Strona 1 z 2

Golf II Country Syncro cofnięty wał pilne

: pt kwie 24, 2015 18:12
autor: winiak111
Witam Wszystkich jestem Świeżakiem na forum także proszę o wyrozumiałość zawsze fascynował mnie samochód GOLF II COUNTRY SYNCRO no i kupiłem i już są problemy :/. Otóż może przejdę do rzeczy po zakupie podczas jazdy zauważyłem regularne stuki podczas jazdy podczas holowania też i wpadłem na pomysł aby kolega kierował a ja podczas jazdy zajrzę pod spód no i zobaczyłem co jest grane że coś uderza regularnie w równych odstępach jakby o wydech. Wszedłem pod spód auta oczywiście po zatrzymaniu i zauważałem że na krzyżaku wału który przekazuje napęd na tył czy jak to tam nazwać tym pierwszym który wychodzi ze skrzyni uderza ewidentnie o maglownicę. jest cofnięty i gdy dopchnę ręką ten wał wtedy już nie styka się z maglownicą i teraz pytanie co spowodowane jest cofnięciem wału po prostu wał do regeneracji czy w skrzyni jest coś nie halo że wał się cofnął. Dodam jeszcze ze tuleje tylnej belki są w kiepskim stanie czy to wina tego czy też może jakaś poduszka skrzyni. Proszę o pomoc bo samochód pilnie potrzebny a mechanicy jakich znam to by wymienili wszystko łącznie z samochodem :shock:

Golf II Country Syncro cofnięty wał pilne

: ndz kwie 26, 2015 20:35
autor: murgenzzr
Chodzi ci o lacznik gumowy skrzyni z walem pewnie. jezeli stuka o maglownice i mozna go reka przesuwac to jest do wymiany, rozlecialy sie mocowania srub. Zamiennik cos kolo 300-400 zl z tego co pamietam.

Golf II Country Syncro cofnięty wał pilne

: pn kwie 27, 2015 18:01
autor: winiak111
a kolego możesz powiedzieć jak to się dokładnie nazywa bądź może link. Powiedz trudna jest wymiana tego poradzę sam czy trzeba do jakiegoś mechaniora ??

Golf II Country Syncro cofnięty wał pilne

: pn kwie 27, 2015 19:32
autor: murgenzzr
http://allegro.pl/przegub-lacznik-elast ... 77113.html" onclick="window.open(this.href);return false;

NIe wiem jak w country ale w mk3 bylo troche malo miejsca, ale jakichs duzych trudnosci nie bylo.

Golf II Country Syncro cofnięty wał pilne

: pn kwie 27, 2015 21:02
autor: OsteR9019
Kolego rób zdjęcia i pokaż o co chodzi bo wydaje mi się że to może być coś innego.

Golf II Country Syncro cofnięty wał pilne

: wt kwie 28, 2015 10:25
autor: winiak111
dołączam zdjęcie Obrazek
na zdjęciu widac otarcia na tym krzyżaku który styka sie z maglownica

Golf II Country Syncro cofnięty wał pilne

: wt kwie 28, 2015 11:05
autor: jhosef
No przecież widać, że łącznik jest zmasakrowany. Dodatkowo ilość oleju mnie martwi.
Sądzę, że wali z przekładni kątowej. Jeśli to tłukło się długo - a na to wygląda - to mogło polecieć uszczelnienie oraz łożysko.

Wał jest do zdemontowania. Przekładnia kątowa moim zdaniem też.
murgenzzr pisze:NIe wiem jak w country ale w mk3 bylo troche malo miejsca, ale jakichs duzych trudnosci nie bylo.
W country demontowałem cały wał bez kanału w pojedynkę. da się to zrobić na luzie.

Re: Golf II Country Syncro cofnięty wał pilne

: wt kwie 28, 2015 16:23
autor: winiak111
Kolego możesz mi więcej powiedzieć o tej przekładni kątowej przyznam się ze to mój pierwszy samochód typu 4x4 gdzie sprawdzić olej czy trudno zmienić to łożysko i uszczelniacz ?? :shock:

Golf II Country Syncro cofnięty wał pilne

: wt kwie 28, 2015 18:07
autor: murgenzzr
E tu to miejca w chu..... :-) Takie pytanko, po co oslona metalowa na łączniku, z tylu łącznik jest bez tej blachy sama guma. Jak mi padł łącznik z przodu to założyłem bez blachy bo taki akurat miałem zachomikowany.

Golf II Country Syncro cofnięty wał pilne

: wt kwie 28, 2015 18:18
autor: jhosef
Idzie obok wydechu więc pewnie przez to. Ja też mam w sumie bez osłony.
winiak111 pisze:Kolego możesz mi więcej powiedzieć o tej przekładni kątowej przyznam się ze to mój pierwszy samochód typu 4x4 gdzie sprawdzić olej czy trudno zmienić to łożysko i uszczelniacz ?? :shock:
Na przekładni kątowej jest wlew oleju. Nalewa sie tak dużo aż zaczyna się przelewać korkiem w skrzyni biegów.

Nie wymienisz sam łożyska. Ogólnie trzeba zdjąć wał i zobaczyć czy moja teoria się potwierdzi.

Golf II Country Syncro cofnięty wał pilne

: wt kwie 28, 2015 20:06
autor: OsteR9019
Pytanie numer pierwsze czy to jeszcze przenosi napęd? Pytanie drugie jakie opony masz zamontowane na przedniej a jakie na tylnej osi?
Ogólnie wał do zdjęcia, da się bez kanału powiedzmy na kobyłkach, gdybyś nie wiedział jak odkręcić śruby 12-kątne przy kołnierzu to podpowiadam klucz oczkowy 10, przeguby musisz mieć bit spline chyba 8. Jak zdejmiesz wał (do diagnozy wystarczy tylko przednia część) i tam wyczyścisz będzie można powiedzieć więcej.

Golf II Country Syncro cofnięty wał pilne

: wt maja 05, 2015 11:34
autor: winiak111
tak zdjąłem wał i tam jest taki mały uszczelniacz jest delikatnie pęknięty czy on jest bardzo istotny i czy to z niego olej sie wydobywa ?? i czy ten olej jest ze skrzyni biegów ?? opony mam wszystkie takie same rozmiar i wysokosc profilu na orginalnym alusie . Oto zdjęcia po wyjęciu wału
ObrazekObrazek i teraz drugie pytanie czy ten uszczelniacz w wałku jest wymienialny moze ma ktos namiary gdzie kupic jakie wymiary :)

Golf II Country Syncro cofnięty wał pilne

: wt maja 05, 2015 20:26
autor: OsteR9019
winiak111 pisze:tak zdjąłem wał i tam jest taki mały uszczelniacz jest delikatnie pęknięty czy on jest bardzo istotny i czy to z niego olej sie wydobywa ??
Ciężko określić dokładnie z czego leci ale obstawiam uszczelniacz pod kołnierzem. Jedyna opcja dla której uszczelniacz wału byłby potrzebny to dziura na wylot przez wałek do przekładni. Olej może też lecieć z maglownicy jeśli wał zdążył ją uszkodzić. Przydałoby się ustalić przyczynę uszkodzenia łącznika bo jeśli nie opony to może nieodpowiedni most z vr6 albo zablokowane na stałe visco. Musisz też sprawdzić luzy w przekładni bo co z tego że wymienisz uszczelniacz jak z powodu luzu wytrzyma kilka tys i znowu zacznie puszczać.
Może się przyda http://www.brokevw.com/syncro1.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Golf II Country Syncro cofnięty wał pilne

: śr maja 06, 2015 09:42
autor: winiak111
pogadałem z poprzednim właścicielem i nakasztanił z oponami i pewnie dlatego ten łącznik się posypał jego majster do końca nie wiedział co z tym zrobić i zrobił to na odczepnego podobno potem zmienił koła pojeździł kilka tys km i zaczęło stukać on z obawy ze poszła skrzynia postawił go i tak golfik stał zapytałem czy chce go sprzedać powiedział ze chce no i kupiłem po zakupie sprawdziłem co i jak i mam już elegancki łącznik gumowy i tylko czekałem czy wał zakładać czy nie bo nie wiedziałem czy ten uszczelniacz pełni jakąś poważną rolę :chytry: a ten olej jak się dzisiaj przyjrzałem to chyba z pod pokrywy zaworów z pod tego górnego dekla po troszku jakby leci. Powiem szczerze że kupiłem tego golfa na ryzykanta ale moja intuicja podpowiadała mi ze to nie możne być nic poważnego :hmm: :helm: