Nowy zestaw sprzęgła się ślizga
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Nowy zestaw sprzęgła się ślizga
Auto to vw golf 4 1.9 tdi silnik axr po delikatnym sofcie na 135km i 312nm. Po jakimś czasie po chiptuningu zaczęło się ślizgać sprzęgło. Zostało ono wymienione na nowe (sachs) czyli tarcza i docisk. Okazało się że zestaw który był pierwotnie zamontowany w aucie (dwumasa, tarcza i sprzęgło) wygląda na nowy a mimo to były uślizgi na rozgrzanym aucie. Na zupełnie nowej traczy i docisku jest identyczna sytuacja Miał ktoś podobny problem? Co może być przyczyną takiego zjawiska? Z góry dzięki za odpowiedzi
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Nowy zestaw sprzęgła się ślizga
Ja miałem w ASZ.Sprzęgło zmieniałem 2 razy,a za 3 dałem tarczę do nabicia kewlarem. Nie pomogło....log.ini pisze: Miał ktoś podobny problem?
Winę ponosiła pompa sprzęgła,przez którą nie mógł cofnąć się płyn po puszczeniu pedału i sprzęgło było cały czas podparte przez łożysko dociskowe.
Nowa pompa Sachs,to ok. 150zł.
Re: Nowy zestaw sprzęgła się ślizga
Dużo roboty z wymianą nowej pompy? Laik da sobie radę?Michał_1977 pisze:Winę ponosiła pompa sprzęgła,przez którą nie mógł cofnąć się płyn po puszczeniu pedału i sprzęgło było cały czas podparte przez łożysko dociskowe.
Nowa pompa Sachs,to ok. 150zł.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Nowy zestaw sprzęgła się ślizga
Trochę zabawy jest ze zdjęciem wężyka zasilającego w płyn i rurki ciśnieniowej,zabezpieczonej drucianą wsuwką.log.ini pisze:Dużo roboty z wymianą nowej pompy?
Od środka musisz zdjąć osłonę nad nogami,odkręcić wspornik pomiędzy pedałem sprzęgła,a hamulca,odpiąć czujnik położenia pedału (samą kostkę!),kluczem 13 na przedłużkach odkręcisz 3 nakrętki przy ścianie grodziowej i wyjmiesz cały pedał z pompką.
Później to już banał.
Re: Nowy zestaw sprzęgła się ślizga
Tę czynność wykonuję z komory silnika tak? Dużo płynu wypłynie jeżeli wszystko rozłączę? Trzeba jakoś zablokować wyciek z odłączonego przewodu, czy raczej nie ma co panikować?Michał_1977 pisze:Trochę zabawy jest ze zdjęciem wężyka zasilającego w płyn i rurki ciśnieniowej,zabezpieczonej drucianą wsuwką.
Jeszcze żeby się upewnić to pompa o której mówimy wygląda tak? http://allegro.pl/pompa-silownik-sprzeg ... 15892.html" onclick="window.open(this.href);return false;
EDIT: Troszkę pojeździłem skorupa i zauważyłem dziwne zjawisko. Uruchomiony silnik, auto na biegu jałowym, wciskam bardzo powoli sprzęgło i czuję jak praktycznie pedał sprzęgła "sam się wciska" (z moją minimalną pomocą). Cofając nogę, pedał zostaje głęboko, cofnąłem go do pierwotnej pozycji i naciskając pedał z normalną prędkością wszystko jest dobrze. To chyba wskazuję w 100% na pompę sprzęgła. Mam rację?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Nowy zestaw sprzęgła się ślizga
Tak.log.ini pisze:Tę czynność wykonuję z komory silnika tak?
Zdejmij wężyk gumowy przy pompce i podwieś jego koniec wyżej niż zbiorniczek.Wtedy tylko trochę wycieknie.log.ini pisze: Dużo płynu wypłynie jeżeli wszystko rozłączę?
Dokładnie to.log.ini pisze:Jeszcze żeby się upewnić to pompa o której mówimy wygląda tak? http://allegro.pl/pompa-silownik-sprzeg" onclick="window.open(this.href);return false; ... 15892.html
Jeszcze pozostaje wysprzęglik,ale nie spotkałem się,żeby sprawcą ślizgającego sprzęgła był właśnie on. Opisany przeze mnie problem w ASZ,dotyczył mojego auta,a oprócz niego,miałem jeszcze takie przypadki w autach klientów: A3 ATD,mk4 ARL i mk4 AJM.log.ini pisze:To chyba wskazuję w 100% na pompę sprzęgła. Mam rację?
Nowy zestaw sprzęgła się ślizga
Michał_1977, Plusik poleciał
Czy po wymianie pompy sprzęgła konieczne jest odpowietrzenie układu? Jeżeli tak to prosiłbym o podpowiedz jak to zrobić, bo czytam o tym i każdy co innego pisze...
Czy po wymianie pompy sprzęgła konieczne jest odpowietrzenie układu? Jeżeli tak to prosiłbym o podpowiedz jak to zrobić, bo czytam o tym i każdy co innego pisze...
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Nowy zestaw sprzęgła się ślizga
Tak.log.ini pisze:Czy po wymianie pompy sprzęgła konieczne jest odpowietrzenie układu?
Na pewno nie robi się tego metodą tradycyjną-pedałem.log.ini pisze:Jeżeli tak to prosiłbym o podpowiedz jak to zrobić, bo czytam o tym i każdy co innego pisze...
Powinno się to robić poprzez przepchnięcie płynu ze zbiorniczka. Możesz zaopatrzyć się w jakieś stare wieczko zbiorniczka i zrobić w nim dziurkę,przez którą będziesz pompował powietrze. Oczywiście musi być płynu "pod korek".
Odkręcasz odpowietrznik wysprzęglika (skrzynia 5-ka,to ponad 1 obrót,a 6-ka,to ½ - ¾ obrotu),zakładasz na niego przezroczysty wężyk z jakimś naczyniem i pompujesz powietrze w zbiorniczek wyrównawczy,czym tylko możesz,nawet ustami pójdzie (serio). Ja mam przyrządy do odpowietrzania lub taki dorobiony,właśnie nad zbiorniczek i zredukowanym ciśnieniem z kompresora przepycham płyn. Może masz kompresorek samochodowy?
Pompujesz dotąd,aż całkowicie pozbędziesz się powietrza w wężyku. Gdy już go nie będzie,zakręcasz odpowietrznik,uzupełniasz płyn,zbierasz graty i idziesz na piwo
Pamiętaj aby w trakcie odpowietrzania kontrolować płyn w zbiorniczku! Nie rób tego od przodu,gdzie jest napisane min-max,tylko z boku,bo sprzęgło czerpie płyn z drugiej komory zbiorniczka. Lustro płynu,nie może opaść na równo lub niżej króćca z wężykiem do opisywanej pompki!
I jeszcze jedno,zanim kupisz nową pompę lub zaczniesz wykręcać starą,sprawdź,czy da się odpowietrzyć metodą wyżej opisaną. Jeśli płyn nie będzie chciał płynąć,to pompka jest uszkodzona.
Re: Nowy zestaw sprzęgła się ślizga
Dzięki bardzo za odpowiedz
Zrobię tak jak radzisz, najpierw odpowietrzę, jeżeli to nie pomoże kupię nową pompę
Zrobię tak jak radzisz, najpierw odpowietrzę, jeżeli to nie pomoże kupię nową pompę
Chodzi o wysprzęglik z którego płyn powinien płynąć podczas odpowietrzania?Michał_1977 pisze: [...] Jeśli płyn nie będzie chciał płynąć,to pompka jest uszkodzona.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Nowy zestaw sprzęgła się ślizga
Odpowietrznik jest tylko przy wysprzęgliku. Jeśli przy próbie odpowietrzania płynu nie da się przepchnąć (pedał w górze!),to pompka (nie wysprzęglik) jest do wymiany.log.ini pisze: Chodzi o wysprzęglik z którego płyn powinien płynąć podczas odpowietrzania?
Jak ją zdemontujesz później,to spróbuj dmuchnąć w nią
Nowy zestaw sprzęgła się ślizga
Jak na razie sprzęgło przestało się ślizgać, może musiało się "dotrzeć" / "ułożyć"? Od wymiany przejechałem ponad 300km.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Nowy zestaw sprzęgła się ślizga
Nie licz na cud. Nie ma takiej opcji.log.ini pisze:Jak na razie sprzęgło przestało się ślizgać, może musiało się "dotrzeć" / "ułożyć"? Od wymiany przejechałem ponad 300km.
Nowy zestaw sprzęgła się ślizga
Mam typowy objaw ślizgania, na 3 i wyższym biegu przy mocnym naciśnięciu pedału gazu. Cz to na pewno tarcza sprzęgła, czy mogę się łudzić, że to pompa?
Golf z silnikiem 101 KM AXR ma przejechane 240 tys. i był nie dawno chip. To ślizganie nie jest zawsze, a jak śliźnie sprzęgło to na chwilę, obroty idą w górę, za chwilę spadają i dobrze ciągnie, mimo cały czas wciśniętego pedału gazu. Czy zależy od tego jak się tarcza ułoży, w której części złapie?
Szukając kompletnego sprzęgła znalazłem nowe Sachs w przedziale cenowym 350-650. Możliwa jest tak niska cena w tym przedziale?
Golf z silnikiem 101 KM AXR ma przejechane 240 tys. i był nie dawno chip. To ślizganie nie jest zawsze, a jak śliźnie sprzęgło to na chwilę, obroty idą w górę, za chwilę spadają i dobrze ciągnie, mimo cały czas wciśniętego pedału gazu. Czy zależy od tego jak się tarcza ułoży, w której części złapie?
Szukając kompletnego sprzęgła znalazłem nowe Sachs w przedziale cenowym 350-650. Możliwa jest tak niska cena w tym przedziale?
Nowy zestaw sprzęgła się ślizga
@qpel Mam dokładnie ten sam problem.
Na 3 i wyższym biegu ślizga lecz nie zawsze. Czasem nawet jak jadę w 5 i wcisnę to nie ślizga. Nie wiem od czego to zależne.
Dodam, że sprzegło łapie elegancko a dwumasa nie słychać.
Czy to może być pompka sprzęgła? Czy może simering w skrzyni i przedostaje się olej na tarczę?
Pomocy
Na 3 i wyższym biegu ślizga lecz nie zawsze. Czasem nawet jak jadę w 5 i wcisnę to nie ślizga. Nie wiem od czego to zależne.
Dodam, że sprzegło łapie elegancko a dwumasa nie słychać.
Czy to może być pompka sprzęgła? Czy może simering w skrzyni i przedostaje się olej na tarczę?
Pomocy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości