Strona 1 z 1

Problemy z rozebraniem skrzyni biegów 1,6 td

: czw mar 12, 2015 19:51
autor: Mar2015
Witam ,próbuje rozebrać skrzynie biegów od golfa II 1,6 td i mam problem z rozpołowieniem jej ,nigdy nie rozbierałem skrzyni i nie wiem jak wyciągnąć wybierak ,znalazłem kilka instrukcji ale nie jest to opisane ,biby ma wyjść bez problemów ale tam jest zablokowane taką blaszką ,dodam że wyciągnąłem pręt trzymający wodziki a na innej stronce przeczytałem że trzeba ustawić na luz... Prosił bym o jakąś poradę jak to rozebrać bo ręce opadają.

Problemy z rozebraniem skrzyni biegów 1,6 td

: czw mar 12, 2015 20:37
autor: areczek0000000
z drugiej strony od wybieraka odkręć płaskownik i jak wszystko zrobiłeś ok to wybierak wysuniesz.

Problemy z rozebraniem skrzyni biegów 1,6 td

: czw mar 12, 2015 21:12
autor: 1 6 D
http://www.brokevw.com/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Najlepsza strona o skrzyniach typu 020

Problemy z rozebraniem skrzyni biegów 1,6 td

: pt mar 13, 2015 15:51
autor: Mar2015
Płaskownik jest odkręcony ,założyłem go ponownie żeby spróbować wrzucić na luz ale wyciągnąłem niepotrzebnie pręt trzymający wodziki i coś się po blokowało ,pręt włożyłem ale nic to nie daje ,skrzynie da sie z 1cm max rozbić tak że łożysko wyjdzie ale trzyma "wybierak" którego nie da sie wyciągnąć (to co na zdjęciu).
Tam na tym pręcie są prowadnice do wodzików i wszystko by wyszło gdyby nie jeden ruchomy element który wszystko blokuje i on chyba jest na tym wybieraku (tym co muszę wyciągnąć)

Problemy z rozebraniem skrzyni biegów 1,6 td

: pt maja 01, 2015 21:09
autor: Mar2015
Udało się rozebrać skrzynię ,w "najpopularniejszej" instrukcji z neta nie pisało że trzeba ustawić na luz dopiero po fakcie znalazłem to na jakim forum . Zawiozłem skrzynie do kumpla mechanika i stwierdził że dwa biegi są wbite i we dwoje wyszarpaliśmy ten wybierak od biegów ,trzeba było ruszać wałkami i śrubokrętem blaszki wodzików przepychać. Bez pręta od wodzików łatwiej wodziki się przesuwały (i tak wodziki wypadły bo wcześniej pręt mi wyciągnąłem) ten sposób blaszki wodzików ustawiły sie w prawie dobrej pozycji i dało sie to ustrojstwo wybić :)
Zaspawałem dyfer i skrzynie skręciłem ,oczywiście komplikacje były ,trzy razy ją rozbierałem bo coś nie chodziło ,synchronizatory z 10 razy składałem.
Jak na razie biegi wchodzą ale nie na każdym biegu da sie przekręcić kielich półosi ,silnik przykręciłem i na razie chce odpalić silnik ze skrzynią na sucho bez oleju żeby sprawdzić co sie stanie ,dla pewności wyjdę z warsztatu żeby trybem w łeb nie dostać jak by cos rozerwało :D