Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Kris-THC
 - Gadatliwa bestia

 - Posty: 595
 - Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
 - Lokalizacja: Oława
 - Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
 - Silnik: AHF
 - Kontakt:
 
Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III
Witam. Ojcu bardzo piszczą nowe klocki w lewym przednim kole. Okazało się że wywalony jest gwint w który wkręcana jest dolna prowadnica zacisku. Można to jakoś naprawić czy tylko wymiana zwrotnicy?
			
									
									- ROBAL_26
 - Gadatliwa bestia

 - Posty: 736
 - Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
 - Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
 
Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III
Kris-THC, możesz spróbować zastosować zestaw naprawczy do gwintów ,wkleić go na klej do śrub choć i bez będzie dobrze .ok
http://allegro.pl/s913-m9-x-1-25-zestaw ... 91461.html" onclick="window.open(this.href);return false;
			
									
									http://allegro.pl/s913-m9-x-1-25-zestaw ... 91461.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM 
						- kacper13
 - Ma gadane

 - Posty: 214
 - Rejestracja: czw paź 20, 2011 16:07
 - Lokalizacja: SRC
 - Auto: Golf 3 .1,6 .93r .GL
 
Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III
Jeżeli się używa zestawów naprawczych do gwintów trzeba rozwiercić otwór pod gwint ze zestawu i go nagwintować. A co do kleju to trzeba go użyć do zestawu naprawczego i poczekać aż wyschnie, dopiero potem składać i skręcać. Jest dużo rodzajów kleju do różnych stali, trzeba dobrać taki który wiąże na stałe. http://www.kwasek.pl/pl/c/Kleje-do-metalu/92" onclick="window.open(this.href);return false;
			
									
									- Kris-THC
 - Gadatliwa bestia

 - Posty: 595
 - Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
 - Lokalizacja: Oława
 - Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
 - Silnik: AHF
 - Kontakt:
 
Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III
Może ktoś potwierdzić czy otwór w zwrotnicy to M9x1,25mm?
			
									
									- Kris-THC
 - Gadatliwa bestia

 - Posty: 595
 - Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
 - Lokalizacja: Oława
 - Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
 - Silnik: AHF
 - Kontakt:
 
Re: Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III
Jakoś nie mam zaufania do klei, można stosować loctite zapobiegający wykręcaniu ale wklejać coś przy hamulcach to nieco rzeźba w gów... a przy następnej wymianie klocków zwieracz spięty. Spróbuję z tymi sprężynkami wkręcanymi tylko że cały zestaw to jakieś 200pln trochę drogo.
			
									
									- kacper13
 - Ma gadane

 - Posty: 214
 - Rejestracja: czw paź 20, 2011 16:07
 - Lokalizacja: SRC
 - Auto: Golf 3 .1,6 .93r .GL
 
Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III
Są różne kleje ja kiedyś kleiłem tulejkę pod łożysko oczywiście 0,04 luzu między osią a tulejką i zdało to egzamin. Nawet tak zakłady robią żeby nie brakować materiału. A loctite do dobry klej bo jak się nie mylę to właśnie takiego użyłem,tylko do metalu i że wiąże trwale. są reż kleje dwu składnikowe do wypełnienia szczelin, nazwy nie pamiętam ale co niektórzy wkręcali śruby przy zerwanym gwincie tylko z wykręceniem jej już jest duży problem. Zrobisz jak uważasz. Powodzenia.
			
									
									- 21Golfista21
 - Gadatliwa bestia

 - Posty: 717
 - Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
 - Lokalizacja: Strzelin
 
Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III
hej, ja gwintuję w zwrotnicy na większy gwint, znajomy tokarz dorabia mi taką prowadnicę i jest git.
			
									
									http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409  nowy nabytek 
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D
						to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D
Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III
Też mam taki problem , myślę o rozwierceniu i nagwintowaniu na większe może wiecie gdzie dostane to śrubę(prowadnice) co trzyma zacisk tylko z większym gwintem .
			
									
									- ROBAL_26
 - Gadatliwa bestia

 - Posty: 736
 - Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
 - Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
 
Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III
Adi1234, ja u siebie również miałem ten problem przed zmianą  na 312 mm , poprzedni właściciel przekręcił gwint i tak zostawił i była niespodzianka przy wymianie klocków po 2óch latach od zakupu , wówczas nie pomyślałem i zestawie naprawczym i przegwintowałem otwór na śrubę dziesiątkę o twardości 10,2  , łeb śruby ściąłem bo byłaby za dług a poza tym nie weszła by w prowadnice , aby móc ją odkręcać zeszlifowałem końcówkę na płaski klucz 10 i po problemie lecz po kolejnych 2 latach pewnego razu słyszałem po przejeżdżaniu po nie równościach metaliczny dźwięk jak sie później okazało to niby śruba twarda a gumowa prowadnica potrafiła wyżłobić rowki na których późnij przyblokowywał sie zacisk i nie wracał na swoje miejsce , wymiana śruby na nową i po problemie  
			
									
									Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM 
						- Michał_1977
 - _

 - Posty: 14310
 - Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
 - Lokalizacja: Leżajsk
 - Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
 - Kontakt:
 
Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III
Kumpel kupił zwrotnicę z uszkodzonym gwintem,ale już z naprawionym. Ktoś to ogarnął tak,że przegwintował na rozmiar gwintu śruby stożkowej od kół 
 ale było to na tyle chytrym rozwiązaniem,że stożek ustalał jarzmo,żeby się nie przesuwało do lub od koła 
			
									
									- speedi93
 - Mały gagatek

 - Posty: 128
 - Rejestracja: śr paź 31, 2012 16:01
 - Lokalizacja: Jelenia Góra
 - Auto: Golf IV
 - Silnik: ALH+
 - Kontakt:
 
Re: Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III
Przegwintuj otwór na większy i idź do tokarza z prowadnica żeby ją naspawal na gwincie i przegwintowal na nowy rozmiar gwintu napewno będzie wiedział o co chodzi 
			
									
									ALH + GTB17 + FMIC + WZM230 + 107J = 194HP 397Nm
						- ROBAL_26
 - Gadatliwa bestia

 - Posty: 736
 - Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
 - Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
 
Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III
speedi93, jeśli się orientujesz z czego są te prowadniki to byś nie pisał takich rzeczy  bo nie są one z czystego metalu bo magnes się nie łapie więc może to być stal niemagnetyczna  bądź inny rodzaj metalu .ok 
			
									
									Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM 
						Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III
Autorowi się już pewnie nie przyda ale na przyszłość dla innych można dokupić tulejki za kilka zł, wystarczy rozwiercić zwrotnice i nabić nowe tulejki (można użyć kleju dla dobrego samopoczucia).
Tulejki wbijamy od zewnątrz, bo prowadnica zacisku wkręcana jest od wewnątrz, dzięki temu jej położenie w ogóle się nie zmienia.

			
									
									Tulejki wbijamy od zewnątrz, bo prowadnica zacisku wkręcana jest od wewnątrz, dzięki temu jej położenie w ogóle się nie zmienia.

Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III
Mam pytanie jak ta tulejka się fachowo nazywa i gdzie można taką kupić.
			
									
									Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


