regeneracja zaciskow tył
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 176
- Rejestracja: śr mar 04, 2009 19:40
- Lokalizacja: Strzelin / Wrocław
regeneracja zaciskow tył
powitac forumowicze
z gory przepraszam ale szukalem informacji na ten temat ale znalazlem jedynie od mk2 i mk4
mam problem z zaciskami z tylu, ostatnio wzialem sie za wymiane klockow, pozyczylem klucz do wkrecania tloczkow ale okazalo sie ze ani jeden ani drugi nie chce nawet drgnac padlo podejrzenie ale z kazda chwila jestem pewny ze sa pozapiekane (reczny dziala ale slabo).
moje pytanie do was czy sa zestawy naprawcze do mk3 oraz czy ktos dysponuje jakas fotoporada lub opisem jak to zrobic we wlasnym garazu??
z gory dziekuje za pomoc
z gory przepraszam ale szukalem informacji na ten temat ale znalazlem jedynie od mk2 i mk4
mam problem z zaciskami z tylu, ostatnio wzialem sie za wymiane klockow, pozyczylem klucz do wkrecania tloczkow ale okazalo sie ze ani jeden ani drugi nie chce nawet drgnac padlo podejrzenie ale z kazda chwila jestem pewny ze sa pozapiekane (reczny dziala ale slabo).
moje pytanie do was czy sa zestawy naprawcze do mk3 oraz czy ktos dysponuje jakas fotoporada lub opisem jak to zrobic we wlasnym garazu??
z gory dziekuje za pomoc
regeneracja zaciskow tył
Dzisiaj przerabiałem to na mojej mk4 tarcze + klocki nowe tył.Ja użyłem zwykłego scisk stolarski i kręciłem w prawo tłoczkiem żabką, jedna strona szła ładnie ale z drugą był problem ale dałem radę poszło więc kombinuj powinno iść.
-
- Ma gadane
- Posty: 176
- Rejestracja: śr mar 04, 2009 19:40
- Lokalizacja: Strzelin / Wrocław
regeneracja zaciskow tył
luki3485, wszystko cacy ale na lewym gumka jest uszkodzona i pewnie woda sie dostala i inne smieci. musze go uratowac bo niestety takie czasy ze lipa ze wszystkim a hamulce wazna sprawa
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
regeneracja zaciskow tył
strzeliniasty, są zestawy naprawcze łatwe do kupienia firmy Autofren kod D4458 http://auto-pit-stop.pl/product/index/productId/194" onclick="window.open(this.href);return false; . Od razu podpowiedź ode mnie : niektóre elementy z zestawu zostają, są do innych modeli, oraz bardzo ważny jest najmniejszy o-ring zakładany na oś dźwigni ręcznego - ten z zestawu jest za cienki, puszcza płyn, użyj starego jeśli się nadaje. Pozostałe gumy sa ok.
Naprawa jest opisana na forum, natrafisz tylko na jeden kłopot: po wykręceniu tłoczka z dna zacisku będzie wystawać śruba do ręcznego, żeby ją wyjąć potrzeba rozpiąć seger który jest w dnie przy obwodzie , do tego potrzebne są odpowiednie szczypce do segerów, ja takich nie kupiłem, znalazłem w sklepie ale za drogie chyba 6 dych, więc użyłem dwóch szpikulców ale ostrożnie żeby nie poharatać gładzi cylindra. I jest tez to opisane ale przypomnę - oś dźwigni ręcznego koroduje i zaciera się, jeśli odczyścisz korozję dostaje luzu i płyn cieknie - i na to niestety rady nie ma chyba że precyzyjny tokarz dorobi ci i wprasuje tulejkę. U mnie skończyło się na kupnie używanego zacisku
Naprawa jest opisana na forum, natrafisz tylko na jeden kłopot: po wykręceniu tłoczka z dna zacisku będzie wystawać śruba do ręcznego, żeby ją wyjąć potrzeba rozpiąć seger który jest w dnie przy obwodzie , do tego potrzebne są odpowiednie szczypce do segerów, ja takich nie kupiłem, znalazłem w sklepie ale za drogie chyba 6 dych, więc użyłem dwóch szpikulców ale ostrożnie żeby nie poharatać gładzi cylindra. I jest tez to opisane ale przypomnę - oś dźwigni ręcznego koroduje i zaciera się, jeśli odczyścisz korozję dostaje luzu i płyn cieknie - i na to niestety rady nie ma chyba że precyzyjny tokarz dorobi ci i wprasuje tulejkę. U mnie skończyło się na kupnie używanego zacisku
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Ma gadane
- Posty: 176
- Rejestracja: śr mar 04, 2009 19:40
- Lokalizacja: Strzelin / Wrocław
regeneracja zaciskow tył
wiesz jak zestawy to grosze to mozna sie pobawic zwlaszcza ze autko stoi caly tydzien bo ja jestem w trasie
Nie piszemy posta pod postem, używamy opcji "Edytuj" // Moderator
Nie piszemy posta pod postem, używamy opcji "Edytuj" // Moderator
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
regeneracja zaciskow tył
strzeliniasty, jak znajdę to wkleję linka ale spoko, weźmiesz do ręki wszystko widać to naprawdę proste, dwa punkty problematyczne wymieniłem, zestaw kosztuje 20-25 zeta
Coś tu jest bez zdjęć ale dasz radę bez problemu. viewtopic.php?f=142&t=354517" onclick="window.open(this.href);return false; Zresztą mk2 prawie to samo trochę ręczny się różni.
Coś tu jest bez zdjęć ale dasz radę bez problemu. viewtopic.php?f=142&t=354517" onclick="window.open(this.href);return false; Zresztą mk2 prawie to samo trochę ręczny się różni.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Ma gadane
- Posty: 176
- Rejestracja: śr mar 04, 2009 19:40
- Lokalizacja: Strzelin / Wrocław
regeneracja zaciskow tył
najpierw chce wykrecic zaciski by je miec na stole w garazu i na spokojnie to zrobic czekam na te rady
regeneracja zaciskow tył
Trochę odkopię po nie znalazłem nigdzie konkretnej odpowiedzi ani nowszego tematu o tym - jaki powinien być ten o-ring wewnątrz zacisku (zakładam, że zacisk z Golfa Mk3 i Mk4 to to samo?).
Postanowiłem wymienić swój prawy zacisk na ten z Mk4 (w Passacie B4) i wydawało się początkowo, że moja "regeneracja" poszła ok - niestety strasznie cieknie ;/ Winny jest prawdopodobnie ten o-ring oraz za duży otwór w zewnętrznym uszczelniaczu.
Ktoś ma konkretne wymiary tego o-ringu?
Postanowiłem wymienić swój prawy zacisk na ten z Mk4 (w Passacie B4) i wydawało się początkowo, że moja "regeneracja" poszła ok - niestety strasznie cieknie ;/ Winny jest prawdopodobnie ten o-ring oraz za duży otwór w zewnętrznym uszczelniaczu.
Ktoś ma konkretne wymiary tego o-ringu?
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
regeneracja zaciskow tył
Kupując zestaw naprawczy zacisku tył masz wtedy cały kpl. gumek wraz z oringiem.
Albo ośka mechanizmu hamulca pomocniczego skorodowana.radekrp90 pisze:Winny jest prawdopodobnie ten o-ring
regeneracja zaciskow tył
Ośka stan idealny. Kupiłem zestaw AF'a ale niestety cieknie. Poza tym to zewnętrzne uszczelnienie ma wyraźnie mniejszą średnicę otworu niż średnica ośki (nie wiem czy to ma znaczenie, bo "fartuch" jest i tak dociskany przez ramie ręcznego) więc możliwe, że w przyszłości to spowoduje korodowanie (syf się będzie zbierać między ośką, a uszczelnieniem).
Chodzi mi tylko o grubszy o-ring - czy ktoś coś konkretnego stosował, bo metodą prób i błędów to trochę karkołomne zadanie (m.in. p***y seger ;/).
Chodzi mi tylko o grubszy o-ring - czy ktoś coś konkretnego stosował, bo metodą prób i błędów to trochę karkołomne zadanie (m.in. p***y seger ;/).
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
regeneracja zaciskow tył
Jeżeli ośka mechanizmu nie jest skorodowana a tulejka w zacisku nie jest wybita to winowajcą może być marny zestaw naprawczy lub wykonawca regeneracji.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
regeneracja zaciskow tył
Prawdopodobnie to drugie,bo niektórzy niezbyt umiejętnie podchodzą do montażu tego o-ringu i później wielkie larum...waski1 pisze:winowajcą może być marny zestaw naprawczy lub wykonawca regeneracji.
Otóż zamiast zakładać go na ośkę i później pchać w obudowę,trzeba go umieścić w rowku wyfrezowanym wewnątrz obudowy. Dlaczego? A dlatego,że po założeniu go najpierw na ośkę,o-ring rozpręża się i później nie wskoczy w rowek w obudowie. Proste? Niby proste,tylko potrzeba trochę wyobraźni
regeneracja zaciskow tył
No to tak zrobiłem do tego odpowiednio nasmarowałem, żeby się tego rowka lepiej "kleiła".
Po prostu już znalazłem wiele opinii, że ten zestaw naprawczy Autofren Seinsa (czy jakoś tak) jest do bani, bo prawie żaden element nie trzyma wymiarów.
Jaki zestaw powinien być do zacisku z Mk4 tak aby wszystko było ok.
Oczywiście nie przeczę - mechanik ze mnie nie wybitny, ale jakoś do tej pory z niczym nie było tyle problemów co z tym zaciskiem (nawet kompresor klimatyzacji łatwiej się regenerowało jak to g***o)...
Po prostu już znalazłem wiele opinii, że ten zestaw naprawczy Autofren Seinsa (czy jakoś tak) jest do bani, bo prawie żaden element nie trzyma wymiarów.
Jaki zestaw powinien być do zacisku z Mk4 tak aby wszystko było ok.
Oczywiście nie przeczę - mechanik ze mnie nie wybitny, ale jakoś do tej pory z niczym nie było tyle problemów co z tym zaciskiem (nawet kompresor klimatyzacji łatwiej się regenerowało jak to g***o)...
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
regeneracja zaciskow tył
Ja wiele zacisków na tym złożyłem i hulają.radekrp90 pisze:Autofren Seinsa (czy jakoś tak) jest do bani
Co do tego o-ringu,jak tylko widzę że ośka jest troszkę przyrdzewiała i porowata,chwytam we wiertarkę i na obrotach czyszczę i wygładzam ją papierem P240,później zakładam grubszy o-ring i jest gitara
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości