Wymiana tarcz i klockow

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Leszek1000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz sie 23, 2009 12:22
Lokalizacja: Łebcz

Wymiana tarcz i klockow

Post autor: Leszek1000 » wt lut 19, 2013 09:51

Witam..
Posiadam Golfa mk4 z 1998r 1.4 16V i zamierzam wymienić tarcze hamulcowe wraz z klockami i moje pytanie czy tłoczki są wkręcane czy wciskane?



Awatar użytkownika
Pr3z3s$
Na zawsze VAG
Na zawsze VAG
Posty: 158
Rejestracja: pt lip 01, 2011 08:26
Lokalizacja: SCI

Wymiana tarcz i klockow

Post autor: Pr3z3s$ » wt lut 19, 2013 12:02

Przednie są wciskane, a tylne wkręcane.


GOLF IV 1.9TDI AHF Highline
Audi 80 B4 1.9TDI 1Z
Passat B5 FL 2.5TDI BDH

Awatar użytkownika
Leszek1000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz sie 23, 2009 12:22
Lokalizacja: Łebcz

Wymiana tarcz i klockow

Post autor: Leszek1000 » czw lut 21, 2013 14:52

Witam...
Wymiana tylnich tarcz i klocków poszła szybko i sprawnie tylko teraz problem jest w tym ze grzeje mi się prawa strona z tylu rozkręciłem jeszcze raz złożyłem i dalej to samo dalej się grzeje,co to może być za powód ze się grzeją? :(



Awatar użytkownika
Pr3z3s$
Na zawsze VAG
Na zawsze VAG
Posty: 158
Rejestracja: pt lip 01, 2011 08:26
Lokalizacja: SCI

Wymiana tarcz i klockow

Post autor: Pr3z3s$ » czw lut 21, 2013 15:39

Powodem może być zbyt mocno linka naciągnięta od ręcznego spróbuj ją trochę zluzować i sprawdzić czy dalej się grzeje. Ja się z takim czymś spotkałem w audi a3 tarcza nagrzała się do czerwoności. Linkę od ręcznego zluźniłem i jak ręką odjął :bigok:


GOLF IV 1.9TDI AHF Highline
Audi 80 B4 1.9TDI 1Z
Passat B5 FL 2.5TDI BDH

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Wymiana tarcz i klockow

Post autor: marcin7x5 » czw lut 21, 2013 15:47

Drugim powodem może być niewłasciwa praca całego zacisku na prowadnikach lub nie odbijający tłoczek - regeneracja powinna pomóc.



Awatar użytkownika
Leszek1000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz sie 23, 2009 12:22
Lokalizacja: Łebcz

Wymiana tarcz i klockow

Post autor: Leszek1000 » czw lut 21, 2013 17:24

Jak podniosę lewarkiem samochód do góry to kolo kreci się leciutko jest tylko słychać minimalne tarcie....



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Wymiana tarcz i klockow

Post autor: poolak2006 » czw lut 21, 2013 21:41

A jesteś przekonany o tym że wcześniej się nie grzało ? może łożysko ? Jak nie to sprawdź ręczny może nie odbija... Jak kołem zakręcisz to dużo razy zrobi obrót ? mocno się nagrzewa to koło ? W tym problem że hamulce zawsze się grzeją i dlatego podstawowe pytanie jak mocno? Może to hamuje normalnie a lewe nie hamuje i dlatego jest chłodne?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Wymiana tarcz i klockow

Post autor: marcin7x5 » pt lut 22, 2013 15:54

Może tak byc, że jak podnosisz autko do góry to luzuje sie linka od ręcznego i wtedy koło nie blokuje się a jak opuszczasz to wtedy naciąga ci linkę i "zaciaga" reczny powodując hamowanie i grzanie. Zobacz na opuszczonym autku czy masz całkowicie zwolnioną dźwignię od ręcznego przy tylnym zacisku.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości