Ciągle krzywiące sie tarcze

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
JackMK4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: śr maja 15, 2013 19:26
Lokalizacja: Częstochowa

Ciągle krzywiące sie tarcze

Post autor: JackMK4 » śr paź 29, 2014 22:24

nikt nie posiada takiej wiedzy?



Awatar użytkownika
piter007i
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 913
Rejestracja: śr lis 28, 2012 21:14
Lokalizacja: KBC

Re: Ciągle krzywiące sie tarcze

Post autor: piter007i » śr paź 29, 2014 22:43

sprawdz w jakims manualu lub np. 'sam naprawiam' ew. sprawdze Ci jak bede na komputerze. z drugiej strony dopuszczalna granica bedzie pewnie podobna dla samochodow os. o.podobnych gabartyach do mk4. wgoogluj po prostu


Obrazek Bora TDI+0.216 17" Long Beach, Pro Kit,
Sprzedam:
Prawe, małe, elektryczne, podgrzewane lusterko europa kolor LA7W, 2 klamki LA7W, wkład lustra niebieski

Awatar użytkownika
JackMK4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: śr maja 15, 2013 19:26
Lokalizacja: Częstochowa

Ciągle krzywiące sie tarcze

Post autor: JackMK4 » czw paź 30, 2014 08:22

ludzie piszą o warościak ok 0.03 - 0.01 mm więc po prostu nie mam pewności czy to może pogiąć mi znowu nowe tarcze



Awatar użytkownika
JackMK4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: śr maja 15, 2013 19:26
Lokalizacja: Częstochowa

Ciągle krzywiące sie tarcze

Post autor: JackMK4 » czw paź 30, 2014 11:00

a może inaczej jak wy wiedzieli byście że macie takie bicie na piaście u siebie zakładali byście nowe tarcze?



Awatar użytkownika
piter007i
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 913
Rejestracja: śr lis 28, 2012 21:14
Lokalizacja: KBC

Re: Ciągle krzywiące sie tarcze

Post autor: piter007i » czw paź 30, 2014 13:29

no jesli jest faktycznie taka granica tolerancji to miesci sie :)


Obrazek Bora TDI+0.216 17" Long Beach, Pro Kit,
Sprzedam:
Prawe, małe, elektryczne, podgrzewane lusterko europa kolor LA7W, 2 klamki LA7W, wkład lustra niebieski

Awatar użytkownika
JackMK4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: śr maja 15, 2013 19:26
Lokalizacja: Częstochowa

Ciągle krzywiące sie tarcze

Post autor: JackMK4 » pt paź 31, 2014 00:23

no właśnie jeśli :) bez faktycznych danych ani rusz :P



ato
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt cze 03, 2014 13:14

Ciągle krzywiące sie tarcze

Post autor: ato » sob gru 13, 2014 15:15

U mnie oczywiście też się krzywią tarcze 280. Zakupiłem brembo + ferodo po 1000 km bije, założyłem ATE + ATE (ze sklepu stacjonarnego) wali (obchodziłem się z hamowaniem jak z jajkiem), przetoczyłem ponownie brembo znowu bije, zakupiłem mikoda + breck - bije (ale mniej jak na tamtych !) i tak jeżdżę od paru lat ale trochę mnie to wkurza. Zmieniałem felgi, opony. Najmocniej bije tak jak pisaliście przy delikatnym hamowaniu (nauczyłem się hamować silnikiem). Miałem sprawdzane piasty i według serwisu Bosch mieszczą się w normie ale nie pamiętam ile miały (a było to parę lat temu). Tak się zastanawiam czy coś z tym zacząć działać ponownie. Czy wymienić na 288 czy modzić z obecnymi. Tarcze wymieniał mi kolega mechanik, stałem koło niego i też się z nimi pieścił wszystko wyczyścił dokładnie i pupa.

Dodam jeszcze, że szczególnie rano przez 2-3 hamowania nie czuję bicia. Klocki u mnie się szklą.. Tylne tarcze dziwnie się ścierają, nie ma gładkiej powierzchni w miejscu w którym klocek styka się z tarczą. Siła hamowania sprawdzona i jest idealnie. Miałem dwa razy problem z "szuraniem" tylnych klocków o tarczę ze względu na te właśnie dziwne nierówne ścieranie się powierzchni tarczy. Mam porównanie w dwóch innych autach, jedno z przebiegiem ponad 400 tys. km tarcze są idealnie gładkie zarówno z przodu jak z tyłu a mają przebieg ponad 100 tys.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14220
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Ciągle krzywiące sie tarcze

Post autor: Michał_1977 » ndz gru 14, 2014 06:12

ato, nie wiem jak Brembo i Ferodo mają się do siebie,ale jak miałem zestaw tarcze TRW i klocki Ferodo,to piszczały jak diabli i zaraz wywaliłem te klocki zastępując je także TRW.
Więc może tutaj jest przyczyna-twardy klocek,słabsze hamowanie,dużo większy nacisk trzeba wywierać na pedał,a co za tym idzie-tarcza bardziej się nagrzewa i przez to ją wichruje :bajer:
Odkąd jeżdżę na TRW + TRW,mam święty jedyny spokój,nic nie tłucze,nie wibruje,nie podskakuje :grin:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
piter007i
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 913
Rejestracja: śr lis 28, 2012 21:14
Lokalizacja: KBC

Re: Ciągle krzywiące sie tarcze

Post autor: piter007i » ndz gru 14, 2014 11:05

Ja niedługo będę przetaczal bijące tarcze po swapie na 288 (tyle ze na samochodzie). Teoretycznie ma wyeliminować problem, nawet gdyby biła piasta. Dam znać jak będzie po zabiegu klocki i tarcze ate .
O trw natomiast nie krążą u mnie wśród znajomych dobre opinie...

Wysłane z mojego JY-G4


Obrazek Bora TDI+0.216 17" Long Beach, Pro Kit,
Sprzedam:
Prawe, małe, elektryczne, podgrzewane lusterko europa kolor LA7W, 2 klamki LA7W, wkład lustra niebieski

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14220
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Ciągle krzywiące sie tarcze

Post autor: Michał_1977 » ndz gru 14, 2014 15:22

piter007i pisze:O trw natomiast nie krążą u mnie wśród znajomych dobre opinie...
A to dlaczego? Możesz wrzucić jakieś info? :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ato
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt cze 03, 2014 13:14

Ciągle krzywiące sie tarcze

Post autor: ato » ndz gru 14, 2014 18:43

Na Passacie mam 312 TRW klocki i tarcze i jest idealnie. Miałem styczność z różnymi autami ale tylko mój kochany Gofer tak krzywi tarcze :grin: Piter007i ile Cię kosztował cały komplecik do zmiany na większe ? Brałeś sprawdzone po znajomości czy wertowałeś Allegro ? Dodam jedynie, że na Mikoda + breck nie czuję tak mocno bicia jak na tamtych bardziej firmowych ale hamowanie jest lipne.



Awatar użytkownika
piter007i
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 913
Rejestracja: śr lis 28, 2012 21:14
Lokalizacja: KBC

Re: Ciągle krzywiące sie tarcze

Post autor: piter007i » ndz gru 14, 2014 21:24

Ojciec ma zestaw trw i pylą niemiłosiernie, tyle że akurat we fiacie.
Dobry kumpel (mój mechanik) mówi ze właśnie w mk4/a3/1M trw na przodzie bardzo często się krzywi, teraz poleca jedynie ate.

A mój zestaw do przekładki na 288... Kupiłem za 170 PLN... Z wszystkich części i zostaje Ci tylko zacisk, jarzmo i zwrotnica... Które spokojnie można doczyscic, łożyska, gumy tloczkkow tarcze klocka i śruby mocujące i tak pasuje wsadzić nowe, same tłoczki możesz przełożyć z FS III... Mnie jedynie gość przysłał 1 zwrotnice z uwalonym gniazdem do ABS wiec dokupilem jeszcze jedna gołą...
Zestawy naprawcze ok 40zl, 2 łożyska fag 110, śruby 10, smar, tarcze klocki 450, zwrotnice z 200...
Plus ze zawsze możesz opchnac stare dalej w świat...

Wysłane z mojego JY-G4


Obrazek Bora TDI+0.216 17" Long Beach, Pro Kit,
Sprzedam:
Prawe, małe, elektryczne, podgrzewane lusterko europa kolor LA7W, 2 klamki LA7W, wkład lustra niebieski

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14220
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Ciągle krzywiące sie tarcze

Post autor: Michał_1977 » pn gru 15, 2014 07:48

piter007i pisze:Ojciec ma zestaw trw i pylą niemiłosiernie
Owszem,może i pylą,ale jak coś się ściera,to i pył ma prawo powstać. Zależy Ci na dobrym hamowaniu i życiu,czy bez wzgledu na wszystko,tylko na błyszczących felgach? :chytry:
Zakładasz twarde klocki,mniej pylą,ale depczesz po pedale 2x mocniej i powstaje 2x więcej ciepła,a za chwilę może jakaś kałuża się pojawi pod kołem....upssss....była sobie dobra tarcza...
piter007i pisze:Dobry kumpel (mój mechanik) mówi ze właśnie w mk4/a3/1M trw na przodzie bardzo często się krzywi
Powiedz mu niech się przekwalifikuje,albo przynajmniej niech przestanie brednie opowiadać.
Założyłem komplety TRW sobie,bratu w A3,siostrze w mk4 i dziesiątkom klientów,którzy do mnie przyjeżdżają i jakoś nikt mi do warsztatu nie przyjechał marudzić,że mu coś bije przy hamowaniu.
Części kupuję w sprawdzonym sklepie na mieście,a nie w necie gdzie można kupić heble TRW,które z prawdziwym TRW nie mają nic wspólnego.No,może poza samą nazwą na pudełku :chytry:
Ktoś kto szuka oszczędności kupuje w necie,bo taniej jest,ale później właśnie takie kwiatki z tego wyrastają. To tak jak z olejem Castrol,myślisz że po co na allegro goście skupują puste opakowania po tym oleju? :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ato
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt cze 03, 2014 13:14

Re: Ciągle krzywiące sie tarcze

Post autor: ato » pn gru 15, 2014 09:56

Michał_1977 pisze:
piter007i pisze:Ojciec ma zestaw trw i pylą niemiłosiernie
Owszem,może i pylą,ale jak coś się ściera,to i pył ma prawo powstać. Zależy Ci na dobrym hamowaniu i życiu,czy bez wzgledu na wszystko,tylko na błyszczących felgach? :chytry:
Zakładasz twarde klocki,mniej pylą,ale depczesz po pedale 2x mocniej i powstaje 2x więcej ciepła,a za chwilę może jakaś kałuża się pojawi pod kołem....upssss....była sobie dobra tarcza...
Dokładnie, TRW pyli ale hamowanie jest super. Na tych moich Mikoda + Breck (twarde strasznie) prawie wcale felg nie mam zapylonych a klocek bardzo wolno się ściera.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości