1.9TDI | Łożysko czy dwumasa?
: pt maja 22, 2015 00:53
Witajcie!
Sprawa dotyczy VW Jetta V, 2008r. 1.9 TDI (BXE), 158kkm.
Mam drażniący problem z autkiem. Od jakiegoś czasu po wciśnięciu sprzęgła zdało się słyszeć charakterystyczne stukanie. Szybka diagnoza - łożysko oporowe. Wizyta w warsztacie, mechanik powiedział, że na bank, to łożysko. Mało tego, w trakcie wymiany dostałem telefon od niego, że łożysko było bardzo mocno zużyte.
Odebrałem dzisiaj samochód (niestety po godzinach działania warsztatu, gdzie już nie było mechaników), no i jest źle, generalnie gorzej niż było. Stukanie pojawia się w dalszym ciągu, jednak o innej charakterystyce. Donośne stuki, jak przed wymianą słychać w momencie wciśnięcia pedału sprzęgła do połowy zakresu położenia. Natomiast po wciśnięciu w podłogę dźwięk ten staje się cichszy, jednak (wydaje mi się) zwiększonej częstotliwości.
Miałem również sytuację, gdy stukanie było słyszalne przy postoju na luzie, a wciśnięcie sprzęgła niwelowało hałasy. Jednak szybko sytuacja się odwróciła i to po wciśnięciu sprzęgła ponownie można było coś usłyszeć.
Problemów w trakcie jazdy nie ma. NIc nie szarpie, biegi wchodzą ładnie. Budą generalnie nie trzęsie, o ile można to powiedzieć przy tym silniku.
Poniżej dodaję film, przepraszam za jakość dźwięku, ale przy podkręceniu głośników, da się to usłyszeć.
0:00-0:05 - normalna praca silnika
0:05-0:11 - pedał wciśnięty do połowy - stukanie (dźwięk po wymianie łożyska taki sam jak przed wymianą)
0:14-0:22 - pedał wciśnięty do podłogi - stukanie przytłumione
[youtube][/youtube]
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki, zdaję sobie sprawę, że trudno ustalić coś na odległość, jednak przed wymianą łożyska byłem w kilku warsztatach i padały różne "diagnozy". Dwumasa, sprzęgło, łożysko oporowe, jakieś 16 łożysk w skrzyni
Sprawa dotyczy VW Jetta V, 2008r. 1.9 TDI (BXE), 158kkm.
Mam drażniący problem z autkiem. Od jakiegoś czasu po wciśnięciu sprzęgła zdało się słyszeć charakterystyczne stukanie. Szybka diagnoza - łożysko oporowe. Wizyta w warsztacie, mechanik powiedział, że na bank, to łożysko. Mało tego, w trakcie wymiany dostałem telefon od niego, że łożysko było bardzo mocno zużyte.
Odebrałem dzisiaj samochód (niestety po godzinach działania warsztatu, gdzie już nie było mechaników), no i jest źle, generalnie gorzej niż było. Stukanie pojawia się w dalszym ciągu, jednak o innej charakterystyce. Donośne stuki, jak przed wymianą słychać w momencie wciśnięcia pedału sprzęgła do połowy zakresu położenia. Natomiast po wciśnięciu w podłogę dźwięk ten staje się cichszy, jednak (wydaje mi się) zwiększonej częstotliwości.
Miałem również sytuację, gdy stukanie było słyszalne przy postoju na luzie, a wciśnięcie sprzęgła niwelowało hałasy. Jednak szybko sytuacja się odwróciła i to po wciśnięciu sprzęgła ponownie można było coś usłyszeć.
Problemów w trakcie jazdy nie ma. NIc nie szarpie, biegi wchodzą ładnie. Budą generalnie nie trzęsie, o ile można to powiedzieć przy tym silniku.
Poniżej dodaję film, przepraszam za jakość dźwięku, ale przy podkręceniu głośników, da się to usłyszeć.
0:00-0:05 - normalna praca silnika
0:05-0:11 - pedał wciśnięty do połowy - stukanie (dźwięk po wymianie łożyska taki sam jak przed wymianą)
0:14-0:22 - pedał wciśnięty do podłogi - stukanie przytłumione
[youtube][/youtube]
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki, zdaję sobie sprawę, że trudno ustalić coś na odległość, jednak przed wymianą łożyska byłem w kilku warsztatach i padały różne "diagnozy". Dwumasa, sprzęgło, łożysko oporowe, jakieś 16 łożysk w skrzyni