Kolego, skrzynię 4S miałem w 1.6B a kumpel w 1.6TD i nie będę Ci rozpisywał przełożeń bo i tak Ci ta skrzynia nie wejdzie P&P. Dlatego że skrzynia i przełożenia to nie wszystko, dobierając skrzynię musisz patrzeć jakie masz flansze na przeguby wewnętrzne (a jestem pewien że masz 100mm). Skrzynia 4S ma flansze 90mm.
Druga rzecz która Cię interesuje to rozmiar wielowypustu wałka wejściowego skrzyni na tarczę sprzęgłową - no i tak masz do wyboru 22mm lub 24mm. Sprawdzimy co masz teraz:
AUG 3.46 1.94 1.44 1.13 0.89 3.67 6490.79 Red (15 tooth)
100mm No A2
22mm 020 1989-1992 1.8 8v
Voila; musisz szukać sobie skrzyni na flansze 100mm ale z mniejszym wielowypustem 22mm. Ten wiąże się z wielkością koła zamachowego i sprzęgła jakie jest przyczepione do wału silnika. I tak skrzynia którą sobie wynalazłeś:
CHE 3.46 1.94 1.28 0.97 0.81 3.67 4446.6 Red (15 tooth) 100mm No A3
24mm 020 1993-1997 2.0 8v
też nie wejdzie, już sam widzisz czemu, jest z większym wałkiem. zawsze najbezpieczniej szukać takich skrzyń jakie do tego modelu wychodziły. oczywiście to nie sztywna zasada. ja mam na przykład CHD (flansza 100, wielowypust 24 pod sprzęgło 210) - a kupiłem ją o dziwo z Vento 1.8 90KM - szukałem najmniej zajechanej i nie chciałem z 1.9TD ani GTI. choć do wszystkich tych modeli była pchana fabrycznie. i po prawdzie też guzik wiedziałem o skrzyniach póki się nie rozsypała przy swapie:)
toteż najlepiej szukać innej AUG albo czegoś co szło też do RP'ka. posiłkując się jeszcze inną stroną to powinny pasować:
AON 3.46 1.94 1.37 1.03 0.75 3.67 4690.89 Red (15 tooth) 100mm No A2 22mm 020 1988-1989 1.8 8v
ACL 3.46 1.94 1.37 1.03 0.75 3.67 4690.89 Red (15 tooth) 100mm Yes A2 22mm 020 1988 1.8 8v
(są nawet odrobinkę dłuższe co moim zdaniem na +)
oraz jeżeli mają flanszę 100 (brak info jak widać) to także te o tych samych przełożeniach co w/w:
ACN 3.46 1.94 1.37 1.03 0.75 3.67 4690.89 Red (15 tooth) 100mm, 90mm? Yes A2 22mm 020 1985-1988 1.8 8v
ASF 3.46 1.94 1.37 1.03 0.75 3.67 4690.89 Red (15 tooth) 100mm, 90mm? No A2 22mm 020 1988-1989 1.8 8v
kopalnia wiedzy tutaj:
http://www.a2resource.com/eandt/ratios.html" onclick="window.open(this.href);return false;
PS. przy zmianie skrzyni z CHD na CHD spotkała mnie przykra niespodzianka bo jedna pasowała jak trzeba, a druga nie do końca. bywały VW z aluminiową miską olejową którą zasłaniała koło zamachowe zamiast blaszki i skręcało się ją ze skrzynią. toteż musiałem kombinować z nawiercaniem na pałę metalowej osłony żeby pasowała, ale z czasem poszukam tej cholernej aluminiowej miski