Strona 1 z 1

[mk5] Problem ze skrzynia GRF

: sob paź 10, 2020 22:18
autor: TwisterTV
Golf 5 2.0tdi bkd skrzynia grf, gdy gasze lub odpalam auto bez sprzęgła to słychać kilkukrotne zgrzytabie, ze sprzęgłem nie słychać nic. Dodatkowo bardzo szybkie puszczenie sprzęgła daje dziwny stuk jakby wałek o obudowę. Sprzęgło założone Sachs jedno masa 2dni temu. Przed zmiana było to samo, 2masa była bardzo zużyta, natomiast tarcza była w idealnym stanie, to samo docisk i wysprzeglik. Ponoć w tych skrzyniach często obudowa na walku sprzęgłowym się wyrabia, jakieś propozycje co zrobić by to tanio naprawić? Są jakieś zestawy naprawcze? Dziękuję z góry za pomoc. :*

[mk5] Re: Problem ze skrzynia GRF

: ndz paź 11, 2020 08:20
autor: wesol
Pewnie przesuwa się wałek bo skośne żeby to powodują. Tak myślę że coś jak było w starszych autach golf 4 leony itp. nawet sharany miały z tym problemy. Są opisy na necie jak się to naprawia. W touranach chłopaki też to naprawiają.

[mk5] Re: Problem ze skrzynia GRF

: ndz paź 11, 2020 09:22
autor: TwisterTV
Tylko jestem ciekaw czy obudowa nie będzie wytarta czy tylko ten luz wzdłużny jest winowajcą.

[mk5] Re: Problem ze skrzynia GRF

: ndz lut 19, 2023 10:49
autor: lukas1305
Witam,
żeby nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj,Panowie ,standard skrzynia GRF (6 manual) postukuje mi wałek sprzęgłowy od strony dekielka,tzn obraca sie zewnętrzny pierscień łożyska w obudowie.....kiedyś z racji innego problemu wyło mi na piątym biegu i dołożyłem wytoczoną podkładke dystansową i luz (wzdłużny) został skasowany i wycie ustapiło i tak przejeźdiłem ok.100 tyś.km i tak bym dalej jeźdił tylko od.ok.dwóch lat zaczeło mi coś postukiwać w skrzyni.W tamtym tygodniu zrzuciłem skrzynie i po zweryfikowaniu części jest do wymiany wysprzęglik a winowajcą postukiwania jest własnie obracające sie łożysko wałka sprzegłowego od str.lewego koła.
Mam pytanie, czy znacie gdzieś w śląskim dobrego fachowca który by mógł ogarnąć temat,...np.z wytaczarką ,wytoczyć większy otwór i wstawić jakąś tuleje czy coś.Nie chce porady typu kup inną regenerowaną i wrzuć bo moja mimo przebiegu prawie 300 tyś.km oprócz tego postukiwania chodziłe idealnie ,wszystkie biegi wchodzą jak w masło,opróczw/w problemu nie można sie było do niczego przyczepic.Mam jeszcze jedno pytanie ile wynosi grubość nowej tarczy sprzęgłowej moja jest z pierwszego montażu i ma grubość 7,7mm,rowki jej jeszce bardzo widoczne i grubo ponad nity,jak również dwumas wygląda jak by z pudełka wyjęty,nie wyczuwalny poprzeczny luz a na boki od zaznaczenia punktu mazakiem wychyla sie cm. w lewo i cm.w prawo poczym wraca do pierwotnego punktu,wieć nie ruszam tego tylko te postukiwanie mnie denerwuje,auto robi przebiegi po Europie więc chciałem to usunąć.
Krystian.