Zmiana piast pod ABS i na tarcze 280mm

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tomek mk2 BDE
sex cylinder
sex cylinder
Posty: 527
Rejestracja: śr cze 16, 2010 22:06
Lokalizacja: Głomno

Zmiana piast pod ABS i na tarcze 280mm

Post autor: tomek mk2 BDE » czw lip 04, 2013 22:45

http://tablica.pl/oferta/vw-corrado-na- ... 39O1h.html" onclick="window.open(this.href);return false;



siti07
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz mar 29, 2009 02:12
Lokalizacja: Krosno

Zmiana piast pod ABS i na tarcze 280mm

Post autor: siti07 » pn gru 09, 2013 01:08

Odgrzeje trochę kotleta by nie zakładać nowego tematu. Mam w swoim mk3 TDI 1Z hamulce zwykłe niewentylowane, rozstaw śrub 4x100 i teraz mam pytanie czy żeby założyć tarcze 280 wystarczy zmienić jarzma i zaciski? Czy zwrotnice też? Pozdrawiam



Awatar użytkownika
-V.A.G-
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 660
Rejestracja: ndz lis 24, 2013 07:28
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Zmiana piast pod ABS i na tarcze 280mm

Post autor: -V.A.G- » pn gru 09, 2013 19:52

Semi1 pisze:Witam,
Noszę się z zamiarem swapu hamulców na 280mm i montażem systemu ABS, tylko tu bym chciał trochę za chytrzyć i odłożyć montaż ABS w czasie, żeby nie wydać od razu dużo kasy. Na początek pewnie będę musiał nabyć zwrotnice z miejscem na czujnik i piasty z ABS (od jakich aut na 100% będą tu pasowały?) czy można je zamontować z tymi pierścieniami od abs i tak jeździć a czujniki dopiero jak będzie pompa i cała reszta i nic się nie popsuje?
Zwrotnica, piasta, jarzma i zaciski od jakich aut będą pasować tak bez przeróbek, tarcze mam aktualnie 239 jak założę 280 i nowe piasty to wtedy jakiej grubości klocki do tarcz żeby się zmieściły w zacisk hamulcowy?

Serdecznie Pozdrawiam
sorki za troche OT ale po co ci takie hamulce do silnika 1.3 ? bedzie coś wiekszego tzn silnik mocniejszy ? bo inaczej to sie dużo mija z celem i wystraczy zamontować zaciski MK II i tarcze wentylowane i hamulce masz super.


sprzedam : wyczyszczony nastawnik HDK 216 do afn/asv 1z/ahu . stan jak nowy. posiadam wszystkie inne czesci do golf IV sdi ,tdi VP i PD

siti07
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz mar 29, 2009 02:12
Lokalizacja: Krosno

Zmiana piast pod ABS i na tarcze 280mm

Post autor: siti07 » wt gru 10, 2013 23:24

Czyli nikt nigdy tego nie przypasował, że mi nie podpowie czy jest opcja czy jej nie ma?



Awatar użytkownika
tomek mk2 BDE
sex cylinder
sex cylinder
Posty: 527
Rejestracja: śr cze 16, 2010 22:06
Lokalizacja: Głomno

Zmiana piast pod ABS i na tarcze 280mm

Post autor: tomek mk2 BDE » śr gru 11, 2013 18:51

siti07, Wystarczy jak zmienisz same jarzmo i zacisk. Zwrotnica jest taka sama. Jarzmo + zacisck od G60 lub audi b4 90 v6 wszystko pasuje. pozdro



siti07
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz mar 29, 2009 02:12
Lokalizacja: Krosno

Zmiana piast pod ABS i na tarcze 280mm

Post autor: siti07 » śr gru 11, 2013 22:40

Ok wielkie dzięki za odpowiedz :) bo tarcze rozumiem, że będą pasowały od G60?? a skoro tarcze by pasowąły od G60 a są takie same jak w ibizie II czyli zaciski od ibizy II też podejdą? :D



Awatar użytkownika
tomek mk2 BDE
sex cylinder
sex cylinder
Posty: 527
Rejestracja: śr cze 16, 2010 22:06
Lokalizacja: Głomno

Zmiana piast pod ABS i na tarcze 280mm

Post autor: tomek mk2 BDE » czw gru 12, 2013 19:02

od G60 na pewno a czy od ibizy to nie wiem bo bo nie widziałem nie rozbierałem ale pewnie to samo



siti07
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz mar 29, 2009 02:12
Lokalizacja: Krosno

Zmiana piast pod ABS i na tarcze 280mm

Post autor: siti07 » pt gru 13, 2013 12:30

No to w takim razie kompletowanie przez zimę i na wiosnę zakładanie :D tylko tak patrze po wymiarach tarcz i moje są jakby bardziej schowane na zwrotnice no ale to już chyba kwestia jak jest zacisk z jarzmem umiejscowiony :)



mechatronik1988
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: pn wrz 16, 2013 20:34

Zmiana piast pod ABS i na tarcze 280mm

Post autor: mechatronik1988 » ndz gru 29, 2013 10:50

Co do hamulców 280mm od ibizy/cordoby 6k pasują od ABFa rozstaw śrub 4x100 lub niektóre tdi 110 też takie miały.
Zaciski i jarzma przymieżałem kiedyś od audi A4 b5 tdi 90km pasują pod tą tarcze lecz trzeba by było jakieś wężyki hamulcowe inne do tych zacisków.
Semi1, napisał że jak się ma felge 15 to taki zestaw się napewno zmieści. Też tak myślałem dopuki nie przymierzyłem wszystiego u mnie felga 15 a zacisk się nie zmieścił. Od tamtej pory poddałem się z tarczami 280mm bo nie bede zmieniał felg, a nowe tarcze leżą gdzieś w garażu...
Co do ABSu wegdług mnie najlepiej założyc pompe zintegrowaną sterownkiem od nowszych mk3, ibizy/cordoby 6k wraz z orginalną wiażką i gotowe.



Arkinis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw sie 28, 2014 20:36
Lokalizacja: Świeradów Zdrój

Zmiana piast pod ABS i na tarcze 280mm

Post autor: Arkinis » ndz lut 21, 2016 10:46

CZy zwrotnice i tylna belka z mk3 gti podejdzie do mk2 zwykłej wersji bez abs? i



kopalniak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: pt sty 01, 2016 20:52
Lokalizacja: Bogatynia

Re: Zmiana piast pod ABS i na tarcze 280mm

Post autor: kopalniak » ndz lut 21, 2016 13:21

Arkinis pisze:CZy zwrotnice i tylna belka z mk3 gti podejdzie do mk2 zwykłej wersji bez abs? i
Tył podejdzie bez problemu , z tym , że belka z mk3 jest szersza 2cm na stronę , czyli jest ogólnie szersza 4cm. :bajer:
Z przodem nie będzie już tak łatwo :? . W mk2 były dwa rodzaje sworzni wahacza i wszystkie modele do 8/1987mają 17mm , a nowsze-do końca produkcji mają 19mm, . Jeśli koniecznie chcesz zwrotnicę z mk3 GTI/VR6 to od razu do wymiany będą wahacze (bo sworznie są inne i inne łączniki stabilizatorów) , stabilizator i nie jestem pewny czy drążki i końcówki drązków pod zwrotnice GTI/VR6 nie były inne. :-(
A i jeszcze przegub od strony koła w mk2 ma 22 zęby , a w mk3 GTI/VR6 jest 36 zębów (od strony półosi obie mają 30 zębów , więc na półoś powinny obie pasować ) , więc albo trzeba będzie przeguby zmienić , albo piasty na mk2 4x100 w zwrotnicę mk3.
Nie lepiej kupić na przód zwrotnice od 256 z mk2 GTI ? ( z tyłu czopy są takie same , zmienia się tylko tarcze z 4x100-5x100 i odwrotnie , to do nich przykręca się koło) , a jak już Ci zależy na większych hamulcach , to można dokupić same jarzmo i zacisk z mk3 GTI/VR6 pod 280 (bo są szersze) i założyć do zwrotnicy 256. :D
Jest zdecydowanie mniej roboty :grin: :bajer:


KUPIĘ KONSOLE VOTEX !!!

Arkinis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw sie 28, 2014 20:36
Lokalizacja: Świeradów Zdrój

Zmiana piast pod ABS i na tarcze 280mm

Post autor: Arkinis » ndz lut 21, 2016 21:47

Z tyłu mam bebny tarcze na tył to miały by być z mk 2 gti?
Golf 91 rok silnik 1Z trudno już dostać zwrotnice z mk 2 gti w tym problem



Arkinis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw sie 28, 2014 20:36
Lokalizacja: Świeradów Zdrój

Re: Zmiana piast pod ABS i na tarcze 280mm

Post autor: Arkinis » ndz lut 21, 2016 21:58

Akurat zwrotnica razem z zaciskiem i tarczą jest teraz dostępna pytanie jaki przegub do tego?
Obecnie z tyłu mam bębny jaką najprostszą drogą pujść żęby zmienić na tarcze?
Golf 91 rok silnik 1Z



kopalniak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: pt sty 01, 2016 20:52
Lokalizacja: Bogatynia

Zmiana piast pod ABS i na tarcze 280mm

Post autor: kopalniak » ndz lut 21, 2016 22:07

Tak , tylne tarcze z mk2 226mm . Tarcza z mk2 i mk3 ma te same łożyska , różnią się tylko rozstawem ( mk2 GTI 4x100 , mk3 GTI/VR6 5x100 ) i bez problemu założysz na czop z trójki tarcze z mk2 - oczywiście musisz mieć czopy pod tarczę , żeby założyć jarzma i zaciski ;)
Jak chcesz , to dam Ci namiar na kolesia co ma przednie zwrotnice z mk2 GTI za 150 zł za L+P.
Całość zdemontowana z auta , ale masz wszystko ( zwrotnice , piasty , jarzma , zaciski i tarcze , osłony ).
Sam od tego samego kolesia kupiłem taki sam kpl za 150zł , fakt , że w zaciskach do wymiany uszczelnienia , ale i tak bym to robił jak już swap-uje hamulce z GTI i wydaje mi się , że to dość okazyjna cena.
I tak bardziej opłaca się kupić ten kpl za 150zł niż kupić z mk3 GTI/VR6 i bawić się w przeróbki-o kosztach już nie wspomnę...


KUPIĘ KONSOLE VOTEX !!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość