Szarpanie i dziwne dzwieki ALH skrzynia EBJ

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

luki3105
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: śr lis 21, 2007 17:26
Lokalizacja: pomorze

Szarpanie i dziwne dzwieki ALH skrzynia EBJ

Post autor: luki3105 » pn paź 05, 2015 14:21

Witam
Jestem posiadaczem golfa IV 1,9 TDI 90 KM silnik ALH skrzynia EBJ.
Problem jest taki że przy dojeździe do świateł jak wcisnę sprzęgło czuć że auto tak zaczyna szarpać jak jeszcze raz wcisnę sprzęgło to szarpania nie czuć, nie raz tez jest opór przy wbijaniu 1 biegu, dziś np przy wbijaniu biegu jakby w ogóle sprzęgło nie rozłączyło skrzyni, przebieg auta to 290 kkm, inny problem to nieraz przy wrzucaniu V biegu przy prędkości ok 80 km/h słychać taki jakiś zgrzyt, czasami dzieje się to samo przy wrzucaniu innych biegów a czasami nie ma tego , tak bym to nazwał, czy możecie powiedzieć mi co jest przyczyną.
Czy mam się szykować powoli na wymianę sprzęgła ?
Czy w/w problem może powodować zapowietrzone sprzęgło, mam to auto od ok miesiąca i sam nie potrafię zdiagnozować czy dwumas pada czy nie.
Dzięki za pomoc



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Szarpanie i dziwne dzwieki ALH skrzynia EBJ

Post autor: Sztomel » wt paź 06, 2015 06:50

Najpierw proponuję sprawdzić stan oleju w skrzyni biegów oraz stan płynu hamulcowego w zbiorniczku wyrównawczym a jeśli problem dalej się będzie utrzymywał to przy takim przebiegu auta trzeba i tak sprawdzić stan sprzęgła i koła dwumasowego bo okładzin na tarczy sprzęgła już pewnie nie będzie o ile nikt tego nie zmieniał od dłuższego czasu.


Obrazek

luki3105
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: śr lis 21, 2007 17:26
Lokalizacja: pomorze

Szarpanie i dziwne dzwieki ALH skrzynia EBJ

Post autor: luki3105 » wt paź 06, 2015 10:07

Witam
Dzięki za odpowiedź samochód mam od miesiąca także uczę się go na bieżąco, poprzedni właściciel nie wspominał mi żeby robił coś przy sprzęgle.
Stan płynu hamulcowego sprawdzałem wg mnie jest ok, odpowietrzę może jeszcze sprzęgło i tak zamierzam wymienić klocki i tracze także będę grzebał, stan oleju w skrzyni kazałem sprawdzić przy wymianie rozrządu, wg mechaników był ok.
Czytałem też wątki o przejściu na sztywne koło, i już rozglądam się za kołem zamachowym od 1Z, może podpowiecie na co zwrócić uwagę przy zakupie takiego koła?
Jednak mam pytanie czy jeżeli nie planuje podnoszenia mocy w samochodzie, to może zamiennik valeo byłby odpowiedniejszy ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości