VW Golf 3 kombi, wymiana szczęk i brak hamulców z tyłu.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

TDI.SUBARU
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: sob maja 22, 2010 16:50
Lokalizacja: Łódź

VW Golf 3 kombi, wymiana szczęk i brak hamulców z tyłu.

Post autor: TDI.SUBARU » pn lis 25, 2013 13:00

Witam!
Kilka tygodni temu trafiła mi się wymiana szczęk hamulcowych w tylnych kołach(bębny hamulcowe).
Na początku nie było wiadomo, jak to ugryźć. Auto podniesione, koło zdjęte, co dalej. Ale po wzięciu do ręki młotka i solidnym oraz długotrwałym opukaniu blachy na środku bębna zaświeciło się "światełko w tunelu", gdyż blacha zaczęła się poruszać, wychodzić delikatnie z otworu, w którym siedzi na co dzień. Zatem dalej młotek i do tego płaski wkrętak do podważania, aż w końcu blacha zeszła. Później zawleczka, blaszka zabezpieczająca śrubę(coś na kształt koronki), śruba(odkręcana samymi palcami), podkłada i w końcu łożysko.
Ale to dopiero połowa drogi. Mimo wyjęcia tych podzespołów, bęben nie miał zamiaru zejść ze swojego miejsca. Po kilku minutach namysłu i kombinowania, podważony wkrętakami od spodu/dołu zaczął powoli dawać za wygraną. 1 wkrętak z lewej do góry, później to samo z prawej(najwygodniej zdejmować we 2 osoby, na 4 wkrętaki) i krok po kroku do celu. Teraz bezpieczne zdjęcie zabezpieczeń szczęk(OSTROŻNIE, ŻEBY NIE WYSKOCZYŁY TŁOCZKI I NIE WYPŁYNĄŁ PŁYN HAMULCOWY - BO MNIE SIĘ TO NIESTETY PRZYTRAFIŁO, PÓŹNIEJ BYŁO ODPOWIETRZANIE HAMULCÓW), linki od ręcznego i powoli, sztuka po sztuce przekładanie sprężyn na nowe szczęki. Po przełożeniu z powrotem na miejsce. Najlepiej chyba zdejmować od dołu(po przeciwnej stronie niż tłoczki) i od dołu zakładać z powrotem. Wszystko fajnie, złożone w całość.
Teraz to samo z drugiej strony.
A teraz próba ręcznego. I tu zonk. Ręczny na maxa w górze, a bęben się kręci. To trzeba podciągnąć linki. Dziwne, bo przecież nowiutkie szczęki... Ale cóż poradzić. Śruby podciągnięte, ale auto wcale nie stoi w miejscu.

Koniec końców okazało się, że prawy pancerzyk od linki hamulca ręcznego jest dziurawy :( bo przerdzewiał w okolicach koła :( . Przez to linka nie chciała się przesuwać, hamulce stały w miejscu, nie odbijały, a teraz mam do wymiany, po za linką, koronkę/pierścień od ABSu, bo duża dźwignia od ręcznego w bębnie stale o nią tarła przez co obie są uszkodzone, mają wyżłobione nacięcia a sama koronka nie trzyma się bębna i przez nią świeci się kontrolka ABS na desce rozdzielczej. Nie wystarczy wymienić bębnów(bo takie rzeczy należy robić parami), bo bębnów z koronką/pierścieniem nie udało mi się znaleźć. Osobno są w sprzedaży, tzn. albo bęben albo koronka.
Podajcie proszę sposób, w jaki trwale i dobrze zamontować taką koronkę/taki pierścień na bębnie. Czytałem, że trzeba kupić ten element, podgrzać do 250-300*C i pod ciśnieniem, pod prasą nabić na bęben. Tylko czy to prawda, czy ma rację bytu? Jeżeli tak, to gdzie coś takiego zrobić? Zaczyna się chyba prawdziwa zima i jazda bez sprawnych hamulców to nie są żarty. Z resztą to zawsze jest poważny problem.


Staram się używać poprawnej polszczyzny.

Awatar użytkownika
lukaszn0
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 18:54
Lokalizacja: Toruń

VW Golf 3 kombi, wymiana szczęk i brak hamulców z tyłu.

Post autor: lukaszn0 » czw gru 26, 2013 17:25

Już dawno nie widziałem takiego chaotycznego postu, opisujesz to jakbyś pierwszy raz dostał grabki i wiaderko żeby pobawić się w piaskownicy i nie możesz uspokoić emocji. Jeśli nieodpowiednio bierzesz się do wymiany hamulców to nie jesteś świadomy niebezpieczeństwa jakie z tym niesiesz. Jeśli bęben nie chce zejść to trzeba śrubokrętem podnieść samo regulator przez otwór szpilki koła i nic nie uszkodzisz.

Wracając do tematu kup http://allegro.pl/koronka-pierscien-czu ... 49317.html" onclick="window.open(this.href);return false; sądzę, że w każdym sklepie motoryzacyjnym otrzymasz koronkę koszt niewielki. Zasada montażu jest prosta uszkodzoną koronkę zbijasz z bębna, zakładasz nową i delikatnie przez kawałek deseczki wbijasz go na swoje miejsce. Cześć jest na tyle "elastyczna" że nie trzeba robić żadnych innych zbędnych zabiegów.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
xlsss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
Lokalizacja: Opole/Wróblowice
Auto: MK3
Silnik: AAZ
Kontakt:

VW Golf 3 kombi, wymiana szczęk i brak hamulców z tyłu.

Post autor: xlsss » ndz gru 29, 2013 16:16

Równie dobrze jak byś poszukał, to znalazł byś na allegro bębny z koronkami. Jeszcze jedna uwaga co do koronki - zakładając nowe, uważaj abyś ich nie powyginał. Ważna jest też odległość koronki od czujnika ABS. Z obu stron musi być taka sama.



szymin89
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob cze 12, 2010 08:21
Lokalizacja: Augustów/Berlin

VW Golf 3 kombi, wymiana szczęk i brak hamulców z tyłu.

Post autor: szymin89 » wt gru 31, 2013 20:13

Nie zapomnij o lozyskach jak wymieniasz bebny, a i najpierw sprawdz cylinderki czy sie nie zapiekly. Tylne szczeki mozna jeszcze wyregolowac dopinajac zapadke/klin wtedy bedziesz mial heble jak ta lala;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości