI MOLY, MILLERS, LEMFORDER
Zadowolenie klientów bezcenne ->viewtopic.php?f=32&t=154643
DO DYSPOZYCJI DOTYCHCZASOWYCH I NOWYCH KLIENTÓW JESTEŚMY POD NICKIEM ELEMENATEUR
TELEFON: 730338154, 663962604, 794675296, 796553835
GG: 51221933, 347504, 17787178
EMAIL: SKLEP@PRO-CHOICE.PL
FERODO, LIQUI MOLY, MILLERS, LEMFORDER
Zadowolenie klientów bezcenne ->viewtopic.php?f=32&t=154643
DO DYSPOZYCJI DOTYCHCZASOWYCH I NOWYCH KLIENTÓW JESTEŚMY POD NICKIEM ELEMENATEUR
TELEFON: 730338154, 663962604, 794675296, 796553835
GG: 51221933, 347504, 17787178
EMAIL: SKLEP@PRO-CHOICE.PL
Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?
czyli ATE Bremscylinder Paste czy Brakecylinder Paste też daje do prowadnic zacisku(tulejka-guma) zamiast tej tulejki teflonowej?
Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!
Re: Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?
Bremszylinder do tłoczków. Reszta Plastilube.
Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Patapalka
Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Patapalka
Kupię: Wkład dojazdówki 18"
Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1
MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek
Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1
MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek
Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?
Panowie przepraszam za odkop, ale przerabiałem znów temat wymiany klocków i tarcz i znów zapiekło prowadnice zacisków, a klocki nierównomiernie się zdarły.
Podsumujmy:
ATE PLASTILUBE: klocek-spreżyna-jarzmo, zacisk-klocek, zacisk-rant tłoczka.
ATE BREMSCYLINDER PASTE: tłoczek.
I teraz pozostaje kwestia prowadnic zacisków:
według yogi_ziom ATE PLASTILUBE
1. Panowie który gdzie w końcu?!
2. I nadal pozostaje pytanie czy smarować połączenie piasta-tarcza smarem miedziowym/miedzianym albo czy gdzieś używać przy hamulcach tego smaru miedzianego/miedziowego?
Podsumujmy:
ATE PLASTILUBE: klocek-spreżyna-jarzmo, zacisk-klocek, zacisk-rant tłoczka.
ATE BREMSCYLINDER PASTE: tłoczek.
I teraz pozostaje kwestia prowadnic zacisków:
według yogi_ziom ATE PLASTILUBE
zaś wg elemenateur, bo zakładam, że składanie zacisku to też chodzi o prowadnice, ATE BREMSCYLINDER PASTE...Reszta Plastilube.
W ogóle w opisie aukcji na Alledrogo znalazłem, że ATE Plastilube jest do tłoczków. Teraz już całkiem oszalałem....ATE Bremscylinder Paste czy Brakecylinder Paste stosujesz przy składaniu zacisków, np przy uszczelkach na tłoczku.
1. Panowie który gdzie w końcu?!
2. I nadal pozostaje pytanie czy smarować połączenie piasta-tarcza smarem miedziowym/miedzianym albo czy gdzieś używać przy hamulcach tego smaru miedzianego/miedziowego?
Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!
Re: Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?
Tłoczki na bremscylinder, prowadnice na plastilube. Tak mam zrobione i wszystko śmiga.
Możesz dać miedziany na piastę.
Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Patapalka
Możesz dać miedziany na piastę.
Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Patapalka
Kupię: Wkład dojazdówki 18"
Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1
MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek
Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1
MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek
Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?
Dzisiaj dotarly do mnie te pasty ate plastitube oraz bremescylinder i wg opisów na etykietach to:
PLASTITUBE: kolor czerwony i niebieski z obrazka tj. plecy klocków gdzie przylega tłoczek i jarzmo oraz jarzmo gdzie ida klocki i tzw. spreżyny.
BREMSCYLINDER: tłoczki i prowadnice zacisku(zielony z rysunku).
yogi_ziom, Ty dajesz plastitube do prowadnic i śmiga, a wg etykiety bremescylinder daje sie, do tego na plastitube pisze zeby nie smarowac gumy.
PLASTITUBE: kolor czerwony i niebieski z obrazka tj. plecy klocków gdzie przylega tłoczek i jarzmo oraz jarzmo gdzie ida klocki i tzw. spreżyny.
BREMSCYLINDER: tłoczki i prowadnice zacisku(zielony z rysunku).
yogi_ziom, Ty dajesz plastitube do prowadnic i śmiga, a wg etykiety bremescylinder daje sie, do tego na plastitube pisze zeby nie smarowac gumy.
Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości