przekładka belki tył z GT do TDI-bębny na tarcze

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
eberhar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: śr lut 09, 2011 14:26

przekładka belki tył z GT do TDI-bębny na tarcze

Post autor: eberhar » pt sty 27, 2012 11:29

Witam,
posiadam golfa 3 z 1996r. 1,9TDI 5dzwi i chciałbym wymienić tylne hamulce bębnowe na tarcze. wiąże się to z wymianą całej belki i tu rodzi się moje pytanie:

- Czy będzie pasowała cała belka z golfa 1.8 GT chyba 3dzwiowego (z tego modelu znalazłem całą belkę z tarczami i zaciskami) do mojego TDI ???
- czy efekt mojej pracy przełoży się na polepszenia siły hamowania ???
- no i decydując się na taką zmianę muszę brać pod uwagę wymianę pompy hamulcowej, korektora hamowania i serwa ???

Z góry dziękuję za porady :-)



Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

przekładka belki tył z GT do TDI-bębny na tarcze

Post autor: slawko333 » pt sty 27, 2012 17:20

calej belki niemusisz przekladac, wystarczy czopy, jarzma, zaciski,tarcze, oslony, linki recznego, jesli masz tdi to pewnie z przodu masz hamulce 256mm i pompe 22mm wiec niemusisz zmeiniac, a poprawa bedzie, tylko dobrze wyreguluj korektor zeby na tyl za duzo sily nieszlo bo cie tyl na zakrcie wyprzedzi



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

przekładka belki tył z GT do TDI-bębny na tarcze

Post autor: Paweł Marek » pt sty 27, 2012 17:35

możesz przekładać belkę w całości jeśli masz ją kompletną jest szybciej. Czy bedzie mocniejsze hamowanie - może, niekoniecznie, sprawnę bęby tez dają radę. Napewno potrzebujesz inne linki do recznego - zamienniki sąpo 20 zeta


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
eberhar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: śr lut 09, 2011 14:26

przekładka belki tył z GT do TDI-bębny na tarcze

Post autor: eberhar » pt sty 27, 2012 18:13

belki jeszcze nie zakupiłem ale znalazłem kompletną niedrogo :grin:

Skoro pasują uchwyty zdecyduję się na zmianę całej belki, ponieważ wyczytałem iż posiada ona stabilizator, co jest niezbędne do tarcz. Natomiast jeszcze jedna sprawa, wyczytałem, że przydałby się jakiś "reduktor siły hamowania" ... co to jest i czy muszę go zakładać, czy wystarczy jak mówił slawko333 dobrze wyregulować korektor ???



Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

przekładka belki tył z GT do TDI-bębny na tarcze

Post autor: slawko333 » sob sty 28, 2012 18:39

jesli masz abs niemasz korektora sily hamowania, jesli niemasz absu to masz jak kazde inne auto, ja w dwoch autach jak robilem swap hebli to tyl zaczal mocno brac, musialem zmiejszyc troche sile hamowania korektorem



Awatar użytkownika
21Golfista21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 717
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
Lokalizacja: Strzelin

przekładka belki tył z GT do TDI-bębny na tarcze

Post autor: 21Golfista21 » sob sty 28, 2012 23:10

przerabiałem ten temat kilku krotnie, ogólnie to po zmianie bębnów na tarcze tył nie zauważyłem czegoś niebezpiecznego przy braku korektora siły hamowania, wszystkie manatki kupuje u kolegi shibbyOP (pozwolę sobie:) nie wiem czy mniej jest roboty przy zamianie całej belki, odkręcasz czopy i wszystko pasuje, jedynie w mk2 w belce trzeba wyciąć miejsca na czujniki od abs


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

przekładka belki tył z GT do TDI-bębny na tarcze

Post autor: Johnatan » ndz sty 29, 2012 01:23

21Golfista21 pisze:nie zauważyłem czegoś niebezpiecznego przy braku korektora siły hamowania,
Bo jeździsz za wolno.. Zrób tak nabierz prędkosci 60km/h i spróbuj przy ostrym hamowaniu wpasować się w zakręt 90st. a i zrób to w deszczu jeszcze :) Przód auta nurkuje w dół, tył idzie w górę. na dodatek przechył nadwozia, zawnętrzne koło przednie co do zakrętu nurkuje najmocniej, a wewnętrzne tylne co do zakrętu idzie w góre, brak docisku, przyczepności, koło staje wmiejscu, tył wpada w poślizg a zimą huh! szok :)
eberhar, jak kolega nie masz korektora hamowania to musisz też wymienić łapę belko, lewą (kierowcy) Trzeba odpowiednio dociąć i oprawić węzyki. Tarcze są dobre tylko i wyłącznie jak masz zapakowane auto. puste, jest jak z bembnami.


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

przekładka belki tył z GT do TDI-bębny na tarcze

Post autor: Paweł Marek » ndz sty 29, 2012 01:35

eberhar pisze:przydałby się jakiś "reduktor siły hamowania" ... co to jest i czy muszę go zakładać, czy wystarczy jak mówił slawko333 dobrze wyregulować korektor
kolego to to samo, korektor redukuje siłę hamowania na tył stąd różne określenia
slawko333 pisze:jesli masz abs niemasz korektora sily hamowania
nieprawda a dowód na to stoi mi pod domem czyli GTI z 93 roku


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Re: przekładka belki tył z GT do TDI-bębny na tarcze

Post autor: dawid018 » śr mar 06, 2013 08:28

panowie pytanie za 100 pkt.czy zastosowanie takiego trójnika:
http://moto.allegro.pl/trojnik-hamulca- ... 17602.html" onclick="window.open(this.href);return false;
i zaślepienie w pompie jednego wyjścia na tył zredukuje siłę hamowania z tyłu??bo obeżnie nawet na zapowietrzonych hamulcach tył blokuje wcześniej niż przód.żeby nie męczyć się z zakładaniem korektora pomyślałem ze można by zaślepić jedno wyjście na pompie i rozdzielić ciśnienie na pól montując taki jak wyżej trójnik.czy to zda egzamin??ewentualnie czy takie korektory z opla wkręcane w pompę się nadadzą??


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

przekładka belki tył z GT do TDI-bębny na tarcze

Post autor: jhosef » śr mar 06, 2013 10:05

dawid018, nie zredukuje.
Dwa nie przejdziesz przeglądu.
dawid018 pisze:ewentualnie czy takie korektory z opla wkręcane w pompę się nadadzą??
Prędzej



Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

przekładka belki tył z GT do TDI-bębny na tarcze

Post autor: dawid018 » śr mar 06, 2013 12:22

jhosef pisze:nie zredukuje.
możesz mi łopatologicznie wyjaśnić dlaczego??
jhosef pisze:Dwa nie przejdziesz przeglądu.
to narazie nie problem bo przegląd już jest więc cały sezon można śmigać a na przyszłą zimę poprawiło bi się to i owo

znalazłem jeszcze korektory np z mazdy bez jakiś dziwnych regulacji chyba ale one są na 5 rurek.ktoś wie po co ta 5ta??
http://moto.allegro.pl/mazda-323-323f-1 ... 18598.html" onclick="window.open(this.href);return false;

honda też ma w miarę prosty
http://moto.allegro.pl/honda-civic-98-0 ... 65847.html" onclick="window.open(this.href);return false;

czy korektor trzeba dobierać w/g jakichś zasad??np wagi lub mocy auta??


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

przekładka belki tył z GT do TDI-bębny na tarcze

Post autor: jhosef » śr mar 06, 2013 12:41

dawid018 pisze:możesz mi łopatologicznie wyjaśnić dlaczego??
Lekcje fizyki to już dla mnie zamierzchła przeszłość. Ale z tego co kojarzę ciśnienie u układzie nie zmieni się. Niech mnie ktoś poprawi jak się mylę...

Moim zdaniem założyć oryginalny reduktor, ewentualnie w pompę.
Oryginalny trzeba jeszcze wyregulować manometrami.



Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

przekładka belki tył z GT do TDI-bębny na tarcze

Post autor: dawid018 » śr mar 06, 2013 13:50

jhosef pisze:Lekcje fizyki to już dla mnie zamierzchła przeszłość.
a dla mnie czarna magia :helm:

czy te reduktory w pompę wkręcane się jakoś ustawia czy une już fabrycznie są ustawione na jakieś wartości??


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości